Kleurverandering??
Dr. Luc Lambrechts
St. Bavostraat 11
2610 Wilrijk
Tel: 00323 828 59 26

een e-mail heb ik niet direct.

Buiten die twee vlekken vind ik hem er wel goed uitzien eigenlijk.
Reply
http://users.skynet.be/dierenarts-Dieter-Everaert/

mijn vaste dierenarts. Zeer vriendelijk persoon en weet waar hij over praat.
2x binnen gevallen met spoed om 10u savonds. 2 keer netjes geholpen.
[Image: 28uldw7.png]
hallo
Reply
@sas ,

Bedankt voor je reactie,

Ja dat vind ik dus ook en de dierenarts overigens ook hoor, hij is alleen 20 gram afgevallen van 440 gram naar 420 gram maar dat was niet zorgwekkend zei de diernarts ik vind het niks dat ie af is gevallen het is niet te zien dat ie is afgevallen dus.Kees heeft een mooie glans overzich heen en dat was een goed teken zei de dierenarts.

Hij eet ook gewoon elke dag een volle bak verse groenten op dus eten doet ie goed ,
heb net toch maar voor de zekerheid 1 lamp vervangen door een andere spot morgen ga ik 1 liaan iets lager proberen te monteren want onder de 100 watt powersun kan ie wel dichter bij de lamp komen niet extreem dichtbij ofzo maar op zijn dichts toch wel 29 cm..

Ik zal zeker contact gaan zoeken met deze dierenarts bedankt hiervoor!

@Nubcake bedankt voor je reactie , maar ik ga toch even die uit antwerpen proberen..toch bedankt! Smile

Gr Michael
Reply
duidelijke foto Michael. Gezien de vlekjes moest ik even aan Spike denken. Zoek even op het forum naar het verhaal van Spike. Ik denk dat dit het niet is maar wil graag dat je het even leest. Hetzelfde voor Iggy vanwege het feit dat ze bij de vorige eigenaar merendeels door de woonkamer liep.

Helaas kan ik verder niet reageren omdat ik nu naar me werk moet.

Sterkte beide en sorry dat ik niet even het linkje van Spike kon plaatsen.

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Hey Roland bedankt voor je reactie en ik weet dat je hier niet op zult reageren nog niet maar vraag het toch,

Spike is een leguaan neem ik aan? heb net effe gezocht maar dat is de leguaan van Zoe als ik het goed begrijp?
Ik ga even verder zoeken.

Gr michael
Reply
iguana kees Wrote:Hey Roland bedankt voor je reactie en ik weet dat je hier niet op zult reageren nog niet maar vraag het toch,

Spike is een leguaan neem ik aan? heb net effe gezocht maar dat is de leguaan van Zoe als ik het goed begrijp?
Ik ga even verder zoeken.

Gr michael

Goede morgen ben weer thuis Smile

Ik kan de topic niet meer terug vinden. Spike kreeg ook rare vlekjes en uiteindelijk een hele grote vlek en ook verkleuring. Na onderzoek bleek het lampenolie te zijn geweest. Wat ik hiermee wil zeggen is ga even alles na waarmee hij in contact zou zijn kunnen gekomen. Indien je de leguaan veel aanhaal, wat zat er aan je vingers.
Allemaal wat ver gezocht misschien maar even er bij stil staan kan geen kwaad.

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
iguana kees Wrote:Hallo allemaal,

wow hier schrik ik toch wel even van,

Ik ben bij de dierenarts in waalwijk geweest, ik vind het ook een beetje raar allemaal, dat ik iets meekrijg waarvan niet eens duidelijk is wat er aan de hand is.

Hij zei het letterlijk zo: We gaan het nu meteen goed aanpakken, inwendig en uitwendig...
Hij is dierenarts dus wie ben ik om tegen die man in te gaan? maar nu denk ik er wel anders over.

Ik heb net weer 0.5ml antibiotica meegegeven en gesmeerd.
Bedankt voor je tip Roland met Paksoi, hij pakt alles aan uit mijn hand dus dat is geen probleem.

