Hulp bij opnieuw indelen terrarium
Hoi mensen,

Wij hebben besloten na de dood van onze wateragaam het hok helemaa te desinfecteren met water verdunt met dettol.
Ook een mest onderzoek gaat er volgen voor de levende leguaan en er wordt sectie verricht op de overleden wateragaam.

Nu is mijn vraag, nu ik toch bezig ben met het hok,

Wie heeft er advies voor mij voor de inrichting van het hok voor onze leguaan?

ik heb wat dingen in gedachten, maar wil eerst jullie mening horen hierover:

-Kurk achterwand zodat hij kan klimmen
-Nieuwe lianen (Oude gaan weg, want schoonmaken wordt te gek)
-Dik scheepstouw
-Boomstronken
-Kunstplanten

Iemand op/aanmerkingen en/of toevoegingen?

Vr gr Roel
Reply
Persoonlijk zou ik het kurk achterwege laten. Naast dat dit gesloopt wordt is kan het een bron van problemen worden betreffende bacterieën of mijten.
Reply
Een hangbrugje...
(Dat kent iedereen wel)

Een soort hangmat..
(voorbeeld een gevulde jutezak die vasthangt aan weerszijden met touw, heeft hij veel grip op.)

Een ligplank
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
hey maar dat is een leuk idee! :lol:

Kurk van de lijst af, hangmat erbij :lol:
Reply
een voederbak in de hoogte wordt ook zeer geapprecieerd door de meeste leguanen....

misschien zelf een achterwand maken met tegellijm? moet je anders maar eens mijn topic over de bouw van mijn terra doorlezen, kun je wat ideeen opdoen.... mijn inrichting heeft in totaal max 100 euro gekost... met achterwand inbegrepen.

https://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=3...c&start=45

greetz rigor
Reply
Roel Wrote:hey maar dat is een leuk idee! :lol:

Kurk van de lijst af, hangmat erbij :lol:
Vond ik ook een leuk idee en wil ik ook in de volgende bak proberen Big Grin
Ben me alleen nog aan het afvragen met wat ik hem ga vullen...het moet stevig zijn, buigzaam...want het moet een soort gigantische worst worden hé Big Grin

Ik denk dat het een zeer gewaardeerde zonneplaats zal worden Big Grin

Kurk werkt enkel goed bij kleine leguaantjes Smile
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
Zo, ik ben er uit :lol:

Er komt:

-Dik scheepstouw (Vandaag binnen gekomen :lol: )

-2 grote boomstronken (één om omhoog te klimmen en waar het touw aan hangt en één waar hij op kan zonnen onder de lampen)

-2 Nieuwe lampen met kappen (Bij Frans, Megaray 160 watt warmte/uvb lamp en een 150 watt keramische lamp voor de nacht)

-Één Liaan voor de sier er tussen.

-Paar kunstplanten om het aan te kleden

-Nieuw aangesloten electar met tijdschakelaars (Al aangesloten)

Hangmat zie ik toch maar vanaf :roll: hou het toch maar een natuurlijke uitstraling (Niet verelend bedoeld hoor :roll: )

Zal morgen even foto's maken van het projectje Wink

Achterwand met tegellijm wil ik wel heel graag, alleen waar laat ik mijn leguaan in die tijd dat ik dat doe en afwerk? :roll:

Wil het wel heel graag, ziet er bij jou erg gaaf uit Confusedhock:
Reply
sja, de mijne zat in zijn ouwe terrarium terwijl ik dit terra maakte... misschien als ie groter wordt en een grotere bak nodig zal hebben :d
misschien is het wel niet slecht om nu gewoon een vlakke achtergrond te hebben, die je veel makkelijker kan onderhouden...

greetz rigor, in blijde verwachting van foto's
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)