eieren en toch verdrietig
Vandaag heb ik 5 eieren gevonden van mijn Dipso vrouw. Dit vrouwtje heeft al eerder eieren voor me gelegd en ik verwachte dan ook niet veel problemen. Helaas trof ik niet alleen de eieren aan in de bak, maar ook mijn Dipso vrouwtje dood. Er zaten nog duidelijk zichtbaar eieren in haar, ..............

Ik ben blij met de eitjes, maar veel verdrietiger over het vrouwtje wat het niet heeft overleefd, ze gedroeg zich ook geheel volgens plan, stopte met eten, begon met graven en nog meer graven, werd wel behoorlijk wat dunner, en toen ze gister avond in de legbak ging was ik er van overtuigd dat ze vandaag de eitjes gelegd zou hebben.

Dit zijn de mindere kanten van de hobby.

gr. Kamiel
[Image: Agamennl_banner.jpg]
Reply
dit is inderdaad de mindere kant van de hobby. vorig jaar een leguaan verloren aan legnood. momenteel druk met het er terug bovenop krijgen van mijn petrosaurus vrouwtje na haar eileg. ze was zo mager en zwak geworden dat ze niet meer kon klimmen, als ze het probeerde viel ze vaak gewoon op haar rug een raakte zelfs niet meer recht... elke dag moest ik haar meerdere malen terug recht helpen. momenteel is ze al een heel stuk bijgekomen en klimt ze al weer vlotjes. ze eet nu ook terug uit de pincet... jammergenoeg heb ik de eitjes dan ook nog eens laten kapotgaan Confused

hopelijk krijg je mooie opvolgertjes uit de eitjes...

greetz rigor
1.1.0 iguana iguana rhinolpha
0.5.0 Chelonoidis carbonaria
3.2.1 testudo hermanni boettgeri

Reply
Wat vreselijk voor je Kamiel! Heel veel sterkte met de verwerking Cry
Dit zijn dingen waar je niets aan kan doen!!! Soms gaat het ineens zo snel! En dan verwacht je nog zo dat het volgens "plan" verloopt!

nogmaals heel veel sterkte!!! Sad

Grtz Dien
Reply
veel sterkte met het verlies maar hoop op een paar mooie jonkies....
Reply
wat een trieste story, hopelijk krijg je toch nog leuke jonkies als aandenken van je vrouwtje Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
Bedankt voor jullie reacties.

Is inderdaad balen, hoop dat de eitjes wel goed zijn, zie wel adertjes lopen, maar zijn ook wel wat geeler dan normaal......

we zien wel.

gr Kamiel
Reply
Helaas zijn alle eitjes verloren gegaan.

treurig verhaal.

gr. Kamiel
Reply
alles verloren? echt jammer Sad
Reply
Dit is echt vreselijk voor je! Heel veel sterkte!!! Cry
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)