Kleurverandering??
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk vrij onschuldig allemaal maar toch wil ik het even delen met jullie omdat ik hier niks over terug vind dat iemand dit heeft gehad of waargenomen.

Zoals ik week geleden vertelde ben ik met Kees naar de dierenarts gegaan vanwege de ontlasting een keer te laten checke en omdat ik 2 zwarte plekjes ( zijkant van zijn romp) zag zitten .
ik dacht misschien schimmel maar dat was het niet .
Eenmaal bij de dierenarts , haalde ik kees uit zijn doos en de 2 plekjes waren weg Confusedhock: ( waren nu oranje achtig geworden ) nu zat er ergens anders zon zwart plekje.
Dierenarts zij dat dit kleurverandering kan zijn, en als het schimmel is dat niet van de ene naar de andere kant gaat( vrij logisch ).
Vandaag zie ik weer 2 zwarte plekjes , en die worden ook langzaam oranje ..
Is dit echt kleurverandering of moet ik me eige zorgen gaan maken?
Ik zal een foto proberen te makenWink.

Gr Michael[/u]
Reply
[Image: Foto-3ZPW7LLM.jpg]
[Image: Foto-G878NC8T.jpg]

Ik heb mijn best gedaan het zo scherp mogelijk te krijgen,
ik zal het nog een beetje omschrijven.

Het wijst voor zich dat je moet kijken waar de pijltjes staan,
het middenste is wat donkerder dan te zien is op de foto ( grijzig / zwart ) en daaromheen dus steeds meer oranje ( van buiten naar binnen zoals je ziet ).

Graag jullie mening hierover.

Heb marja ook een mailtje gestuurd met deze fotos erbij net zo makkelijk voor haar.

Groetjes Michael
Reply
hallo jongens even een update.

de 2 plekjes zijn nu weer helemaal donker, eigenlijk beetje blauwig..
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

te hoge luchtvochtigheid lijkt me sterk komt niet eens boven de 60 meer sinds ik er de solar raptor 160watt erbij heb hangen.

iemand dit wel eens gehad?

Gr Michael
Reply
Nee sorry ik zou het niet weten.
Het kunnen ook geen brandvlekken?
Wat zij de dierenarts en Marja ervan.

Groeten Brian Hoks
Reply
heb je nog van Marja iets gehoord :?: Smile
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
iguana kees Wrote:hallo jongens even een update.

de 2 plekjes zijn nu weer helemaal donker, eigenlijk beetje blauwig..
heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

te hoge luchtvochtigheid lijkt me sterk komt niet eens boven de 60 meer sinds ik er de solar raptor 160watt erbij heb hangen.

iemand dit wel eens gehad?

Gr Michael

Sad begin een vermoeden te krijgen....Wat is de afstand van de solar raptor 160watt op het dier ?
Deze lampen zijn echt heel sterk en ook nog eens een gebonden straal. Ik heb UVindexen gemeten die zeer hoog waren.
Laat even exact weten wat de afstand is.

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Hey allemaal,

brandwonden zijn het niet ben er gisteren mee naar de dierenarts geweest, heb toch een zalfje meegekregen en een antibiotica kuur, als het niet minder wordt moet ik terugkomen want het zijn geen brandvlekken zei hij.

@ roland, bedankt voor je reactie, dit was al voor de solar raptor. dat die plekjes erger waren. dus dat is het niet ,

Heb toch even gemeten voor je, 38 cm ( leguaan/lamp ) dat is het dichtste bij wat hij kan komen de rest tussen de 40/60 cm.

Ik heb nu vandaag 1ex antibiotica meegegeven, en dit moet ik minimaal 2 weken blijven geven, elke dag.( vind kees niet leuk ).

dr marja zij dat het kleurverandering was....
dat is het niet.

Dierenarts Edwin van kampen/kempen weet het niet zeker welke van de 2.
die dacht aan een inwendige ontsteking misschien., maarja dat is ook maar een gok als het niet minder wordt na 2 weken moet ik terug komen..

Vind het zwaar klote iedergeval voor Kees.

Groetjes Michael
Reply
ziet ie alleen? of samen met een ander leguaan ofzo
Reply
Afstand is goed, dacht even dat Kees er te dicht op had gezeten.

Ben erg benieuwd of kees opknapt.

gr, Roland
Iguana I. Red 120 | Iguana I. Blue 210 (Axanthic) | Iguana I. Green 0:0:1 | Hydrosaurus Pustulatus 111
Reply
Ik denk eerder aan een huidschimmel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)