afmetingen terrarium
Hallo

Ik ben bezig met te orienteren op de aanchaf van een leguaan maar ik kom niet uit welke afmetingen ik nouw moet nemen voor het terrarium waar die dan toch wel zo lang mogelijk hopelijk heel ze leven in kan blijven zitten ik heb hier op het forum rond lopen zoeken naar afmetingen van andere mensen hun terrarium maar kom er toch niet helemaal uit het zouw hier dan gaan over 1 volwasse leguaan
ik kwam zelf uit op het idee zoals zo iets:

[Image: cagehu.jpg]

En vroeg me af als dit voeldoenden zouw zijn of hebben mensen nog andere beteren ideeen de ruimte maakt op zich niet zo gek veel uit zolang het maar niet buiten proporties word ik heb jammer genoeg niet een hele kamer tot me beschikking

Vriendelijke groet Simon
Reply
SimonD Wrote:Hallo

Ik ben bezig met te orienteren op de aanchaf van een leguaan maar ik kom niet uit welke afmetingen ik nouw moet nemen voor het terrarium waar die dan toch wel zo lang mogelijk hopelijk heel ze leven in kan blijven zitten ik heb hier op het forum rond lopen zoeken naar afmetingen van andere mensen hun terrarium maar kom er toch niet helemaal uit het zouw hier dan gaan over 1 volwasse leguaan
ik kwam zelf uit op het idee zoals zo iets:

[Image: cagehu.jpg]

En vroeg me af als dit voeldoenden zouw zijn of hebben mensen nog andere beteren ideeen de ruimte maakt op zich niet zo gek veel uit zolang het maar niet buiten proporties word ik heb jammer genoeg niet een hele kamer tot me beschikking

Vriendelijke groet Simon

Heel zijn leven niet. 1.60 is de max afmeting en hier gaat het dier zonder problemen in de lengte voor bij. Wil zeggen dat hij zich moeilijk zal kunnen keren. voor enkel jaren is dit wel prima.
[Image: 28uldw7.png]
hallo
Reply
Hoi

Ik was bezig met de bouw van een terrarium waar mijn leguaan in kan opgroeien maar omdat ik nu een totale wijziging heb aangebracht wordt de opgroei terrarium als volgt:
150 cm breed*100 cm diep*225 cm hoog

Eerst had ik 150breed*70 diep*225 hoog maar dit vond ik al te krap alleen hij moest wel door de deur kunnen

Nu ga ik hem opbouwen vanuit aluminium profielen en kan hem zodoende groter maken
"Dogs aren't our whole life, they make our lives whole"....Roger Caras

http://www.chiwisplace.nl
Reply
hallo

denk er mss aan om een nieuw terrarium te plaatsen voor onze leguaan Cisse Exclamation
zou hem graag in de woonkamer hebben omdat ik daar veel tijd doorbreng en hem daar het meest zie en hij ons , heb nu 1 plekje vrij waar eventueel terrarium kan gebouwd worden , de afmetingen zijn 0,75 diep , 1m80 breed en 2m40 hoog !

heb boven nog een grote kamer als het moet en ook nog een grote berging maar ben dan van mening dat hij te weinig ziet Sad

is het ook verantwoord om 1 leguaan alleen te houden en gaat hij zich niet eenzaam voelen ????

graag een beetje hulp bij deze :-)
Reply
Hey Ann,

Het minimale is ongeveer 200 cm hoog 200 cm breed en 100 cm diep voor 1 leguaan.
Die 240 cm is dikke prima die 180 cm is eerst wel goed maar zou uiteindelijk te klein kunnen zijn..!!
75 cm is eerst ook wel goed maar de leguaan zou zich makkelijk moeten kunnen keren in het terrarium.........
Omdat je nooit precies weet hoe groot je leguaan wordt is het altijd een beetje lastig.
Ik denk zelf dat je de minimale maten aan moet houden van 2 meter bij 2 meter en 1 meter diep.
De leguaan zou zich gwoon makkelijk moeten keren als je jou maten aan houd dan denk ik dat je in de toekomst nog eens een terrarium moet bouwen.
Jou maten zijn niet echt raar maar ik denk dat ze uiteindelijk te klein zijn maar dat is een risico die je dan neem dat je nog een keer moet.
Ik kan niet in jou portemonee kijken dus dat is de afweging die je zelf maakt.

