TerraZoo Rheinberg
Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien door hebben, vinden Eddy en ik het leuk om regelmatig dierentuinen te bezoeken. Ben altijd erg benieuwd naar hoe ze de dieren huisvesten en hoop toch altijd weer soorten te zien die ik nog niet eerder had gezien.
En natuurlijk ideeën opdoen voor onze kamer Wink Big Grin

Wij zijn afgelopen maandag geweest, nadat we naar Amphi Festival in Keulen waren geweest. (we wilden eigenlijk nog een keer naar het park in Keulen, maar dat zat er niet in vanwege tijd)

De algemene indruk van het park was wel goed. Mooie ruimte terraria en een diversiteit aan reptielen met ook een aantal niet-reptielen.
Wat we erg raar vonden was het terrarium meteen bij de ingang. Hier zaten doodshoofdaapjes in gecombineerd met een koppel groene leguanen!?
Wij hebben het vermoeden dat dit een tijdelijke oplossing was, aangezien er voor de leguanen helemaal geen voorzieningen waren getroffen. Zo zaten er geen goede klimtakken in het verblijf en moesten ze eigenlijk noodgedwongen op de bodem vertoeven.

Het buitengedeelte vond ik niet zo bijster interessant, wel leuk dat de landschildpadden daar een mega stuk grond ter beschikking hadden met veel grassen en onkruiden. Er stond wel aangegeven dat ze binnenkort bezig zouden gaan om het hele buitengedeelte te vernieuwen.

Tijd voor wat foto's!

Het doodshoofdaapjes verblijf met daarin de leguanen
[Image: P1030684.jpg]

Een prachtige hagedis, volgens de verzorger een maskenleguane (maskerleguaan)
[Image: P1030751.jpg]

En natuurlijk heel veel foto's van de Cyclura's Big Grin

Een prachtig groot verblijf voor een koppel Cornuta's en een Nubila
[Image: P1030777.jpg]

De Nubila en het Cornuta vrouwtje hadden een beetje mot
[Image: P1030776.jpg]

Een van de holen ingebouwd in de rotsformaties. Het waren volgensmij van die stenen rioolbuizen
[Image: P1030771.jpg]

Mooie steile wand met een baskingplaats
[Image: P1030765.jpg]

Cyclura nubila
[Image: P1030735.jpg]

Nog een steilere wand, waar deze dieren met gemak op klommen. Vond ik wel leuk om te zien, aangezien de meeste Cyclura verblijven niet echt de hoogte in gaan.
[Image: P1030730.jpg]

Wat wij erg grappig vonden om te zien, was dat de Cyclura's samen zaten met krulstaarthagedissen, Leiocephalus carinatus. Er zaten meerdere dieren in, zowel volwassen exemplaren als jonkies. De dieren leken zich weinig van elkaar aan te trekken.
[Image: P1030721.jpg]

De schuine wand
[Image: P1030712.jpg]

Overzichtje
[Image: P1030711.jpg]

Ikke blij Big Grin
[Image: P1030704.jpg]

Een van de krulstaarthagedisjes
[Image: P1030700.jpg]

Nog een overzichtje
[Image: P1030698.jpg]

Post van de week nog wel een paar meer foto's van andere dieren Wink
Reply
Hey Yoni,

mooie verblijven daar he voor de cyclura's althans ik vond ze er best ruim en mooi bij zitten.
Ook de crocs zitten mooi en leuk dat er guppen zwemmen in het water als je goed kijkt.

Heb je buiten ook nog wat foto's kunnen maken, of waren de bakken niet gevuld?

Reply
Ziet er erg goed uit (Cyclura ruimte). Zal toch wel dat de leguanen even tijdelijk daar zaten, ze zien er anders niet slecht uit, zo op de foto. Wel leuk om te zien dat ze gelijk de plek waar de zon schijnt opzoeken en daar lekker gaan liggen. Die schuine wand hebben ze trouwens netjes gedaan, vraag jij je dan ook altijd af, zou George deze gemaakt hebben haha...

