Iguana Varia 103 is uit...
De nieuwe Varia is uit...
Met o.a.

• Bestuur en colofon.

• Zeldzame Heloderma horridum charlesbogerti geboren in zoo Atlanta.

• bacteriële dermatitis veroorzaakt door Devriesea agamarum .

• Algemeen over bacteriën.

• Nieuws op het gebied van natuurbehoud.

• Donatie aan het Heloderma en Ctenosaura palearis Reserve and Science Station.

• Fonds voor bouw headstartkooien voor Monuriki Island Crested Iguana (Brachylophus vitiensis) kweek- en headstartproject.

• Nieuwe donateurs.

• Doelgroepwinkel 2014.

[Image: 929Naamloos.png]

Een goed gevulde eerste Varia van 2014, met zeer interessante en afwisselden teksten. Zelf heb ik met veel plezier aan deze editie gewerkt en ben dan ook veel nieuwe dingen te weten gekomen.

De teksten over de bacterie dermatitis heb ik in samenwerking gemaakt met Danny van Boven (forumnaam: Chills). Ik wil hem dan ook nogmaals via deze weg hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en de mooie teksten die voort zijn gekomen uit ons contact. Wij hebben bij de teksten veel steun gehad aan de samenwerking met Tom Hellebuyck van faculteit Merelbeke/Gent. We hebben een goed contact overgehouden aan deze samenwerking en hopen vaker in de toekomst samen teksten uit te kunnen brengen.

Ik wil dan ook namens mij en Danny iedereen heel veel leesplezier wensen met deze interessante en afwisselde Varia.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Big Grin :duim:
Reply
Graag gedaan hoor Brian. Het genoegen was geheel wederzijds. De Varia ziet er ook deze keer weer zeer gelikt uit. Al staan er nu ook redelijk wat niet zo frisse en leuke foto's in. Maar dat kon natuurlijk niet alles.

Ik wil langs deze weg ook Tom Hellebuijck van de faculteit dierengeneeskunde te Merelbeke/Gent nog een keer bedanken. Voor het doorsturen van zijn onderzoeksrapporten, foto's en voor het nakijken en daar waar nodig aanpassen en verbeteren van de tekst.
Hopelijk levert deze samenwerking nog meer informatieve artikelen voor de Varia op.
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Reply
is weer een super interessant boekje gewordenIdea:duim:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Hier ga ik eens even goed voor zitten om door te lezen. :duim:
Reply
Jullie mogen 3 keer raden waar ik de varia vanochtend vond Wink Tongue
Reply
vertel vertel....
Mijne heeft al een bad meegemaakt gisteravond
Reply
Jaaa! het is binnen Smile
15
Reply
Hopelijk komen er veel positieve opmerkingen binnen op het forum en kunnen de leden het artikel betreffende devrieseasis enorm waarderen.
Brian, Tom en ik hebben er enorm veel tijd in gestoken om het zo compleet mogelijk te maken.

Het moest een educatief stukje voorlichting worden om de onwetendheid betreffende deze sluipmoordenaar voor een groot gedeelte op te heffen en deze een halt toe te roepen.
Hopelijk zijn we daar in geslaagd
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Reply
hey ff een snelle vraag
ga weekend ff goede lamp halen 100 watt solar raptor
kan je deze gewoon in een keramische fitting draaien of ook in de exo terra kap met keramische fitting die dingen hebben een aan en uit knop
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)