Wat een ellende zo zeg, dit vind ik wel heel dubbel ben in staat stampij te gaan maken met die DA , maar daar schiet ik ook niks mee op en Kees al helemaal niet, ik houd het in de gaten, maar denk toch dat ik binnekort weer terug moet want er komt weer een vlekje bij.

Over huidschimmel , als je goed leest in mijn verhaal zijn dat dingen die uitgesloten zijn, dus schimmel is het niet en zoals Roland zegt, DA ziet huidschimmel wel als huidschimmel , schimmels zijn niet te overzien maar ga hier niet verder op in .
Ga even een fototje voor jullie maken.
Groetjes Michael

Waalwijk, dan ben je bij Erik van der Kamp geweest, dat is een gerenomeerde RA.
Je bent dus wel bij een echte RA terechtgekomen :!: Big Grin
Op de nieuwe foto zie ik niks ernstigs, dat je ernaar laat kijken door een RA is natuurlijk altijd goed, bij twijfel moeten er alarmbellen gaan rinkelen.
Ik hoop dat de diagnose van dr. van der Kamp correct is en dat de vlekjes snel verdwijnen.
Reply
Ik was altijd mijn handen voor dat ik een van de leguanen uit terrarium laat komen, je weet maar nooit dat ze mijn vinger voor iets lekkers aan zien hé.
Ik ben bij ons de enige die Iggy vast pakt en overdag verzorgt, savonds help man ook maar dan ben ik het die hem uit terrarium pakt en vast houd als hij zijn laatste dwangvoeding krijgt.

gr zoé
Reply
Hallo allemaal,

Bedankt weer voor jullie reacties / steun.

Ben net thuis van mijn werk en ik laat kees af en toe wel is rondlopen maar houd hem altijd in de gaten is nooit ver weg bij mij vandaan zeg maar , dat er iets over hem heen is gevallen sluit ik dus uit.
Ik was ook altijd mijn handen voordat ik kees eruithaal. kees is wel een beetje geprikkeld door de verzorging maar dat snap ik welWink.

Ik ga dadelijk proberen via de Paksoi de antibiotica toe te dienen,

Heb net contact gehad met de dierenarts, en die zegt dus van kijk het zijn onverklaarbare plekjes in mijn ogen omdat ze niet verbrand zijn en geen schimmel ofzo is.
Ik denk zelf dat het een ontsteking van binnenuit is, vandaar de antibiotica , en de zalf heeft hij meegegeven om het extra goed te doen zeg maar als we het aanpakken dan goed van binnen en buiten.
Ik wist dat hij een RA was daarom ben ik daar ook naartoe gegaan , hoor en lees veel over de praktijk enzo dus daarom dat ik daar naartoe ben gegaan, ik kan nog niet echt zeggen dat het erger wordt maar ook niet minder dus ik kijk het nog even aan ga gewoon verder met de kuur en houdt het goed inde gaten ,
Roland ik heb het verhaal gister nog gevonden van spike is idd heel heftig .
Ik houd jullie allemaal op de hoogte bedankt voor jullie hulp en dat jullie goed meedenken dat waardeer ik echt.
Groetjes Michael
Reply
Heb net de Paksoi geprobeert en dit werkt goed, dit scheelt een hoop stress voor kees , het enigste is dat ik hem er nu straks weer even uithaal om te smeren want dit moet 2x perdag.

maar dit vind hij helemaal niet erg dus dat is mooi.

Hoop dat het snel minder wordt de plekjes,

@sas, bedankt voor je reactie nog over de DA , was hiervan bekend ja dat hij een echte RA is, daarom heb ik er toch wel weer vertrouwen in, maar gister was ik even geschrokken van wat iedereen zei over de antibiotica zeg maar enzo.
maar dit is te begrijpen dank jullie wel!.

Voor de rest houd ik jullie op de hoogte

Gr michael
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)