Ook hallo allemaal :)
Eigenlijk moet ik me heel diep schamen :oops:

Ik heb al een jaar of 10 leguanen en al veel langer internet en ondanks dat, ben ik nu pas hier bij sdgl terecht gekomen :o

Nouja, dat kan ik toch niet meer terugdraaien, dus zal ik mezelf (en mijn beestjes) maar eens voorstellen.

Ikzelf heet Cyrille (32 jarige "man")
Mijn leguanen heten Elmo (8 jarige man) en monster (5 jarige man)

Als klein kind wilde ik al een terrarium met leguanen en een jaar of 10 geleden kwamen de eerste 2.
Deze kwamen echter bij een minder goede dierenzaak vandaan en waren in een uitermate beroerde conditie en zijn allebei erg snel overleden helaas.
Na ongeveer een jaar kwam Elmo in huis. (weer een verwaarloosd dier) kalkgebrek en te klein terrarium gehad. Hij kan dan ook beter Quasimodo heten, want hij heeft een mega bochel. Gelukkig heeft hij er geen last van en het is een echt knuffeldier.
Een jaar of 5 geleden was ik bij Mike (Junglecorner) in Rotterdam, waar ik heel vaak kwam (nu niet meer omdat ik in Den Bosch woon) en daar zaten 3 leguaantjes die ook weer zwaar verwaarloosd waren door de vorige eigenaar.
Deze heb ik toen meegenomen om op te knappen voor Mike.
Alleen werd er 1 zo gruwelijk mooi, dat ik er geen afscheid van kon nemen en zo is Monster bij me gekomen.

In de zomer logeren ze bij mijn ouders op de volkstuin in een kweekkas en momenteel zitten ze de rest van het jaar bij mijn tante thuis, omdat ik op een studentenkamer woon, waar ik geen leguanen kan (en mag) houden.

Ik hoop dus snel wat anders te hebben, want ik mis ze wel hoor!
Reply
welkom op de forum,beetje jammer dat je er na 10 jaar pas achter kwam haha :lol:
veel plezier hier
Reply
hahaha, na 10 jaar Tongue

2 mannen bij elkaar? gaat dat wel goed ? nooit problemen gehad ?
[Image: banner_sdgl.jpg]
Reply
Richard Wrote:hahaha, na 10 jaar Tongue

2 mannen bij elkaar? gaat dat wel goed ? nooit problemen gehad ?

Dat gaat perfect.

Elmo heb ik het langste en dat is een echte suffe goedsul.
Elmo is een onderdanig mannetje, wat eigenlijk alles wel best vindt.

Monster is er later bijgekomen en die is superdominant.
Monster is een leguaan zoals leguanen horen te zijn Wink

Wat wel grappig is om te zien, is dat thuis in het terrarium, Monster helemaal de baas is, maar dat op de tuin, in de kas, Elmo volledig de dienst uitmaakt.

[edit] Ze zitten nu dus bij mijn tante in huis, maar ik zal proberen van de week een paar mooie foto's te knippen van mijn schatjes![/edit]
Reply
welkom hier op het forum, hopelijk steek je hier toch nog iets op Idea

en... beter laat dan nooit Big Grin Tongue Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
thilde Wrote:welkom hier op het forum, hopelijk steek je hier toch nog iets op Idea

en... beter laat dan nooit Big Grin Tongue Wink

Dank je!

Ik ben er wel zeker van dat ik hier wat opsteek, want in vergelijking met een aantal mensen ben ik maar een beginner hoor.
Reply
welkom hier en nog veel leesplezier zo´n tien jaar in te halen :lol: Wink :lol: :lol:

groeten 8) 8)
[Image: Mirza2katootjetekst.jpg]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)