Eieren C. melanosterna
Ferry Koole Wrote:Ik wilde dat ik de ruimte had.... dan had ik ook begonnen...

Die ruimte is bij mij ook het probleem, al zit op dit moment de beschikbare tijd ook even in de weg...
Reply
tijd rijmt op PRIOriteit he Wink
Maar ik snap wat je bedoelt..
Reply
Helemaal mee eens! Maar de tijd wordt op dit moment opgeslokt door mijn afstuderen en dat heeft toch echt prioriteit... Big Grin
Reply
Om de ruimte hoef je het niet te doen Big Grin , bij mij zit een koppel in een terra van 1 x 1.5 x kamerhoog. Het zijn echt klimmers. Op de wanden heb ik kunstgras waar ze ook nog eens veel tegenaan klimmen en aanhangen om te slapen.
Groter is natuurlijk altijd beter Wink
Reply
Diana S. Wrote:Om de ruimte hoef je het niet te doen Big Grin , bij mij zit een koppel in een terra van 1 x 1.5 x kamerhoog. Het zijn echt klimmers. Op de wanden heb ik kunstgras waar ze ook nog eens veel tegenaan klimmen en aanhangen om te slapen.
Groter is natuurlijk altijd beter Wink
dat is de permanente grootte voor een volwassen koppel?
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
Ik zou ook iets ruimer nemen. Bij dit soort komt vechten heel vaak voor. Diana heeft het geluk, dat haar dieren, dat niet doen. Mijn vrouw moet de kerel na het leggen echt niet en staat hem naar zijn leven als hij in de buurt komt, echter de man is veel groter en kan haar zwaar verwonden.
Als je een terrarium hebt waarbij de man en de vrouw een eigen nachthol en opwarm plek hebben, en ze kunnen zonder elkaar lastig te vallen bij het eten, dan is het vaak wel goed. Ik zou zeggen zo'n 2 bij 2 bij 2 meter volstaat in de meeste gevallen wel goed.

Groet,
René
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
R. Gaal Wrote:Ik zou ook iets ruimer nemen. Bij dit soort komt vechten heel vaak voor. Diana heeft het geluk, dat haar dieren, dat niet doen. Mijn vrouw moet de kerel na het leggen echt niet en staat hem naar zijn leven als hij in de buurt komt, echter de man is veel groter en kan haar zwaar verwonden.
Als je een terrarium hebt waarbij de man en de vrouw een eigen nachthol en opwarm plek hebben, en ze kunnen zonder elkaar lastig te vallen bij het eten, dan is het vaak wel goed. Ik zou zeggen zo'n 2 bij 2 bij 2 meter volstaat in de meeste gevallen wel goed.

Groet,
René

Precies, en die ruimte heb ikniet op dit moment... Dan zou ik een hele wand met Uro/Dipsobakken moeten slopen en dat vind ik ook weer zonde
Reply
gefeliciteerd met de eitjes.
Ik zie dat je een hele andere legbak heb als ik,werkt dit ook bij groene leguaanen want ze heb hem nog nooit geaccepteerd hier.
Reply
En waar gaat de nakweek naartoe van dit fantastisch diertje?
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
Zoals het er nu naar uitziet, zullen ze naar de USA gaan. In Europa is en blijft er bedroefend weinig interesse voor deze soort, tja het is jammer.

Groet,
René
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)