Al met al wel de moeite waard geweest om daar even langs te gaan als ik het zo begrijp.....
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Zeer mooie foto's en uitleg de schuine wand lijkt me niet door de mensen van George Houthoff gemaakt te zijn...deze werken kwalitatief het nog mooier en beter af. Op sommige foto's is dit goed zichtbaar. Datgene wat ik van Houthoff zoo design heb gezien is beter afgewerkt. Dus ik gok er op dat dit door een ander is gemaakt.
Ondanks dat een super mooie inrichting en verblijf.

Dank voor het delen van het verhaal en foto's

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
@ leroy: de guppen waren me niet opgevallen eigenlijk. Heb geen foto's van buiten, maar de meeste bakken waren wel gevuld. Voornamelijk Europese hagedissen en salamanders. In een groot verblijf buiten zaten adders. Eentje kunnen spotten, maar geen foto gemaakt. Liep ook nog een mooi formaat sulcata rond.

@ Brian: Dat had ik in Amnéville wel met meerdere verblijven. Hier was het inderdaad iets minder mooi afgewerkt dan wat George met zijn bedrijf doet. En op de afbeelding hieronder kan je zien dat ze het opgebouwd hebben met hout. Volgensmij werkte Houthoff alleen met PVC en Metaal.

Wat wel grappig is, is dat ik al een hele poos afbeeldingen op de pc aan het verzamelen ben van diverse verblijven als inspiratie.
Kwam erachter dat ik er wat van Terrazoo had opstaan. Je kunt zien dat het verblijf wel iets aangepast is.

Houten stellage, afgewerkt met kippengaas en daaroverheen cement/beton. Op de foto van de neushoornleguaan met de bek open kan je zien dat er een stukje afgebrokkeld is. Daar zie je het kippengaas goed zitten.
[Image: terrazooopbouw.jpg]

Het gras en het grind zat er niet meer in.
[Image: terrazoo.jpg]

Nog een paar fotootjes van andere dieren in het park:

[Image: P1030759.jpg]

Prachtige kaaimanteju's *kwijl*
[Image: P1030747.jpg]

Dennenappelskink, geweldig om te zien hoe symmetrisch die dieren zijn
[Image: P1030738.jpg]

Baardagaam op een stokje, vond dat ie dat knap voor mekaar had gekregen.
[Image: P1030736.jpg]

Trouwens was misschien nog wel even grappig is om te vermelden (kregen het helaas niet op de foto of film) maar een van de Calyptratussen was bladeren aan het eten van een plant in het verblijf. Maf om ze eens een keer niet te zien schieten naar een beest, maar gewoon te zien happen.
Reply
Mooie foto's leuke dierentuin..!!
Voor de rest alles goed daar?
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Gaat goed hier Smile En bij jullie? Hoe gaat het met de leguanen?
Reply
Ja hier gaat het ook goed..!!
Ik heb een nieuwe eigenaar gevonden voor mijn rode leguaan hij gaat naar Marcel Eijkens de kweker van mijn groene leguaan. Dus daar ben ik heel erg blij om, nu weet ik dat de leguaan een goed adres krijgt..!!
En uit hetzelfde nest van die rode van mij heb ik een vrouwtje gevonden die ik over kan nemen dus alles komt langzaam op zijn pootjes terecht. Dus het gaat steeds beter hier nou het laatste van het terrarium nog...........
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Super! Fijn dat het allemaal toch goed lijkt te komen.
Wij zijn erg benieuwd naar het eindresultaat van die enorme kast!
Als wij wat verder gevorderd zijn met onze kamer moeten jullie maar eens een keer komen kijken.
Reply
Daar hoef je niet bang voor te zijn..haha..!! Dat gaan we zeker doen........
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie nieuwe schilpadenverblijf..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)