What's on earth is a Chuckwalla? - Edward R. Ricciuti
Ik vond dat het volgende boek op deze site ook niet mocht ontbreken.

What's on earth is a Chuckwalla? - Edward R. Ricciuti ( ISBN: 1-56711-089-4 )

[Afbeelding: DSC03647_zpsf42edda6.jpg]

Het betreft hier een engelstalig boekje uit 1994 van slechts 17 pagina's dat speciaal is uitgegeven binnen de ' What on Earth' serie voor de Amerikaanse
bibliotheken.
Het is daarnaast het eerste boekje dat ooit uitgegeven is waarin de Chuckwalla uitgebreid beschreven wordt en het enige dat volledig aan deze soort is gewijd.
Alleen daarom al een absolute 'must-have' voor diegenen die deze soort een warm hart toedraagt.

Het boek is bedoeld om kinderen bekend te laten raken met de Chuckwalla en het boek is dan ook op deze wijze geschreven. Ook voor beginnende reptielenhouders
die onbekend zijn met deze soort worden door dit boekje kort maar toch nog redelijk goed en bondig geïnformeerd.
Uiterlijke kenmerken, leefgebied, leefwijze, voeding en de voortplanting worden behandeld en bijgestaan met een aantal prachtige foto's.

Natuurlijk gaat de materie nooit ergens echt de diepte in en zal het mensen die bekend zijn met deze soort weinig nieuws brengen.
Toch is en blijft het een uniek boekje en mag het eigenlijk in geen enkele verzameling van de liefhebber ontbreken.
Voor mij is dit boekje zijn prijs van 12,50€ (inclusief portokosten vanuit Amerika) absoluut waard. Dat het boekje alle details nog bevat waaruit is op te maken
dat het een exemplaar uit de Bessemer Public Library in Alabama is geweest, maakt het nog net even specialer

[Afbeelding: DSC03648_zps1552f299.jpg]
[Afbeelding: DSC03649_zps158d9d01.jpg]
Chuckwalla,nabeulensis,halsbandleguaan
Antwoord
Dat soort boekjes zijn altijd heel erg leuk om te hebben. Waar heb je dit boekje besteld?
Antwoord
Ik heb het via Alibris besteld. Daar staan ontelbare boeken op die vaak 2e hands of dat afgeschreven bibliotheken zijn.
Vaak overstijgen de portokosten dan ook de aanschafprijs van het boek.
Levertijd is vrij lang en kan 4 weken ( bij mij zelfs 5 weken ) bedragen.

http://www.alibris.com/booksearch?keywor...24&hs.y=20

Hopelijk heb je hier wat aan.
Antwoord
dit is altijd weer interessant om te weten, goeie tip:duim::
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
Dat soort oude boeken zijn hartsikke leuk. Je kunt ook zien hoe het houden van soorten door voortschreidend inzicht en wetenschap geevolueerd is. Bij Antiquariaat A. Kok & Zn vind je antieke boeken en zij hebben ook een sectie reptielen, zie link. http://www.nvva.nl/kok/reptielen.htm
Antwoord
Is inderdaad leuk. Ik wilde er ook eentje bestellen, maar ik zie er toch maar vanaf. Het boekje kost slechts 82 cent maar de vezendkosten bedragen bijna 25 euro! Vind ik toch iets teveel van het goede.
Antwoord
Das gek. Ik betaalde maar 10€ aan portokosten.

Ik heb het nog eens opgezocht en bij Alibris worden de volgende portokosten gerekend naar Europa.

Standard International

3-4 weeks*

Books: €12,28
Antwoord
Heb nog een poging gewaagd en nu een ander boekje uitgezocht (eerlijk gezegd heb ik het klusje aan moeder de vrouw uitbesteed). Boekje kost ditmaal weer 82 ct en inderdaad je hebt gelijk, verzendkosten zijn nu via Alibris 12,28 dus 13,10 in totaal. Besteld dus. Duurde het lang voor jij hem op de deurmat had liggen?
Antwoord
Levertijd is standaard tussen de 2 en 4 weken. Bij mij duurde het echter nog een weekje langer. Na precies 5 weken viel hij bij mij in de brievenbus
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)