MDF of Betonplex
Wij zijn bezig met het bouwen van een terrarium voor onze leguaan,maar
heb nu al een paar keer gelezen dat betonplex beter is voor een tropisch klimaat,en wij waren van plan om mdf te gebruiken???

Afmetingen 122H/50D/122L (1,5 mdf 18mm,244/122)..dit wordt een tijdelijk terrarium want wij zijn bezig met verhuizen en zo,...

Dankjwel
Reply
betonplex.

ikzelf heb mdf gebruikt, maar dit moet je dan weer met botenlak of epoxy insmeren omdat het anders na een week volledig opgezwollen staat. uiteindelijk komt het dan even duur of zelfs duurder uit...

betonplex is dus echt veel beter. omdat het waterdicht is. gewoon de randen met kit dichten en je bent klaar.

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
De keus ligt maar net aan wat u wilt van het terrarium.

Hoe veel waarde hecht je aan het meubel indien deze af is qua uiterlijk.
Ik zelf heb voor 4 cm dik mdf gekoze en dit helemaal in de bootlak gezet 3 keer, en daarna de buitenkanten mooi in de wit hoogglans gezet dit omdat dit veel mooier in mijn interieur past.
Het is nu echt gewoon een meubel vriendin wil ook wat he hahaha.

En betonplex dat is wat lastiger af te werken aan de buitenkant daar moet eerst een speciale erg dure primer op alvorens het af te lakken is en dan ben je duurder uit.
Dit is uiteraard als je hem aan de buitenkant wil afwerken.

succes
Reply
Wij gaan zelf ook mdf gebruiken... het is gewoon veel bewerkelijker is en aan de afwerking binnenin mjah daar moeten we dan maar wat meer tijd in steken Big Grin
Reply
om betonplex te schilderen moet je gewoon eerst de buitenlaag wat mat zetten, dan een gewone primer er op en dan schilderen. die primer kost 15 euro per liter...

maar het gaat zeker ook met mdf... aangezien ikzelf dat ook heb :d

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Nou bij mij was die primer geen 15 euro :S en werkte ook niet naar behoren hoor zal ik eerlijk zeggen en ik heb wel redelijk wat vertsand van klussen.
Reply
ik denk niet dat het in dit topic gaat over ,wie wel kan klussen en wie niet... maar meer over wat zijn de mogelijkheden en opties.

MDF heeft zo zijn voordelen en betonplex ook.....de keuze is reuze Big Grin

overweeg gewoon een aantal opties en kijk wat jou het beste lijkt....maar houdt wel dingen in je achterhoofd zoals luchtvochtigheid/temperatuur(isolatie)/giftige verf etc
Reply
idd gewoon wikken en wegen en dan komt de oplossing vanzelf wel succes in iedergeval met de bouw...
Reply
aangezien het een tijdelijk terrarium is zou ik hem toch van mdf maken en goed aflakken met verf op waterbasis. Eventueel kan je daarna de naden nog afkitten met siliconenkit.

dit is de makkelijkste en goedkoopste bewerking.

Gr,
Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)