Nieuw verblijf Muk de roodwang
Wij hebben hier Wildkamp zitten, een soort bouwbedrijf die veel leidingen en andere rioleringsmateriaal in het assortiment heeft zitten. Ik heb daar ook mijn kogelkraan vandaan en ze hebben dan ook echt heel veel spullen op dit gebied. Misschien kan je eens op hun site kijken om zo ideeën op te doen om het eventueel te dichten of om er een (grote) kraan op te zetten zodat het alsnog dicht is.

Of je het waterdicht krijgt en houd met alleen een plaatje met lijm aan de binnenkant durf ik niet te zeggen, pvc lijm is wel super sterk en nooit meer los te krijgen. Maar gaat het plaatje de druk houden is de volgende vraag?
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
De nieuwe bak staat Smile

Het plaatje zit aan de binnenkant, dus qua druk moet het goed komen. We hebben hem gelijmd met pvc lijm, daarna de randen met pvc lijm ingesmeerd en uiteindelijk 2 lagen kit aan de binnen en de buitenkant gedaan.
Eerst de bak een nachtje buiten laten staan met een laag water erin. Dat ging goed, dus toen kon de bak naar binnen.
Het was even passen en meten, in theorie moest ie precies passen, maar natuurlijk in de praktijk niet Tongue
Op een paar millimeter na wilde het niet. Even wat uitstekende randjes afgeschuurd en uiteindelijk de onderkant van het kozijn bij moeten schuren. Maar hij staat.

Op het eerste gezicht lijkt er eigenlijk weinig veranderd. De bak is ongeveer 15 cm in binnenmaat lager dan de andere, maar omdat de oude bak op poten stond, leek hij veel hoger.

Muk lijkt is volgensmij blij dat ze weer lekker de ruimte heeft. Ze kroop na 5 minuten ook alweer haar eiland op, dat geeft wel aan dat ze zich op haar gemak voelt.

Ik moet zeggen dat ik wel heel erg neurotisch blijf over lekkages... we gaan er maar van uit dat het allemaal goed blijft gaan. Deze bak is in ieder geval stukken steviger.

Maargoed genoeg geblaat. Even 2 fotootjes..

[Image: P1030960.jpg]

[Image: P1030958.jpg]
Reply
Ziet er weer goed uit, we komen snel eens een keer langs om hem in het echt een keer te zien..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Ziet er goed uit hoor, lijkt inderdaad alsof er niks veranderd is maar gelukkig is alles nu weer in orde. Snap volkomen dat het geen lekker gevoel geef al die liters water die anders over de vloer liggen. Is niet een paar liter wat zo op te dweilen is.

Wel leuk om te vertellen is dat ik binnenkort het oude terrarium van Charly (thuis bij moeders) ga veranderen in een groot verblijf met groot watergedeelte voor mijn broertje zijn schildpad. Tegen de tijd zal ik eens een topic aanmaken.
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Heb jij een leuke tekst, foto of wil jij een verhaal vertellen over onze geweldige hobby mail dan naar redactie@sdgl.org
Reply
Ik ben benieuwd Brian.....succes jongen.....als jij begint te verbouwen komt het wel goed..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
Als je even snel werkt aan dat topic als aan het bouwen van je hok :-D
Reply
Zag dat ik had gepost om nog een paar oude fotootjes op te zoeken van Muk, dus bij deze:

Geen idee wanneer, maar moet zo ongeveer rond 2001/2002 zijn geweest. Toen had ik Puk ook nog... dat is de kleine op de steen, die was op dat moment zeker de helft van het formaat van Muk. De foto is gemaakt toen mijn ouders het huis aan het verbouwen waren, we woonden toen tijdelijk in de (omgebouwde) garage. Vlak nadat we weer terug in huis woonden kreeg Muk een grotere bak. Janneke de goudvis staat er naast. Die heeft later de oude schildpaddenbak gekregen als huisje en weer later een groter aquarium. T is nu bijna 2 jaar geleden dat ik haar op 15 jarige leeftijd heb laten inslapen. Voor degene die het niet weten, ze kreeg een enorme tumor op haar kop. Heb haar in laten slapen doormiddel van kruidnagelolie.

[Image: pukenmukklein.jpg]

Mei 2006, in de nieuwe bak. Op de achtergrond zie je de oude bak staan met Janneke erin.

[Image: 010505-111603.jpg]

Dit is een overzichtje van een deel van de schildplaatjes die ik in de afgelopen jaren heb verzameld. Grappig om te zien dat de plaatjes nog zoveel op elkaar lijken, alleen groter zijn geworden.

[Image: P1030966.jpg]

Toen paste ze nog in een afwasteil, februari 2007:

[Image: DSC00648.jpg]

Eens de fotomappen op zolder bij mijn ouders doorspitten of ik nog oudere foto's heb...

En het monster zoals ze nu is Big Grin

[Image: P1030989.jpg]
Reply
wat een prachtig dier! roodwangen zijn gewoon zalig... Als ze niet zoveel plaats nodig hadden, dan nam ik er hier ook weer.

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Hoe gaat het ondertussen met het verblijf van Muk, houd het allemaal een beetje, en heeft hij het er nog steeds naar zijn zin in???
Met vriendelijke groet,

Brian
Redactie Iguana Varia

Reply
Bak houdt het goed. Muk is op dit moment in winterrust, dus op dit moment doet ze niet zoveel. Maar ze lijkt het goed naar haar zin te hebben.

Ben jij ondertussen begonnen met de bak voor je broertje zijn schildpad? Wat heeft hij voor soort?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)