Reacties over de voedingswaarderekentabel
Bedankt, dat was een heldere uitleg. Ik snap nu dan ook waar de waardes vandaan komen Smile

Als ik zorg dat de verhoudingen altijd zo zijn dat het C : P altijd minimaal 2:1 is hoef ik in principe nooit calcium toe te voegen. Als ik er dan ook nog een goede UV-lamp bij heb (heb ik) zijn vitamine ook niet nodig heb ik begrepen dus dan hoef ik 'in principe' nooit wat uit een potje toe te voegen?
Reply
Devata Wrote:Bedankt, dat was een heldere uitleg. Ik snap nu dan ook waar de waardes vandaan komen Smile

Als ik zorg dat de verhoudingen altijd zo zijn dat het C : P altijd minimaal 2:1 is hoef ik in principe nooit calcium toe te voegen. Als ik er dan ook nog een goede UV-lamp bij heb (heb ik) zijn vitamine ook niet nodig heb ik begrepen dus dan hoef ik 'in principe' nooit wat uit een potje toe te voegen?

Daar komt het eigenlijk wel op neer
Reply
Confusedhock: Confusedhock: Big Grin

Zwarte vlierblad.....wow

Ewald kloppen de verhoudingen ?

Deze bomen komen toch veelvoudig voor in ons land ?

Ben erg benieuwd.

Gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
heb dit ook gezien en was van plan al bladeren te gaan zoeken eens er waren ! ;D
Reply
Deze C:F verhoudingen kloppen. Kijk eens naar wilgenblad bijvoorbeeld. Gaan we de samenstelling van voeding bekijken van leguanen in het wild dan zie je dat ze daar vele malen hogere doseringen calcium tegen eem lage fosfor verkrijgen. Dus afgezet tegen wildvoeding en wat we hier in het "wild"kunnen plukken is het allemaal zo gek nog niet. Snij wat uit een park geplukt bladmateriaal door een een dieet en je krikt de benodigde voedingswaarden enorm op.
Reply
AQUALINGEN Wrote:Confusedhock: Confusedhock: Big Grin

Zwarte vlierblad.....wow

Ewald kloppen de verhoudingen ?

Deze bomen komen toch veelvoudig voor in ons land ?

Ben erg benieuwd.

Gr, Roland

Zie ook commentaar van Evert,

Alle gegevens die ik heb komen of uit de USDA nutrient database
of uit het boekje van Joeke Nijboer en Walter L. Jansen getiteld:
Zoo Animal Nutrition Tables and Guidlines
Reply
Ik mis in het invoerblad een aantal etenswaren die ik regelmatig voer. Wordt deze tabel mettertijd nog uitgebreid of is dit het? (ik ben er heel blij mee hoor dus ik ben dankbaar...)
Reply
Jolijn Wrote:Ik mis in het invoerblad een aantal etenswaren die ik regelmatig voer. Wordt deze tabel mettertijd nog uitgebreid of is dit het? (ik ben er heel blij mee hoor dus ik ben dankbaar...)

hoi hoi Jolijn,
Welkom op het forum. Wat mis je aan voeding ? tevens zijn er ook wat dingen op te zoeken via http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/

Gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Eh, bijvoorbeeld rucola, oostindische kersblad, oostindische kersbloem, venkel, dille, lollo rosso, kattenbrokjes, kersen, veldsla, klaver....
Reply
rucola , venkel, veldsla, kersen staan er wel in maar onderaan kun je doorbladeren , 1, 2,3. zelfs rookworst staat er bij :mrgreen:
bovenaan kun je een letter b.v. de R aanklikken Idea Smile
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken Idea Smile
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)