Kamiel in Costa Rica
Zoals beloofd hier wat fotos van mijn vakantie in costa rica......
We zijn eerst naar tortuguero gegaan, waar we drie dagen zijn geweest. Hier kun je alleen per bootje komen en ook alle exursies waren dus per bootje. In dit natuurreservaat vind je ontzettend veel verschillende dieren waaronder dus apen, groene leguanen basilisken caimannen en heel veel vogels. Hier hebben we ook de kleine groene zeeschildpadjes uit zien komen en naar het water zien kruipen.Na tortuguero hebben we een auto opgehaald (4X4) en zijn we zelf verder gegaan door Costa Rica. Als eerste naar de Arenal vulkaan, daarna naar het Monteverde cloudforrest, hier hebben we ook een night tour gedaan waar we de tarantula en de viper tegen kwamen. Daarna zijn we doorgereden naar Manuel antonio National Parc, waarna we rustig naar boven zijn gegaan met de veerboot bij Puntarenas, om met de auto de peninsula nicoya te doorkruisen. Het was goed dat dit het droge seizoen was, anders hadden we niet ver gekomen, aangezien de weg 9 keer ophield en we dwars door een rievier moesten rijden. Erg avontuurlijk en ook erg mooi! Daarna naar Playa grande, surfers paradise, en legplaats voor de leatherback turtle. Hier hebben we dus lekker gesurfd en snachts zijn we gaan kijken naar de schildpadden die eieren leggen dit was echt er gaaf wat een gigantisch grote beesten!
Als laatste nog naar Rincon de la vieja, vulkanisch gebied en daarna helaas weer snel de auto inleveren en op het vliegtuig.

Dit was wel een heel beknopte versie van onze reis, hieronder nog wat fotos enkel van de reptielen van costa rica anders worden het er veel te veel :? ,

Groene leguaan:
[Image: IMG_2481.jpg]
[Image: IMG_2508.jpg]
[Image: IMG_2586.jpg]
[Image: IMG_2696.jpg]
[Image: IMG_3992.jpg]

Zwarte leguaan (similis)
[Image: IMG_3275.jpg]
[Image: IMG_3388.jpg]
[Image: IMG_3625.jpg]

Basilisk
[Image: IMG_2606.jpg]
[Image: IMG_2641.jpg]
[Image: IMG_2676.jpg]

anolis
[Image: IMG_2920.jpg]
[Image: IMG_3233.jpg]
[Image: IMG_3235.jpg]

Ameiva
[Image: IMG_3299.jpg]
[Image: IMG_2799.jpg]

geckos
[Image: IMG_3139.jpg]
[Image: IMG_2517.jpg]

Kikkers
[Image: CIMG0428.jpg]
[Image: CIMG0433.jpg]
[Image: IMG_2528.jpg]

croc
[Image: IMG_3100.jpg]
[Image: IMG_3108.jpg]

Caiman
[Image: IMG_2748.jpg]
[Image: IMG_2734.jpg]

Slangen
[Image: IMG_3934.jpg]
[Image: IMG_2997.jpg]

turtle
[Image: IMG_2688.jpg]
[Image: IMG_2548.jpg]

spinnen en scorpioen
[Image: IMG_2647.jpg]
[Image: IMG_3845.jpg]
[Image: IMG_3029.jpg]

Dit is het voorlopig even, ik hoop dat jullie de fotos mooi vinden.

gr. Kamiel
Reply
Mooie foto's Kamiel!!!!

Leuk ook zoals de C. similis tussen de splitsing van de boom in zit Smile
Reply
wat ontzettend gave foto's!! Dat moet erg mooi geweest zijn om allemaal in het echt te zien!!!
Reply
Wow wat een mooie foto`s, je hebt een mooie reis gemaakt Big Grin
Reply
Hoi Kamiel! mooie fotos inderdaad!
Reply
Was weer even genieten Kamiel, alsof we er zelf bij waren, de (meeste) foto's zijn heel herkenbaar Tongue
De Roodoogmakikikker hebben wij helaas niet gezien, missen we ook echt tussen onze Costa Rica foto's Sad
Prachtige foto trouwens!!
De foto van de Anolis in de vervelling is ook erg mooi!!

Bedankt dat je ons hebt mee laten genieten Tongue

Groetjes, Hans en Ted
Groetjes, Hans en Ted
Reply
Hmmmmmmmmmmmmm, krijg er weer trek in om weer die kant op te gaan. Zo te zien heb jij je zeer goed vermaakt en zal je wel vol zitten met prachtige indrukken. Je wordt er jaloers op. Ik hoop dat jij het gelijke hebt als ik, dat de dieren te zien in hun eigen habitat toch veel mooier is, dan in een terrarium.
Schrijf er maar eens een mooi artikel over, kijk er al naar uit.

Groet,
René Gaal,
Studbookkeeper Ctenosaura melanosterna E.S.F.,
Coordinator Assurance Colony
Ctenosaura melanosterna Project
Stamboekhouder Ctenosaura melanosterna
Concervation Officer
Reply
wat een schitterende dieren leven daar toch, ik ga toch maar eens even hard sparen Idea Big Grin Tongue :lol: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
thilde Wrote:ik ga toch maar eens even hard sparen

Dat zijn wij hier ook al een tijdje aan het doen. En door dit soort schitterende foto's begint het alleen meer te kriebelen...
Reply
ik ga eens overleggen met het vrouwtje... Big Grin
1.0.0 iguana iguana

Jup, ik breng teveel tijd door op dit forum. Wink
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)