Bouw van mijn nieuw terrarium
Dit is mijn oude terrarium waar mijn groene leguanen in zaten, jullie kennen het 'bakkie' vast nog wel.
[Image: 4016TerrariuM-med.JPG]

Een week nadat ik papa werd (5-2-2012), overleed Princess, mijn laatste groene leguaan.
[Image: 4016Princess_7-8-05-med.JPG]

[Image: 4016Princess2_7-8-05-med.JPG]
Het was net of ze wist dat ze plaats moest maken. Nadat het terrarium eerst maanden leeg stond, toch maar de knoop doorgehakt en besloten dat er hier geen groene leguanen meer komen. In juni 2012 heb ik eerst alle plastic planten, takken en boomstammen via sdgl en marktplaats verkocht. Daarna begonnen met het terrarium afbreken!
[Image: 4016IMG_005klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_007klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_011klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_013klein-med.jpg]
Reply
Iwan, welkom terug... en wist niet dat je ook in die periode vader was geworden, proficiat!... laat die bouwfoto's maar komen...
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Nou hier stond dus het terrarium. Besloten om de deur weg te halen en het ontstane gat dicht te maken. Altijd handig een buurman die metselaar is.
[Image: 4016IMG_002klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_006klein-med.jpg]

(11-03-2013, 02:10 PM)rigor mortis Wrote: Iwan, welkom terug... en wist niet dat je ook in die periode vader was geworden, proficiat!... laat die bouwfoto's maar komen...

Thnx Stefan!! Het ventje is inmiddels alweer een jaar oud en groeit als kool
[Image: 4016IMG_023klein-med.jpg]

Maar goed, opnieuw stucadoren dus, stopcontacten verleggen en alle gaten in het plafond repareren en een nieuw terrarium bouwen dus. Als assistent timmerman had ik trouwens niet veel aan ons ventjeBig Grin
[Image: 4016IMG_3088klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_3089klein-med.jpg]

[Image: 4016IMG_3092klein-med.jpg]
Reply
Welkom terug Iwan.....ga je weer leguanen houden of iets anders want volgens mij is je terrarium welke je aan het bouwen bent stukken kleiner dan de oude....heb je geen spijt van het afbreken van toen?

groet,
Reply
Nou de basis staat. Nu aan de gang met de tempex rotswand.
[Image: 4016IMG_043kl-med.jpg]

[Image: 4016IMG_044kl-med.jpg]

[Image: 4016IMG_045kl-med.jpg]

Het oude terrarium was 3,85 x 1,30 x 2,15.
Het nieuwe terrarium is 2,15 x 81 x 2,15. Inderdaad een stukje kleiner. Absoluut geen spijt van, een beetje ruimte in je huiskamer is toch ook wel erg lekker, zeker met die kleine man die hier tegenwoordig rondscharrelt. In mijn nieuwe bak komen op korte termijn halsbandleguanen en na verloop van tijd wil er ook wat chuckwalla's bij zetten.

(11-03-2013, 02:48 PM)leroy Wrote: Welkom terug Iwan.....ga je weer leguanen houden of iets anders want volgens mij is je terrarium welke je aan het bouwen bent stukken kleiner dan de oude....heb je geen spijt van het afbreken van toen?
groet,
Reply
Hallo en welkom terug,

Gaat een mooi en degelijk terrarium worden, soms is de knoop doorhakken de beste oplossing en merk je later pas dat je toch iets mis. Leuk dat je dan ook weer ervoor gekozen heb om weer reptielen te gaan houden.

Ik heb begrepen dat je velen jaren de Varia verzorgd hebt, ik heb dan ook velen teksten afkomstig uit oude varia's van jou gelezen. Dit was dan ook zeker de moeite waard en heb er veel van geleerd...

Ook namens mij veel plezier en succes gewenst met de bouw van het terrarium..
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
(11-03-2013, 03:25 PM)Brian Hoks Wrote: Hallo en welkom terug,

Ik heb begrepen dat je velen jaren de Varia verzorgd hebt, ik heb dan ook velen teksten afkomstig uit oude varia's van jou gelezen. Dit was dan ook zeker de moeite waard en heb er veel van geleerd...

Ook namens mij veel plezier en succes gewenst met de bouw van het terrarium..

Bedankt man!!

(11-03-2013, 03:25 PM)Brian Hoks Wrote: soms is de knoop doorhakken de beste oplossing en merk je later pas dat je toch iets mis. Leuk dat je dan ook weer ervoor gekozen heb om weer reptielen te gaan houden.

Sinds februari 2012 zit ik zonder groene leguanen, maar ik heb mijn halsbandleguanen natuurlijk ook nog gewoon. Het is dus niet zo dat ik ben gestopt met het houden van leguanen en dat ik nu weer opnieuw begin. Ik heb 20 jaar in de jungle gezeten en stap nu in zijn geheel over op de woestijn zeg maar

Op 24 december, bezig met de achterwand:

[Image: 4016IMG_001kl-med.jpg]

[Image: 4016IMG_004kl-med.jpg]

[Image: 4016IMG_006kl-med.jpg]

En terwijl ik hier tegelijkertijd bezig ben met de inrichting van mijn nieuwe warme woestijntje vallen buiten de sneeuwvlokken uit de luchtUndecided Weg met die sneeuw!!

Op 27 december was ik weer bezig met het achterwandje, je moet toch wat hè in je kerstvakantie Big Grin
[Image: 4016IMG_001li-med.jpg]

[Image: 4016IMG_002li-med.jpg]

[Image: 4016IMG_003li-med.jpg]

[Image: 4016IMG_005li-med.jpg]

[Image: 4016IMG_006li-med.jpg]

[Image: 4016IMG_007li-med.jpg]
Reply
schiet al lekker op.....ziet er goed uit!
Reply
Sterker nog, het is al klaar Big Grin

Hier was ik op 30 december 2012 weer met het achterwandje bezig:

[Image: 4016IMG_002sm-med.jpg]

[Image: 4016IMG_004sm-med.jpg]

[Image: 4016IMG_005sm-med.jpg]
Reply
en toen het nieuwe jaar in...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)