Hoi allen,
Ik ben Yara, 32 jaar, woon samen met Patrick in Zaandam en we zijn gek op beesten. We hebben een Rhodesian Ridgeback hond, Bijoux, 3 grijze roodstaart papegaaien, 1 spierwitte kat Yeyo en een siameze poes Lali.

Nu hebben we via een kennis een Leguaan met terraium overgenomen, ivm omstandigheden moest deze weg bij die man. IK heb al heel wat gelezen over deze beesten. Tis eeb groene Leguaan en ik heb m Katla genoemd. Katla is een draak uit het boek:"De gebroeders Leeuwenhart" en op dat boek was ik vroeger helemaal verzot.

Nu hoop ik van jullie wat meer kennis te krijgen van het omgaan met Katla. Kun je ze tam maken, of handteerbaar en hoe is dit het beste mogelijk? We hebben hier ook 2 wildvang papegaaien getemd en dat was met heeeeeeeel veeeeeel geduld. Ik neem iig aan dat dat met Katla ook zo ongeveer wel moet :lol: hahahaha

Alle tips zijn welkom...

[Image: kat.jpg]
[Image: kat2.jpg]
Liefs Yara
Reply
welkom, je leguaan ziet er mooi gezond uit
en 1 met stroop
Reply
Hallo,

Zo te zien mist die al een stukje van zijn staart?? (stres)
Reply
Hoi, en welkom hier :-)
Reply
Welkom hier en veel post en lees plezier.
Reply
Oja? Nou hij heeft een keurig puntje hoor d8 ik zo haha...

Bedankt allen
Reply
hij is 1,5, groeien ze nog lang door???
Liefs Yara
Reply
Weet iemand iss. waar die gele lampen voor dienen in t terrarium?
Liefs Yara
Reply
Of ze nog lang groeien haha ze kunnen 1.50 worden tot 2.00M met staart En die staart van je iggi is echt wel afgebroken normaal zijn ze 2x zo lang hoor kijk maar eens goed rond op deze forum je kan er nog een hoop van op steken Wink

Groetjes Lg
Reply
welkom hier op het forum, de staart is bij de vorige eigenaar afgebroken maar weer aangegroeid Idea Wink
Dit zie je omdat het aangegroeide gedeelte bruin van kleur is Idea Wink
Als je naar het fotoalbum gaat naar medisch, zie je de staart van mijn Bimbo :roll: Wink Wink ook bruin Wink Wink

We hebben hier een hele handige zoekfunctie, hier kun je veel antwoorden op je vragen vinden maar hier vragen mag ook hoor https://sdgl.org/forum/search.php

je hebt inderdaad heeeeel veel geduld nodig om ze tam te krijgen maar niet alle leguanen worden echt tam :oops: Wink
De gele lamp is denk ik een porceleinen warmte lamp, voor de nacht Idea Wink
Hou er wel rekening mee dat je terrarium wel eens te klein zal worden als je dier verder gaat groeien, ook moet je even iets om de lampen maken (gaas) zodat hij zich niet kan branden aan de lamp. hij voelt dit n.l. niet Idea Wink
nog een tip, maak iets meer klim gelegenheid, b.v. touwen, ze willen graag de hoogte in Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)