Nieuwe voorzitter
Voor degene die het stuk in de afgelopen varia niet gelezen hebben, hierbij een voorstelstukje van mij, als nieuwe voorzitter van SDGL

Beste forummers,

Mijn naam is Yoni van Uden en alweer een paar jaartjes donateur van de SDGL.
Ik liep al een tijdje met het idee om iets voor de stichting te doen en had dit dan ook al een keer aangegeven op het forum. Toen Leroy me vroeg of ik interesse had in de functie voorzitter, hoefde ik niet lang na te denken. Ik neem deze uitdaging graag aan!

Voor de iedereen die mij nog niet zo goed kent, zal ik mijzelf even voorstellen.
Ik ben 25 jaar, geboren Brabantse, maar woon alweer een paar jaartjes in het mooie Assen.
Al vanaf jonge leeftijd ben ik gefascineerd door dinosauriërs en de hedendaagse reptielen.
Ik wilde als klein meisje dan ook geen juf worden, maar paleontoloog. Helaas is dit hem niet geworden, maar ik heb een leuke baan gevonden in een dierenspeciaalzaak in Assen.

Toen mijn vriend en ik een aantal jaar geleden ons huurhuisje wilde ruilen voor een koopwoning, was een van de dingen op het wensenlijstje, een grote slaapkamer, die omgebouwd zou kunnen worden tot reptielenkamer. En niet zomaar een reptielenkamer, maar een kamer speciaal voor neushoornleguanen. Die wens kwam tot vervulling en na een boel verbouwingen aan het huis zelf, was vorig jaar de gereserveerde kamer aan de beurt. Sinds januari zijn we in het bezit van Darwin, een guitig, brutaal mannetje van 7 jaar. Naast Darwin hebben we nog meer huisdieren, namelijk Muk de roodwangsierschildpad, mijn eerste reptiel. Toen ik haar kreeg 17 jaar geleden was ze zo groot als een 2 euro muntstuk, inmiddels weegt ze bijna 2 kilo. Isis en Osiris zijn onze koningspythons, Izzy en Ozzy de onnozele luipaardgekko’s, Boo de vogelspin (Brachypelma vagans) en Doppie, een jonge Chelonoidis denticulata.

Naast het verzorgen van onze dieren, ben ik graag bezig met fotograferen. Ik trek graag al wandelend of fietsend de natuur in met de camera en kijk daarbij vaak meer op de grond dan vooruit. Plantjes, bloemetjes, rupsen, sprinkhanen, spinnetjes, met de macrostand paraat, vermaak ik me prima. Zelfs in dierentuinen (waar ik ook graag heen ga) gaat mijn aandacht soms eerder naar de kleine dingen om me heen, dan de olifant op de achtergrond. Zoals parende lieveheersbeestjes of een bijzondere plant in de border.
Ik ben ook graag bezig in ons bescheiden tuintje. Dit jaar heb ik een mini moestuintje aangelegd, zo kunnen we onze dieren echt verse groenten geven en natuurlijk snoepen we er zelf ook wat van mee.
Muziek is ook een passie van mij en ik vindt het dan ook leuk om samen met Eddy concerten en festivals te bezoeken. Mijn muzieksmaak loopt uiteen van industrial tot hard rock, bands als Nine Inch Nails, Combichrist, Pearl Jam, Led Zeppelin en Guns n’ Roses. Veel van mijn helden heb ik al live mogen aanschouwen, sommige treden helaas niet meer op. Gevalletje van iets te laat geboren..

Ik heb ontzettend veel zin om me in te zetten voor de stichting. Er staat een geweldig team achter me en samen doen we er alles aan om kennis over herbivore hagedissen te vergaren en te verspreiden en de in het wild levende dieren helpen te beschermen.

Met een fotootje erbij Smile

[Afbeelding: DSC09723newsmall_zpse82bc1d9.jpg]
Antwoord
heel vel succes met je nieuwe job:bier:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)