Foto's van mijn kleine Palearis
Wat een mooi dier is dat zeg . Ik ga hier even wat neer info overzoeken??

Haha o kzie t nu kon de naam palearis niet plaatsen
mvg Arjan
Reply
combineren van soorten is nooit een goed idee....
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
zeker niet combineren met baardagamen, in de Varia staat ook een stukje over overdraagbare bacterieen door baardagamen.
Daarbij komen beide dieren toch wel uit een ietswat verschillende biotoop.
Ik hoop dat je zeker niet gaat combineren.

gr
Reply
(14-03-2014, 09:48 AM)leroy Wrote: zeker niet combineren met baardagamen, in de Varia staat ook een stukje over overdraagbare bacterieen door baardagamen.
Daarbij komen beide dieren toch wel uit een ietswat verschillende biotoop.
Ik hoop dat je zeker niet gaat combineren.

gr

Was ik ook zeker niet van plan, maar zoals ik al zei ik kwam die foto's tegen en was verbaasd erover. Van wat ik begrijp delen reptielen een terrarium liever niet eens met eigen soort dus was dat met een andere soort ook zeker niet van plan!

(14-03-2014, 08:21 AM)arjankassenberg Wrote: Wat een mooi dier is dat zeg . Ik ga hier even wat neer info overzoeken??

Haha o kzie t nu kon de naam palearis niet plaatsen

Ik wens je succes, is niet veel over deze specifieke ctenosaura te vinden. En zelfs dan verschilt het enorm wat je leest, ik heb gelezen dat ze 1 meter 20 worden op de ene site en 25 cm op een andere, wat beide niet klopt, mijn vermoeden is dat veel ctenosaura soorten met elkaar worden verward. De reptielenwinkel in mijn buurt had een club tail, die max 30 cm word geloof ik, maar hij verkocht het als een similis zijnde, die 1.20 word.. Moet je voorstellen dat je als onwetende zo een diertje aanschaft en een bak van een terra koopt en dan blijkt het zo te blijven haha! Is achteraf wel rechtgezet maar natuurlijk wel een probleem. Wel zeer mooie dieren dat zeker!
Reply
Heel vaak werden en worden in Europa Ctenosaura soorten onder verkeerde naamsvermelding aangeboden. Betreffende C palerais, deze middelgrote hagedis kan een een totale lengte van 760 mm bereiken, bij een kop, romp lengte van 310 mm, gewicht ronde de 1500 gram. De staart is 1,5 tot 1,9 maal zolang als het lichaam.
Volwassen exemplaren zijn meer gedrongen gebouwd dan jongen. In tegenstelling tot de meeste andere ctenosaura soorten, die uitsluitend en dwarse keelplooi hebben, bezit de c. Palearis een grote keelwam. Deze kan tot 80 mm lang worden. Qua schubkenmerken zijn die van melanosterna en palearis zijn gelijkwaardig en geven geen determinatie mogelijkheid. De rug van de palearisn vertoond een aantal brede grijze tot zwarte dwarsbanden die door rijen kleine heldere vlekken van elkaar gescheiden worden. De eerste dwarsband loopt meestal door tot op de buik.
Reply
(15-03-2014, 06:10 PM)Evert Wrote: Heel vaak werden en worden in Europa Ctenosaura soorten onder verkeerde naamsvermelding aangeboden. Betreffende C palearis, deze middelgrote hagedis kan een een totale lengte van 760 mm bereiken, bij een kop, romp lengte van 310 mm, gewicht ronde de 1500 gram. De staart is 1,5 tot 1,9 maal zolang als het lichaam.
Volwassen exemplaren zijn meer gedrongen gebouwd dan jongen. In tegenstelling tot de meeste andere ctenosaura soorten, die uitsluitend en dwarse keelplooi hebben, bezit de c. Palearis een grote keelwam. Deze kan tot 80 mm lang worden. Qua schubkenmerken zijn die van melanosterna en palearis zijn gelijkwaardig en geven geen determinatie mogelijkheid. De rug van de palearis vertoond een aantal brede grijze tot zwarte dwarsbanden die door rijen kleine heldere vlekken van elkaar gescheiden worden. De eerste dwarsband loopt meestal door tot op de buik.

Enige ervaring met deze soort? Foto's van deze dieren vind ik altijd heerlijk om te zien!!!
Reply
Ik zal binnenkort wel wat foto's van . Palearis en andere Ctenosaura soorten plaatsen. Misschien is het volgende al interessant voor je om te bekijken. We hebben een tijdje geleden een Ctenosaura identificatiegids gemaakt. Dit om de wetshandhaving te ondersteunen met fotomateriaal. Hier de link http://www.iucn-isg.org/wp-content/uploa..._Guide.pdf
Reply
Wat een mooie beesten zijn het toch! Vind de palearis samen met de melanosterna echt heel mooi. Similis is ook indrukwekkend!
Reply
Zeker mooi soort dieren. Denk dat ik de C. defensor toch wel het mooist vind.
Reply
(16-03-2014, 12:35 PM)Yoni van Uden Wrote: Zeker mooi soort dieren. Denk dat ik de C. defensor toch wel het mooist vind.

Ik begrijp wat je bedoelt, mooie kleuren! Maar ik vind korte staarten niet sexy bij reptielen haha! Vind ikzo mooi aan groene leguanen bijv die lange staart!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)