aruba
ik ga in oktober dit jaar 9 dagen naar aruba om daar eens naar de leguanen te kijken en hier een mooi verslag van uit te brengen...

iemand nog tips ,iemand al eens daar geweest..?

gr

leroy
Reply
leroy Wrote:ik ga in oktober dit jaar 9 dagen naar aruba om daar eens naar de leguanen te kijken en hier een mooi verslag van uit te brengen...

iemand nog tips ,iemand al eens daar geweest..?

gr

leroy

Dat lijkt me ook heel erg mooi,helaas ben ik er niet geweest, maar maak maar heel veel foto`s :lol:
Reply
zal ik doen ,ik ben van plan een leuk verslag te maken incl foto's natuurlijk

ik moet alleen nog zo lang wachten Sad
Reply
Je zal daar veel Iguana iguana en Iguana rinolopha aanttreffen. Op Aruba hebben ze overigens een zeer groot Boa constrictor probleem. Misschien dat je kunt vragen bij Nationaal Park Arikok wat er momenteel gedaan wordt aan het Boa probleem. En of men ook weet hoe de boa's op destijds op het eiland gekomen zijn. Oorspronkelijk horen zij daar niet thuis. Zij gedijen er echter goed. Zo goed dat ze volledige diersoorten van het eiland wegvagen door hun grote aantallen en eetlust.
Reply
hoi, wij zijn 2 jaar geleden ook in oktober op aruba geweest en familie van mij woont er. het weer was er echt super! lekker 30 graden. toen wij er waren kwam ook orkaan 'Katrina' bij amerika. precies dezelfde dagen. maar wij hebben er helemaal geen last van gehad. alleen op onze laatste dag wat hoge golven van 3 meter. meer niet, gewoon lekker weer en erg veel zon.
ook hebben wij er leguanen gezien. heel veel grote, die wel snel weg schoten als je er alleen al naar keer. maar een aantal kleintjes kon je zo uit de struiken pakken. en de halfwas leguanen klommen via onze handdoeken die over de balkonrand hingen zo ons balkon op. (we hadden wel begane grond, haha) echt super! en groen dat ze zijn!! zo mooi! ook heb je er een hagedissensoort die ze op aruba de 'blauw-blauw' noemen. die beestjes klimmen via je been omhoog op je ontbijt weg te pikken. vooral eitjes vinden ze lekker. echt grappig.
de slangen die er leven zijn daar gekomen omdat de regering de muizen of konijnenplaag daar wilde indimmen, maar de slangen planten zich toen der tijd te snel voor waardoor er nu een slangenplaag is.

enkele tips: huur een autootje en rijdt naar 'babybeach'. daar kan je echt goed snorkelen tussen de vissen. wel eerst voorbij de benzine-fabriek rijden. haha. ook op 'palmisland' kun je erg goed snorkelen. voor je het weet zwem je tussen vissen van wel bijna 1 meter groot (de papagaaivis geloof ik)! om bij 'palmisland' te komen moet je wel met een klein boot-taxi achtig bootje. kost bijna niks gelukkig. arikok is mooi maar veel hetzelfde, overal cactussen en rotsen! de kapel van alto vista is ook wel mooi om te zien. en natuurlijk de vuurtoren. ook is de 'tunnel of love' leuk om doorheen te kruipen/lopen. je betaald, je krijgt een zaklamp en ze zeggen waar je erin moet en waar je uitkomt en verder moet je je eigen weg zoeken in de grot. was erg leuk (tussen de vleermuizen). gelukkig is er maar 1 weg in de tunnel. ik vind dit 1 van de leukste dingen om te doen. ik kan nog wel uren vertellen en typen, maar dan wordt het zo'n lang verhaal. mocht je nog meer willen weten: vraag het maar!
owja: in de supermarkten heb je vooral boodschappen van de 'super de boer' haha.

gr cindy
Reply
owja @ evert: volgens mij hadden ze 2 jaar geleden vallen ervoor neergezet en mochten burgers ze vangen en kregen ze daar een klein beetje geld voor, maar dit weet ik niet meer zeker. verder zijn er nog 2 soorten die er leven. moet ff in het fotoboek opzoeken welke het waren. dat fotoboek is meer een groot verslag dus er moet wel iets instaan. haha. anders vraag ik het wel aan mijn familie die er heerlijk vertoeft. Big Grin

gr cindy
Reply
leroy Wrote:ik moet alleen nog zo lang wachten Sad
wij ook Cry Big Grin Tongue :lol:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Hoi Iguandy,

De Blauw blauw, ook bekend onder de naam Kodod blauw (Cnemido- phorus arubensus) aldaar is een hartstikke mooi en leuke hagedissensoort.

[Image: Lizard%20Blue%201.jpg]

Over het boa probleem. Ik denk dat het met de inbreng van de boa's toch anders gelopen moet zijn dan. De regering weet namelijk niet waar de dieren vandaan komen en hoe ze op het eiland terecht zijn gekomen. Daar is dan ook een onderzoek op gestart en diverse biologen houden zich daar mee bezig. Het was mij bekend dat men nu van alles probeert om de boa in aantallen te verminderen.
Reply
Lijkt ons een fantastische reis, mooie flora en fauna, het mag dan misschien nog even duren voor het zo ver is, maar je hebt in ieder geval alvast de voorpret, veel succes en plezier met de voorbereidingen Tongue

Wij zijn er nog nooit geweest, wij hebben wel een reis geboekt naar een ander land, zal er een apart topic voor openen, ik denk dat jullie daar ons ook wel wat info over kunnen verstrekken :oops:

Hoop voor je dat je er de leguanen gaat zien in hun eigen leefomgeving, lijkt ons geweldig.
We kijken nu al uit naar het verslag en de foto's.

Groetjes, Hans en Ted
Reply
weet iemand hoe het staat met de leguanenpopulatie op aruba...weinig ,veel,redelijk???

ik kan gewoon niet wachten
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 3 Guest(s)