Eieren C. melanosterna
R. Gaal Wrote:Zoals het er nu naar uitziet, zullen ze naar de USA gaan. In Europa is en blijft er bedroefend weinig interesse voor deze soort, tja het is jammer.

Groet,
René
hmm zou niet mogen. Nog enkele jaartjes en ik neem er wel in huis Big Grin Kvind ze zeer mooi.
Duur in aankoop hoogstwaarschijnlijk?
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply
Binnen ons project praat je niet over geld. Het is liefde werk oudpapier. De waarde vind ik, is voor dieren niet uit te spreken en zeker niet voor deze dieren. Handel willen wij niet bedrijven en als iemand mee wil doen, dan moet je aan de voorwaarden van het ESF voldoen. De dieren worden bij fokleen eigendom van het ESF en die leent ze weer uit. De dieren blijven dan eigendom van het ESF, maar de personen die ze een onderkomen geven mogen ze meestal voorgoed houden, behalve als de stamboekhouder het nodig vind om dieren in het kader van het stamboek te verplaatsen van lokatie. zo even in het kort onze handelswijze.

Groet,
René
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
R. Gaal Wrote:Binnen ons project praat je niet over geld. Het is liefde werk oudpapier. De waarde vind ik, is voor dieren niet uit te spreken en zeker niet voor deze dieren. Handel willen wij niet bedrijven en als iemand mee wil doen, dan moet je aan de voorwaarden van het ESF voldoen. De dieren worden bij fokleen eigendom van het ESF en die leent ze weer uit. De dieren blijven dan eigendom van het ESF, maar de personen die ze een onderkomen geven mogen ze meestal voorgoed houden, behalve als de stamboekhouder het nodig vind om dieren in het kader van het stamboek te verplaatsen van lokatie. zo even in het kort onze handelswijze.

Groet,
René
Vind ik eigenlijk nog beter. Dus in principe helpt een 'particulier' jullie zo een beetje uit in zake plaats, onderhoudskosten... Maar heeft hij er ook geniet aan. Ik wist trouwens niet dat dieren niet gekocht worden (voel me beetje dom nu :oops: )

Ben even op de site gaan kijken, lijkt me zeker interessant.

Wat zijn de voorwaarden bij de melanostra? Ik neem aan dat Evert en jij die als stamboekhouder opstellen voor mensen die een onderkomen willen geven?
1.0.0 iguana iguana

Reply
Natuurlijk zijn er voorwaarden aan deelname verbonden. Echter op het moment houd ik mij bezig met het interesseren van Zoos voor ons project.
Wel zou ik erg blij zijn als er mensen zouden zijn die nakweek voor dit project willen opnemen om ze op te fokken. Voor mij is het ook moeilijk om alle dieren te huisvesten. De meeste Zoos willen wel deelnemen, maar graag met jong volwassen dieren, vandaar.

Groet,
René
Concervation Officer
Reply
Ik was wat aan het zoeken omtrent deze soort. En ik zag op enkele sites dat deze dieren ook regelmatig te koop aangeboden werden.
Nu vond ik dat wat vreemd, aangezien ze op de kritieke lijst staan..
1.0.0 iguana iguana

Reply
Melanosterna zal moeilijk gaan. Deze soort is in Honduras beschermd en mag zodoende niet worden uitgevoerd. Wildvang is bij ons dus ook niet bekend. Palearis zie je nog wel eens. Die worden door omwegen vanuit El Salvador uitgevoerd, maar zijn in onze ogen, maar ook die van de VS illegaal.
Nakweek van melanosterna kom je ook bijna niet tegen. Er zijn maar een paar dieren in gevangenschap over, zover wij weten.
Je moet wel oppassen met hybride dieren die soms te koop worden aangeboden. Het zijn dan mixen van palearis en melanosterna en deze stammen nog uit de tijd dat melanosterna als palearis werd omschreven.
Ik zou wel graag willen weten waar ze worden aangeboden. Wij houden dat scherp in de gaten.

Groet,
René
Concervation Officer
Reply
R. Gaal Wrote:Melanosterna zal moeilijk gaan. Deze soort is in Honduras beschermd en mag zodoende niet worden uitgevoerd. Wildvang is bij ons dus ook niet bekend. Palearis zie je nog wel eens. Die worden door omwegen vanuit El Salvador uitgevoerd, maar zijn in onze ogen, maar ook die van de VS illegaal.
Nakweek van melanosterna kom je ook bijna niet tegen. Er zijn maar een paar dieren in gevangenschap over, zover wij weten.
Je moet wel oppassen met hybride dieren die soms te koop worden aangeboden. Het zijn dan mixen van palearis en melanosterna en deze stammen nog uit de tijd dat melanosterna als palearis werd omschreven.
Ik zou wel graag willen weten waar ze worden aangeboden. Wij houden dat scherp in de gaten.

Groet,
René
Tot nu toe geen gezien, als ik er zie laat ik het je weten. maar er waren sites die vermelding maakten dat melanosterna aangeboden werd nu en dan. Ik keek er ook van op.
1.0.0 iguana iguana

Reply
Als je kijkt naar wanneer de site gemaakt is en het artikel gepubliceerd is, dan zul je zien dat dit meestal oude bronnen betreft die niet meer geupdate zijn..
Reply
Willem Wrote:Als je kijkt naar wanneer de site gemaakt is en het artikel gepubliceerd is, dan zul je zien dat dit meestal oude bronnen betreft die niet meer geupdate zijn..
Inderdaad, zou best kunnen.
1.0.0 iguana iguana

Reply
Vandaag is het uitkomen van de eieren begonnen. 5 eieren waren zwaar ingevallen en twee van die eieren heb ik geopend (16-03-'09) en trof 2 goed ontwikkelde jongen aan. Eiwit was mooi helder, dus toch de geopende eieren terug geplaatst. Ik heb het substraat wat vochtiger gemaakt. Vandaag (17-03-'09) heb ik het doorsnijden van twee eieren kunnen meemaken. Zal nog even duren voor de kopjes eruit komen, dus wordt vervolgd.

Groet,
René
Concervation Officer
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)