Belangrijk : onderzoek naar aankoopmotieven bij huisdieren
1 diersoort en eigenlijk ook maar met een van je dieren in gedachten. Ik bedoel, ik was acht toen ik mijn schildpad kreeg. Ik had toen hele andere motieven dan toen ik bijvoorbeeld mijn Regiussen kocht. En de aankoop van de meeste dieren is alweer van heel wat jaartjes terug. In die jaren ben ik me veel bewuster geworden van bepaalde motieven om een dier te kiezen en hoe deze te houden.
Ik denk dat ik voor veel mensen spreek dat je met de jaren leert en je eerste reptiel in eerste instantie misschien niet helemaal de optimale verzorging kreeg. Daarom vind ik advies erg belangrijk bij de aankoop. Misschien dat het op bijvoorbeeld beurzen te makkelijk is om aan sommige dieren te komen. En dat juist op die plekken bij veel standhouders het meer om de verkoop gaat, dan om het advies en of de dieren uiteindelijk wel goed terecht komen. Uitzonderingen daar gelaten hoor. Ik ken er ook genoeg die het wel op een goede manier doen.
Maargoed ik dwaal af... Tongue
Ik vind het in ieder geval goed dat er stichtingen zijn zoals deze. En je ziet dat veel mensen er iets positiefs uit halen en de dieren er beter van worden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)