Hallo....
Hallo! Mijn naam is Johan Maigret (25). Ik ben al een paar jaar donateur van de Stichting, maar heb me daar eigenlijk verder nooit in verdiept (shame on me!). Tot op heden uiteraard. Ik ben met reptielen begonnen toen ik een jaar of tien was. Voornamelijk Anolissen, muurgekko's en grasslangen. Vanaf mijn veertiende ben ik met het houden van Groene Leguanen begonnen. Mijn eerste twee leguanen, Leo en Anna, waren echt super dieren. Leo werd zelfs heel erg bevriend met een witte herder en een zwarte kater. Ik heb ze op ruim tweejarige leeftijd gekocht. Het bleek echter dat de dieren een groot tekort hadden aan voedingsstoffen. Met veel dank aan Marja Kik is Anna 6 jaar geworden en Leo zelfs ruim 9 jaar. In augustus 2005 begonnen we aan een jong dier, Roca (Naar Rob en Carin, de mensen van wie we het diertje kregen). Bij Roca moest het staartje geamputeerd worden en hij heeft een keer zijn pootje gebroken. In het eerste jaar na deze gebeurtenissen viel hij me aan, maar met veel doorzetten heb ik hem al behoorlijk tam gekregen. Helaas moest ik het dier vorige week in laten slapen, nadat het van zijn tak was afgesprongen. Op onverklaarbare wijze is er een stuk hout achteraan gegaan en op zijn rug terecht gekomen. Ik ben daar nog steeds enorm kapot van.
Uiteraard ga ik weer op zoek naar een jonge leguaan, maar eerst ga ik de bak een metamorfose geven. Mijn vriendin en ik hebben ook baardagamen en een luipaardgekko (allen hartstikke tam). Bij hun heb ik de achterwand zelf gemaakt. Ik ben van plan om op een dergelijke wijze ook de bak van de leguaan te gaan inrichten. Ik zal eens kijken of ik binnenkort wat foto's van de bakken kan laten zien.

Ik merk dat ik er behoorlijk op los aan het schrijven ben, maar een duidelijkere introductie kan volgens mij niet, toch? Voorlopig zal ik het hier bij laten.

Groetjes,

Johan
Antwoord
welkom hier erg rot voor je dat je op zoeen manier je leguaan moet verliezen al is het natuurlijk altijd verveelend om je dier in te moeten slapen.
Antwoord
Hoi Johan,

Welkom hier. Ik heb je een Private message gestuurd.

Groet,

Evert
Antwoord
allereerst welkom hier op deze gezellige en leerzame site, wat een story :oops: , altijd weer vreselijk om een dier te moeten verliezen maar schrijf lekker van je af hoor Idea Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
Dank zij Evert zijn we in de gelegenheid gekomen om twee dieren op te vangen. Ik ga nog eerst een nieuw terrarium maken, ommdat degene die we nu hebben te klein is voor twee volwassen dieren. De toekomst ziet er wat dat betreft weer rooskleurig uit. Tegen de tijd dat alles af en gesetteld is zal ik een fotoalbum maken. Dit als toevoeging op het ietwat treurige introductieverhaal.

Groetjes,

Johan
Antwoord
dat is weer een positief berichtje, Idea Wink
Ik stuur nog een persoonlijke reactie op je mailtje Idea Wink
en we zijn hier gek op foto's, dus t.z.t. verwachten we wel wat van je Idea :roll: Big Grin Tongue :lol: Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
hoi welkom hier
groeten 8)
[Afbeelding: Mirza2katootjetekst.jpg]
Antwoord
Hoi, en welkom hier :-)
Antwoord
Hoi Johan,

Welkom bij SDGL Big Grin
Je introductie is inderdaad geen fijn verhaal maar wel geweldig dat je 2 leguanen wil opvangen

Groetjes Stephanie.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)