het plezier van de dag...
(13-03-2012, 08:12 PM)rigor mortis Wrote: btw: mijn tuin is echt niet zo groot hoor... misschien 200m²

Niet zo groot... die van ons is maar 100m2. Dus dat vind ik best groot. En ik denk de meeste ook wel, aangezien in de meeste steden de tuinen toch wel aardig klein zijn. (teminste hier in de omgeving wel)

Reply
als je er niet voor kan zorgen met spoed dan word het een lastige zaak, maar verder is het te regelen met het cites bureau

Er zijn ook opvang regelingen, niet dat ze snel zijn maar die mogelijkheden heb je wel.
15
Reply
ik heb sinds vorig jaar ook 2 schildpadden echter zijn die nog niet buiten geweest zijn nu 2 jaar als ik mij niet vergis ( ongeveer zo groot als mijn hand )
Nu wil ik deze ook buiten gaan plaatsen heb jij tips waar ik aan moet denken en het huisje zelf gemaakt?
Alvast bedankt want ziet er top uit zo!
zorg goed voor je reptiel!!!!!!!
Reply
als ze al zo groot zijn als je hand, dan zullen ze al een stuk ouder zijn. het is belangrijk te weten welke soort het is. wil je ze permanent buiten plaatsen of enkel in de zomer?

ik zal eens een foto nemen van het buitenverblijf voor de kleintjes?

tips:

denk aan vogels en katten,
schildpadden zijn goeie ontsnappers/klimmers. vooral in de hoeken kunnen ze goed klimmen
zorg ook voor koele plekken
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
(21-04-2012, 07:01 AM)rigor mortis Wrote: als ze al zo groot zijn als je hand, dan zullen ze al een stuk ouder zijn. het is belangrijk te weten welke soort het is. wil je ze permanent buiten plaatsen of enkel in de zomer?

ik zal eens een foto nemen van het buitenverblijf voor de kleintjes?

tips:

denk aan vogels en katten,
schildpadden zijn goeie ontsnappers/klimmers. vooral in de hoeken kunnen ze goed klimmen
zorg ook voor koele plekken

Klopt ze zijn ouder!! ben ik altijd lekker slecht in geweest Dodgy tijd gaat te snel hierzo.
Het zijn Griekse landschildpadden Testudo hermanni die ik permanent buiten wil zetten, als je meer foto’s van het verblijf graag altijd welkom.
Bedankt alvast voor je hulp.
zorg goed voor je reptiel!!!!!!!
Reply
Let op dat dit verblijf zeer goed gebouwd moet worden bij permanten bewoning, ik kan iemand die dit ook heeft geprobeert.
Hij had een bakje gebouwd buiten en hierin 2 grieken gezet, in de hoop dat deze zich zouden ingraven zodra het te koud werd, echter had hij niet nagedacht over bevriezing van de grond en deze werd zo hard dat ze zich niet meer konden ingraven.
1 is toen levend bevroren ( -19/-20) de ander had hij nog kunnen redden, maar deze is alsnog 2 maanden later gestorven.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)