Hoihoi, we zijn alweer een beetje verder.
De grootste rotsformatie is qua vorm nu zo goed als klaar.
Vandaag bezig geweest met de tweede rots onder de andere spot. Die is wat vorm betreft ook klaar.
We zijn vandaag wat aan het brainstormen geweest over hoe en wat met de legkist/rots in de inbouwkast.
Ik heb wel het een en ander gevonden wat maatvoering betreft. Zou gebruikt Jürgen (cyclura.info) 100x60x25 cm.
Nu zaten we zelf te denken om iets te maken van 80x90x40. Wel nagedacht over het materiaal, want het moet natuurlijk wel enigszins waterproof zijn. Betonplex vind ik persoonlijk erg aan de prijs en dunnere platen dan 12mm kan ik hier bij de bouwmarkten niet vinden. Zouden meubelpanelen geschikt zijn? Aangezien deze ook zijn voorzien van een laag fineer, eventueel af te werken met kit in de naden.
Volgende probleem waar ik op stuit is de toegang tot de kist. Gebruikelijk zijn de pvc buizen. Welke maat zou je bij neushoornleguanen moeten aanhouden, gezien deze toch vaak wat forser zijn dan groene leguanen? Zouden er eventueel ook andere opties mogelijk zijn? Gelezen dat dit het liefst toch wel een gladde binnenkant zou moeten hebben ivm beschadigingen aan de snuit.
Overigens contact gehad met een bouwmaterialen handel hier in Assen. Zij zouden compaktuna pro voor ons kunnen bestellen, dus dat is top

Nu alleen nog bedenken hoeveel we nodig gaan hebben...
Binnenkort weer wat foto's