Bouw terrarium Petrosaurus, up-date 17 juli
Bedankt voor de leuke reacties allemaal weer Tongue

djmichka Wrote:Mooie bak aan het worden petje af......

Het is inderdaad erg makkelijk zo. Hoe zit het met de stevigte van het geheel? Wat gebruik je als toplaag?? Is het geheel water/vochtbestendig??

Sorry hoor vele vragen als hobbyist, hahah LOL,

Michel

Hoi Michel

Vragen staat vrij Tongue

Als toplaag gebruiken we tegellijm (wit) aangekleurd met latex verf, daar over heen watervaste houtlijm verdund met water en dan afstrooien met gekleurd zand, daar na nog een keer met houtlijm verdund met water.
Dus het geheel is water/vochtbestendig.
Alle plateau's zijn verankerd met spijkers en gelijmd met tegellijm, het hout dat we gebruikt hebben is MDF, deze hebben we voorbehandeld met voorstrijk om het vochtbestendig te maken.

Groetjes, Hans en Ted
Groetjes, Hans en Ted
Reply
Nice to know....... THNX

er staan nog 2 Saurmalus bakken in het verschiet dus misschien komt daar nog wat in terug, haha LOL.

Grtz,

Michel
Reply
Hier weer een up-date Tongue

Hans heeft nu inmiddels een gedeelte van de profielen er in zitten en is hij begonnen om de achterwand een kleurtje te geven, een beetje een licht-terra achtig kleurtje
Naar alle verwachting hoopt Hans het terrarium voor woensdag af te hebben, dan kunnen we gaan proefdraaien en kunnen na een aantal dagen de Petrosaurussen er in 8)

[Image: petroter9.jpg]

Groetjes, Hans en Ted
Groetjes, Hans en Ted
Reply
Ik zat al te wachtten op de volgende foto`s maar het word echt helemaal super Big Grin
Reply
Sylvia R. Wrote:Ik zat al te wachtten op de volgende foto`s maar het word echt helemaal super Big Grin

Dank je wel Sylvia en we kunnen niet wachten tot de dieren er in gaan, dus we gaan snel opschieten Big Grin
Dus de volgende foto's zullen nu ook wel snel komen 8)
Groetjes, Hans en Ted
Reply
Great job Guys!!! Can't wait to see the lizards in there.

Kindest
Tom
Reply
chuckwalla Wrote:Great job Guys!!! Can't wait to see the lizards in there.

Kindest
Tom

Hi Tom

If you can wait until wednesday, then maybe the terrarium is finish, you must to have patience for just a few days, then you can enjoy it Big Grin
(hope you can understand my English :oops: )

Kindest, Hans en Ted
Groetjes, Hans en Ted
Reply
Wauw, dat is echt supermooi zeg Confusedhock: Big Grin
Reply
Jullia gaan hard als je woensdag al klaar hoopt te zijn!
Bij mij gaat het hetzelfde hoor. Ik kan niet stoppen tot het klaar is,a l is het 3.00 uur 's nachts Wink
Reply
Ferry Koole Wrote:Jullia gaan hard als je woensdag al klaar hoopt te zijn!
Bij mij gaat het hetzelfde hoor. Ik kan niet stoppen tot het klaar is,a l is het 3.00 uur 's nachts Wink

We gaan idd als een speer hier, maar wat ik niet verklapt had, we hebben nu 2 weken vakantie, dus alle tijd Tongue
Hans heeft nu inmiddels een ventilatiesysteem ingebouwd (hoe dit bevalt, de tijd zal het leren) verder heeft hij een zeer vernuftige eilegbak gemaakt (zullen er foto's van maken als we foto's posten van het eindresultaat) én de lampen hangen inmiddels, daglicht en UVb, vandaag gaan waarschijnlijk de ruitjes er in, morgen het terrarium inrichten, proefdraaien en dan zijn de beestjes aan de beurt 8)
Als Hans eenmaal ergens mee bezig is kan hij ook niet stoppen en ik kan je wel vertellen dat hij héél vaak ergens mee bezig is, vervelen is bij Huize Mooren niet aan de orde Big Grin

@ Chelsea, Thanx!!
Groetjes, Hans en Ted
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)