welke ondersoort is dit? Similis?
hoi ik heb een vermoedelijke similis weten te bemachtigen ..hij komt oorspronkelijk bij De kameleon vandaan in Tilburg...
Nu was mijn vraag aangezien er zoveel verschillende soorten zwarte leguanen zijn wat dit precies voor ondersoort is...
alvast bedankt
[Image: DSC02525.jpg]

[Image: DSC02538.jpg]

[Image: DSC02530.jpg]
Reply
en oh ja hij lijkt agressief op die foto's ...dat is hij ook Big Grin
Reply
Inderdaad, is een C. similis. Similis blijft vrijwel altijd agressief. Ze hebben nogal temperament.
Reply
aan de ene kant ben ik wel blij met die temperament....aan de andere kant een beetje minder mag ook haha... Big Grin
Dus dit is zoals ik dacht een Similis...super..
Reply
Inderdaad similis, ze komen voor in Costa Rica en Panama. Mooi beest!
Reply
bedankt..Iwan...sorry voor de wazige foto's ik zal vanavond eens duidelijke maken Big Grin
Reply
Hallo Leroy

Het is een machtig mooi dier wat een tijdje bij de Kameleon heeft gezeten.
Dit dier heeft bij een vrouwtje van mij gezeten (Melanosterna) ze zijn van de zelfde eigenaar geweest. Deze heeft ze als nakweek bij de Kameleon gekocht.
Het vrouwtje was nogal toegetakeld https://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=1989
Als je genoeg aandacht geeft zal hij wel rustiger worden.
Het dier is ruim twee jaar niet gehanteerd.
Maar echt een prachtig beest, ik heb er zelf vaak bij staan kijken, maar goed dat ik geen plaats had Wink
Heel veel plezier met het dier Big Grin
Reply
@ diana...ik heb deze bij mensen in Etten-Leur opgehaald en die hadden heb een jaar...dus volgens mij is dit niet degene die jij bedoeld(of wel)
Tevens denk ik dat dit een vrouwtje is als ik naar de stekels kijk en aangezien deze helemaal geen tot niets femoraalporieen heeft...dus ik weet het eigenlijk niet.
Ik zag dat jij je koppel aangeboden had staan...ik dacht dat jij er zelfs nog 1 bij wou

MVG

Leroy
Reply
Hallo Leroy,

Ik twijfelde ook al toen ik de stekels en de kop zag, dit is volgens mij ook een vrouwtje.
De Kameleon heeft hem dan nog zitten, en hij lijkt er verdacht veel op.
Maar het blijft een heel mooi dier hoor !
Ik heb inderdaad een vrouwtje bijgewild van de Melanosterna om mee te proberen kweken om de soort te behouden, maar dit zijn Palearis.
En ik heb nu twee koppeltjes zitten van de Palearis en die kunnen niet bij elkaar.
Ik kom ruimte tekort :? En de kleintjes worden groot. Ik zoek iemand die goed voor de dieren kan zorgen en er eventueel mee kan (wil) kweken om deze soort ook in stand te houden.
Het koppeltje is onverwant zover ik weet.
Dus.......wie ?
En volgens mij komt hier ook een stamboek van ????
Reply
Verwacht maar niet dat deze similis rustig gaat worden.
Het blijven krengen en als hij werkelijk wat rustiger zou worden, heb je een enorm geluk.

Wel mooi dier verder.
Hoe huisvest je 'm?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)