Reacties over de voedingswaarderekentabel
ik denk dat ze bedoeld in de voedingswaarde tabel voor de leguaanen. Niet de Website...
[Image: 28uldw7.png]
hallo
Reply
Oost Indische kers is voor zover mij bekend niet volledig uitegzocht op nutriënten. Wel bekend is dat het veel vitamine C bevat en de bloemen kruidig van smaak zijn.

Venkel per 100 gram:
C:F = 0.98
Proteïne = 1.24
Vezel = 3.1

Dille per 100 gram:
C:F = 3.15
Proteïne = 3.46
Vezel = 2.1

lollo rosso zie losse sla Excel sheet (Verschilt niet veel tussen de losse sla soorten)

Kattenbrokjes zie verpakking (Verschilt veel per product/fabrikant)

Kers per 100 gram:
C:F = 1.09
Proteïne = 0.40
Vezel = 1.1

Veldsla zie lollo rosso

Klaver is mij niet bekend behalve dat het hoog zit in proteïne, vitamine A,B,C,E bevat, hoog zit in fosfor.
Reply
NubCake Wrote:ik denk dat ze bedoeld in de voedingswaarde tabel voor de leguaanen. Niet de Website...
zover was ik ook al en de groentes die ik noem, staan in de voedingswaardetabel, en ook die heeft een zoekfunctie Idea Smile
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
NubCake Wrote:ik denk dat ze bedoeld in de voedingswaarde tabel voor de leguaanen. Niet de Website...

De bedoeling is dat als je wat mist in de voedingswaardetabel je de website als back up kan gebruiken.
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Heel handig dat deze is geplaatst op de site, ik had namelijk altijd wat moeite met deze berekening. Bedankt!

Nou had ik wel een vraagje: zijn alle soorten voeding die in de tabel staan wel geschikt voor de leguaan? Want ik zie er dingen tussen staan die mij werden afgeraden (zoals Sinaasappel --> citrusvrucht etc.)

Mocht ik deze dingen aan mijn leguaan kunnen geven, dan is er veel meer variatie mogelijk dan ik al dacht.
Reply
Voor zo ver ik weet zijn alle producten (groenten en andere dingen) die in de voedingswaardetabel staan bedoeld voor leguanen.
Ewald heeft deze natuurlijk niet voor niets gemaakt voor ons onze leguanen Wink
Reply
Brian Hoks Wrote:Voor zo ver ik weet zijn alle producten (groenten en andere dingen) die in de voedingswaardetabel staan bedoeld voor leguanen.
Ewald heeft deze natuurlijk niet voor niets gemaakt voor ons onze leguanen Wink

Oke, bedankt. Nou dat is alleen maar meegenomen toch.
Reply
Hoi
Is het mogelijk de linken nog een keer te plaatsen?
Ik krijg namelijk het zelfde scherm als Lord Skull...zowel met explorer als firefox :'(

Alvast hartstikke bedankt voor de moeite Smile

Groetjes Petra
Reply
ik ben er momenteel mee bezig dus op korte termijn zijn ze weer beschikbaar.

Edit. ze doen het weer.

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Je bent geweldig :tumb up:
Ik heb ze...hartstikke bedankt Big Grin
Groetjes Petra
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)