Aruba week 8
Hallo Allemaal,

Ik ben vandaag terug uit Aruba, ben maar een weekje geweest maar het was zeker de moeite waard!!
Eerlijk gezegd zaten er geen leguanen waar wij verbleven, maar heb er in Oranjestad een stel op camera vastgelegd.

Ik moet eerst nog even uitzoeken hoe ik ze hier op het forum krijg, daar ben ik nog niet achter helaas.

Maar ze komen er binnenkort hoe dan ook op.

Groetjes Arjan
Reply
Wij zijn erg benieuwd Smile

Ik heb een topic aangemaakt over hoe je foto's kunt plaatsen: KLIK
Reply
Leuk ben benieuwd!
Wij gaan woensdag naar Curacao dan zal ik ook een kijken of we ze kunnen spotten.
In ieder geval gaan we naar die grotten met leguanen waar Thilde het over had.
Reply
Ben zeer benieuwd naar de foto's Arjan, in Aruba zitten er inderdaad veel in Oranjestad maar ze komen in grote getallen ook voor in het binnenland maar deze zijn schuwer en zul je dus minder zien.
Veelal komen ze ook voor in de tuinen van de mensen daar
Reply
Bedankt voor je topic Yoni, ik ga er vanavond mee aan de gang.

@Michele, leuk dat je naar Curacao gaat! daar zul je ze vast en zeker ook tegenkomen.

@Leroy, zoals jij in jouw topic ook al beschreef van toen jij daar was, ben ik ze alleen tegengekomen in het gras of op de rotsen bij het water, ik heb er geeneen in de boom gezien, ja eentje vanuit de auto maar toen reed ik zelf en kon helaas niet stoppen op dat moment.
Reply
Nou mede dankzij Yoni, is het me gelukt, hierbij de foto's die ik beloofd heb!!

Het zijn allemaal verschillende kleuren en maten!!

Hoop dat jullie ze mooi vinden.

Gr Arjan

[Image: IMG_1066_zpseb10a114.jpg]

[Image: IMG_1069_zps6c248177.jpg]

[Image: IMG_1070_zps3c62215d.jpg]

[Image: IMG_1078_zpse3c14695.jpg]

[Image: IMG_1081_zpsc11573db.jpg]

[Image: IMG_1084_zps52b2743a.jpg]

[Image: IMG_1087_zps399ac716.jpg]

[Image: IMG_1088_zpsccfd6afa.jpg]

[Image: IMG_1090_zps1dd9441b.jpg]

[Image: IMG_1093_zps7ea79497.jpg]

En hier nog een paar:

Ze konden niet allemaal in een bericht.

[Image: IMG_1099_zps99fd84ad.jpg]

[Image: IMG_1101_zpsc8979173.jpg]

[Image: IMG_1105_zps29bb84bd.jpg]

[Image: IMG_1106_zpsbb7d49bc.jpg]

[Image: IMG_1107_zps9d27722e.jpg]

[Image: IMG_1110_zps27b5c9fc.jpg]

[Image: IMG_1112_zps32d86e36.jpg]

[Image: IMG_1113_zps7ee9d418.jpg]

[Image: IMG_1075_zps242cc952.jpg]
Reply
(26-02-2013, 03:31 PM)arjanheuvel Wrote: @Leroy, zoals jij in jouw topic ook al beschreef van toen jij daar was, ben ik ze alleen tegengekomen in het gras of op de rotsen bij het water, ik heb er geeneen in de boom gezien, ja eentje vanuit de auto maar toen reed ik zelf en kon helaas niet stoppen op dat moment.
Dat heeft te maken met adaptief gedrag. Op aruba worden veel dieren gevoerd en vinden ze op de grond veel voedsel. Dat zorgt ervoor dat ze hun natuurlijk gedrag als boombewoner verlaten en veel tijd op de grond doorbrengen. Dit ook weer tot ergenis van mensen met bloementuinen. Leguanen grazen in rap tempo de bloemen er uit. Smile
Reply
Schitterende foto's en prachtige leguanen. Leuk om dat kleurverschil zo goed te zien. De ene is heel groen de ander bijna grijs. Dit zal een mooie ervaring geweest zijn, het is een bestemming welke ook op mijn lijstje staat en door dit soort foto's begint het alleen maar te jeuken hahaha...
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
(26-02-2013, 09:43 PM)Brian Hoks Wrote: Schitterende foto's en prachtige leguanen. Leuk om dat kleurverschil zo goed te zien. De ene is heel groen de ander bijna grijs. Dit zal een mooie ervaring geweest zijn, het is een bestemming welke ook op mijn lijstje staat en door dit soort foto's begint het alleen maar te jeuken hahaha...

Het is inderdaad een aanrader. Echt een prachtig gezicht om de dieren in het wild waar te nemen.
Er zaten ook foto's tussen van een groep leguanen bij elkaar. Op het moment dat ik foto's daarvan nam zag je de dieren ook duidelijk met elkaar communiceren met kopknikken. Echt heel leuk om te zien!
Reply
Haha geweldig, een vriendin die daar nu voor een half jaar woont stuurde me net deze foto. Jammer dat ik dit gemist heb.

Voedertijd!!

[Image: 528363_617008698315652_1142777350_n_zpsb63802db.jpg]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)