woestijnleguaan samen met de baardagaam
hallo, kunnen baardagamen met andere reptielen worden gehouden?
ik weet dat de skink erbij gaat, maar kan de woestijnleguaan er ook bij?
want ik heb nu al eer jaar de baardagaam en de woestijnleguaan en het gaat prima.
Reply
Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag!, ja het kan.. gaat het wel eens fout.. ja dat gebeurd ook, maar dit geldt natuurlijk ook voor meerdere Pogona's bij elkaar, dat kan goed (maar ook heel erg fout gaan)

Ps waarom post je 3x de zelfde vraag!
Reply
Inderdaad kan het wel. Dipsosaurus kan ook goed samen met Uromastyx bijvoorbeeld.
Reply
(25-10-2013, 09:57 PM)Robe46c Wrote: Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag!, ja het kan.. gaat het wel eens fout.. ja dat gebeurd ook, maar dit geldt natuurlijk ook voor meerdere Pogona's bij elkaar, dat kan goed (maar ook heel erg fout gaan)

om een sneller antwoord te krijg plus ben hier nieuw kan zijn dak iets fout heb gedaan Dodgy
voorlopig is er nog niks fouts gebeurd.
toch bedankt al gr

(26-10-2013, 10:01 AM)maderos Wrote:
(25-10-2013, 09:57 PM)Robe46c Wrote: Je geeft zelf al antwoord op je eigen vraag!, ja het kan.. gaat het wel eens fout.. ja dat gebeurd ook, maar dit geldt natuurlijk ook voor meerdere Pogona's bij elkaar, dat kan goed (maar ook heel erg fout gaan)

om een sneller antwoord te krijg plus ben hier nieuw kan zijn dak iets fout heb gedaan Dodgy
voorlopig is er nog niks fouts gebeurd.
toch bedankt al gr

a dat wist ik niet een doornstaartagaam is ook wel mooi.
die heb je in een mmoi kleur ook .
Reply
Ik denk persoonlijk dat het niet een verstandig keus is om deze dieren bij elkaar te zetten. Ik raad je aan om dit topic geschreven door Chills https://sdgl.org/forum/showthread.php?tid=3572 eens goed door te lezen.
Daar staat duidelijk beschreven waarom het niet verstandig is.
Reply
Idd, Eddy. Een goed initiatief om hem naar mijn stukje te verwijzen waarin ik uitleg dat dit een absolute no-go is.
Een baardagaam is niet te combineren met andere soorten omwille van de Devriesea agamarum bacterie die tot zijn natuurlijke mondflora behoort.

Deze bacterie zorgt bij andere dieren voor grote problemen en levert een zeer hoog morbiliteitsgehalte op. Niet alleen halsbandleguanen, Chuckwalla's en Uromastyx vallen hieronder, maar ook de dipsosaurus dorsalis.
Het kan jaren goed gaan, maar vroeg of laat gaat deze bacterie voor problemen zorgen. En dan zijn de problemen en alle bijkomende ellende niet te overzien.
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Reply
En als je dieren combineert moet je toch een groter terra hebben dan de minimum maten. Hoe groot is jouw bak?
DARK_reptiles
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)