Iguana Varia 99 is uit...
De nieuwe Varia is uit...
Met o.a.
  • Bestuur en colofon.
  • Van de voorzitter
  • Ctenosaura Melanosterna (Honduras Zwarte leguaan), laatste bolwerk bedreigd.
  • Het bouwproject van Brian Hoksbergen en Gossé Oppers deel 2.
  • Nieuwe donateurs.
  • Doelgroepwinkel 2012.

Iedereen weer heel veel plezier met het lezen van deze Varia.

[Image: varia99.png]
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Heb zo net de varia gelezen. Erg interessant weer.
Vooral het stukje van René Gaal over de zwarte leguaan.
Nog nooit zo nagedacht over de gevolgen van bepaalde programma's.
Reply
ik kreeg hem ook vandaag binnen , weer leerzame en interessante stukjes, complimenten hoor Brian en natuurlijk de schrijversIdea:duim:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Nog nooit zo nagedacht over de gevolgen van bepaalde programma's.

Dat is ook het hele probleem. Het is een ver van mijn bed show en de gevolgen daarvan komen niet in beeld. Gedegen onderzoek naar de gevolgen van dit soort spelprogramma's op de habitat van de opnamelocatie is dringend nodig. De berichten die ik binnen krijg, baren mijn grote zorgen.
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
Ik vind het eigenlijk een slechte zaak dat deze eilanden zo verhuurd worden, zonder dat er nagedacht wordt over de flora en fauna. Zeker in het geval van de zwarte leguaan, waar het al niet goed mee gaat. Dan zou het toch eigenlijk niet moeten kunnen dat ze juist op die plekken gaan zitten met die shows.

Maarja kan me ook enorm druk maken over het feit dat veel eilanden overspoeld worden met mensen die dan weer honden en katten meenemen.

Maar ik denk dat het tijd wordt dat hier toch wat aandacht aan besteed gaat worden. Dat de gevolgen eens duidelijk in beeld gebracht moeten worden om toekomstige schade tegen te houden.
Reply
Klopt helemaal. Het probleem met dit soort programma's is dat het buiten Europa plaats vind en daar ben je afhankelijk van regeringen en lokale overheden. Vooral lokale overheden zitten vaak krap bij kas en zo'n zak vol geld is heel verleidelijk. Het is die mensen daar vaak ook niet aan te rekenen, plaats jezelf maar in die situatie, wat zou jij dan doen. Ik ben van mening dat er Europese regelgeving moet komen voor Europese productiemaatschappijen omtrent hun handelswijze in derdewereld gebieden. Het zou geweldig zijn als er wetgeving komt die bepaalt dat programma's niet mogen worden uitgezonden als er bij de tot standkoming van het programma schade is toegebracht aan de habitat van de opnamelocatie.
Zoals het nu gaat werkt het echt niet. Geld wat wordt betaald aan de overheden verdwijnen vaak in de zakken van bestuurders en wordt nauwelijks gebruikt voor herstel van de schade.
Hoop dat de politiek het eens wil opnemen, maar ja de macht van die bedrijven is groot.
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
Ik heb de varia nog niet mogen ontvangen.
Brian is er een mogelijkheid deze alsnog te ontvangen?
Ben tevens nog steeds donateur.

Greetz cliff
Met vriendelijke groet :

Cliff Vaessens
Reply
(13-01-2013, 07:55 PM)cliffvaessens Wrote: Ik heb de varia nog niet mogen ontvangen.
Brian is er een mogelijkheid deze alsnog te ontvangen?
Ben tevens nog steeds donateur.

Greetz cliff

ook betaald :woot::haha:
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Ik heb hem ook niet ontvangen
mvg Arjan
Reply
hahah ja thild , ook betaald Big Grin
Met vriendelijke groet :

Cliff Vaessens
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)