Bouw van mijn nieuw terrarium
ziet er goed uit!!.
maar wat smeer je eigenlijk op het piepschuim??
Reply
meerdere lagen tegellijm
Reply
Door je terrarium te beplakken met piepschuim en purschuim . En dit bewerkt met mes of brander kun je een natuurlijke rotsformatie creeren.
Omdat piepschuim gevaarlijk is wordt dit met tegelijm,cement,schors ingesmeerd . Dit geeft na enkele lagen een echte rots of jungle efect
Ook is het een goede isolator om warmte in het terrarium te houden.
Op het forum staan meerdere topics waar deze werkwijze getoont word
mvg Arjan
Reply
Uiteindelijk komen er 3 lagen op. Alles wat blauw is wordt nog verder beschilderd.

[Image: 4016IMG_009E.jpg]

[Image: 4016IMG_010E.jpg]
Reply
Haha jonge geleerd is .....

Die kleine is goed bezig en zijn vader ook.

Idea Misschien de laatste laag een beetje compactuna er door gooien voor water dichtheid en stevigheid.

gr,roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Voor alle mensen die alleen plaatjes kijken en niet goed lezen, of helemaal niet lezen. Nogmaals het terrarium is al klaar. Dit zijn allemaal oude foto's. Deze zijn van 13 januari:

[Image: 4016IMG_011F-med.jpg]

[Image: 4016IMG_012F-med.jpg]

[Image: 4016IMG_015F-med.jpg]

[Image: 4016IMG_016F-med.jpg]

[Image: 4016IMG_017F-med.jpg]

En deze foto's zijn van 14 januari, bezig met de tweede laag tegellijm (Schönox SK):

[Image: 4016IMG_020F-med.jpg]

[Image: 4016IMG_021F-med.jpg]

En hier op 19 januari begonnen met de 3e laag. Deze laag kleur ik met geel voegzand en diverse kleuren decoratiezand (intratuin):

[Image: 4016IMG_001G-med.jpg]

En hier op 25 januari, bijna klaar met de 3e laag:

[Image: 4016IMG_003G-med.jpg]
Reply
Ziet er goed uit, vaak vertekend een foto de grote van de bak maar als ik jou zo in die bak zie staan, dan pas zie je goed dat dit toch echt een flinke bak is.

Door dat zand toe te voegen geeft het gelijk zo'n woestijn uiterlijk, heel mooi hoor...
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Het Iwan toch maar weer een bak gemaakt haha.
Groeten uit Brabant jonghu!!
Reply
Hey hallo,
Dat ziet er al goed uit ik ben benieuwd naar de rest maar dat gaat ook wel mooi worden daar ben ik niet bang voor..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Ik ben toch wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van de bak en aangezien hij al klaar is Wink Wink
Tijd voor een update! Tongue
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)