Hoi allen,
hoi welkom hier mooi draakje
groeten 8)
[Afbeelding: Mirza2katootjetekst.jpg]
Antwoord
Hoi Tilde, hartelijk dankvoor je info. Ik weet hoe fora werkt, heb er zelf 1 gehad en ben mod. op 2 fora haha maar wel lief dat je het me uitlegd Wink .

Oke en wordt Katla dr staart nu vanzelf weer helemaal goed? Wel gek dat de vorige eigenaar er geen gaas voor heeft gedaan haha, hij had wel 4 bakken staan dus zou je denken dat deze man wel van wanten weet maarja ik kan van jullie een hoop leren. L.G. ook bedankt voor je info hoewel dit een beetje kattig overkomt :oops: :oops: :oops: maar je zult het goed bedoelen ga ik maar van uit Wink

Ik heb al lekker gestruind hier maar ga daar zeker mee door.

Liefs
Liefs Yara
Antwoord
Is niet kattig bedoeld ik schrik van die staart als ik dat zo bekijk :oops:

T was een vraag Wink
Antwoord
L.G schreef:Is niet kattig bedoeld ik schrik van die staart als ik dat zo bekijk :oops:

T was een vraag Wink

van die staart hoef je toch niet te schrikken , is gewoon bruin weer aangegroeid Idea Wink ziet er verder goed uit Wink Wink

[Afbeelding: aangegroeidestaartbimboiu8.jpg]

dit is de bruine staart van Bimbo :roll: Wink

Katla, heb je wel een uvb lamp hangen :?: Idea Wink
Antwoord
Gelukkig maar hahaha...

Ik schrik dan ook meteen haha maar gelukkig niks aan de hand dus...
Liefs Yara
Antwoord
Is t zo dat als ze ouder worden ze minder fel worden ook? Vind zn kleur enorm gaaf zo! En hoe weet je of je een vrouwtje of een mannetje hebt? Ben wel benieuwd haha
Liefs Yara
Antwoord
hangt van de herkomst van het dier af of hij van kleur verandert, Bimbo(10 jaar) is nu geel en Tesso (7 jaar) is een groen pantertje Idea :lol: Big Grin Wink
Kijk maar in het fotoalbum, ook zijn daar de femoraalporieën te zien, deze zitten aan de binnenkant van de schterpoten en zijn bij de mannen heel groot, vrouwen hebben alleen stippels, ook de kop van de man is veel breder en de dikke bollen aan de zijkant, vervolgens is de staartaanzet van de mannen breder door de 2 hemipenissen maar pas met zo,n 1 en 1/2 á 2 jaar kun je het geslscht bepalen.en nog is dat soms moeilijk. Wink
Maar ook dit onderwerp kun je makkelijk met de zoekfunctie vinden er is n.l. al veel over geschreven Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
Ik blijf t een rot functie vinden weet niet waarom, niet omdat ik lui ben maar t is zo'n gezoek naar wat je nu precies wilt weten :oops: . Aangezien je zei dat ik t ook mocht vragen doe ik dat maar :lol: Wink

Ik heb meerdere lampen hangen, die gele dus en nog 3 anderen, geen idee welke wat is hahahah erg he... Maar hij ligt steeds onder die grote, zal wel een UV lamp zijn, die man zei dat die lamp wel rond de 100,00 euro kostte. Ook zit er een luchtbevochteraar bij...
Liefs Yara
Antwoord
allereerst welkom katla

heb deze bak op marktplaats zien staan. de man kwam naar wat hij schreef zeer onwetend over leguanen over.
wat ik eerst en vooral eens zou doen, is dat terra van de grond weghalen. leguanen leven in de hoogte en willen dus vooral niet op de grond staan, maar liefst zo hoog mogelijk.
ten tweede, die bamboepaal in dat terrarium, daar kan je leguaan niets mee aanvangen. is veeeeels te glad voor het dier. het is geen gekko of kikkertje met plakpoten.
ten derde. haal eens al die lichten uit die bak, bekijk eens goed wat waarvoor dient. want 100 euro voor een lampje... hmm ik denk dat hij je blaasjes wijsmaakt. het zou mij ferm verbazen dat je voor zo'n bakje 5 lampen nodig hebt. met een goeie uv-lamp (megaray, te koop bij frans: www.reptielenlampen.nl) een goeie lamp voor warmte: koop alvast maar enkele soorten wattages spots bij je lampenboer en een elstein lamp op thermostaat aangesloten voor de nacht ben je er.

vat dit niet verkeerd op, ik wil je de les niet spellen, maar denk aan het welzijn van je dier. vrees dat hij al een niet te best begin heeft gekend en hoop gewoon dat dit dier niet ofwel dood, ofwel terug op marktplaats zal eindigen.

greetz rigor
Antwoord
ten eerste welkom!! en ten tweede zou ik zeggen: veel leesplezier met de ongelooflijke hoeveelheid informatie. haha.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)