Mijn terrarium voor 2 leguanen is 247 cm hoog / 247 cm breed en 110 cm diep.
En als mijn rode leguanen net zo zouden groeien als hun ouder dan zou ik zelfs nog een keer moeten..!!
Rustig aan,

Groetjes Gossé.
Reply
(08-08-2013, 10:31 PM)ann Wrote: hallo

denk er mss aan om een nieuw terrarium te plaatsen voor onze leguaan Cisse Exclamation
zou hem graag in de woonkamer hebben omdat ik daar veel tijd doorbreng en hem daar het meest zie en hij ons , heb nu 1 plekje vrij waar eventueel terrarium kan gebouwd worden , de afmetingen zijn 0,75 diep , 1m80 breed en 2m40 hoog !

heb boven nog een grote kamer als het moet en ook nog een grote berging maar ben dan van mening dat hij te weinig ziet Sad

is het ook verantwoord om 1 leguaan alleen te houden en gaat hij zich niet eenzaam voelen ????

graag een beetje hulp bij deze :-)

Hoi Ann

Ik dacht dat je je je leguaan wilde herplaatsen?
Goed van je dat je je toch bedacht hebt!
Als jij een kamer over hebt dan zou ik hem daar in doen, ziet hij je hondjes ook niet meer.

Gr, Michele
Reply
hallo Gosse dank je wel voor je hulp :-) alvast , ja wat mijn portemonee betreft het mag me best wel iets kosten hoor dat is het probeerm niet , zit er gewoon mee dat ik hem graag bij me heb en zie en daarom is de kamer en berging uitgesloten (ik vertoef daar niet zo veel en daar zal hij ook weinig zien Sad heb onlangs nog een mooie buitenren bestaande uit 4 panelen laten maken in alluminium afmetingen 2 m hoog 2 meter breed en 2 meter diep (kostplaatje 125 euro per paneel dus totaal was 500 euro !
terrarium waar hij binnen in vertoeft heb ik ook 450 euro betaald maar als ik hem hou moet hij dus binnenkort een groter verblijf hebben , zit echter met het probleem nog dat de hondjes ( heb namelijk nog 4 naakthondjes in huis ) constant rond het terrarium zitten op te springen waardoor zowel leguaan als hondjes constant gefrustreerd zijn en waardoor Cisse soms echt onhandelbaar is Sad

Michele , heb weer een slapeloze nacht en kom er moeilijk uit ja Sad dan denk ik ik hou hem en effe erna denk ik weer ik herplaats hem ,heb hier al veel berichtjes gelezen en indien ik via deze weg iemand zou vinden kan ik er echt wel zeker van zijn dat hij een goede thuis zal krijgen en dat maakt het dan weer gemakkelijker voor mij ergens omdat ik zie dat iedereen hier echt wel begaan is met zijn of haar leguaan !
kan hem nog anders plaatsen wat ik je eerder via mail liet weten maar indien het daar niet zou klikken kan hij daar niet blijven en dat houdt me tegen om hem daar te plaatsen gewoon omdat hij dan weer naar een andere plaats moet en kan er geen vrede mee nemen dat ze gaan rondzeulen met hem !

misschien plaats ik hem hier toch om een nieuwe thuis te zoeken en zie ik wel waar dit me brengt , als ik me er niet goed mee voel ben ik niks verplicht denk ik :-) dus je ziet dat ik het er moeilijk maar toch denk ik nog steeds in de eerste plaats aan cisse en niet aan mezelf !

groetjes ann
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)