Nieuweling hier
Goedemorgen,

Allereerst wil ik me even voorstellen. Ik ben ronald uit eindhoven en ik heb sindskort 2 groene leguaantjes van 20 weken oud (zie foto). Ik heb er een terrarium bij met de afmetingen van LxBxH 50 bij 50 bij 100mm. Ik ga ervanuit dat ze het eerste jaar in dit terrarium vooruit kunnen. Gezien de lengte die ze kunnen bereiken (ruim 100cm) zal ik na een jaar of anderhalf een groter en breder terrarium nodig hebben.

Aangezien ik nieuw ben met leguaantjes (ik heb zelf wel al ruim een jaar een Jemen Kameleon (zie foto) dus ik ben niet helemaal nieuw op het gebied van reptielen.

Maar als iemand nog een tip, leuke ervaring of gewoon een verhaaltje wilt vertellen of hun leguaan dan hoor ik het graag.

Dit is mijn Jemen Kameleon

[Image: 6fjuedl.jpg]

En dit is het "koppeltje" leguanen, volgens de verkoper was het een koppeltje maar volgens de kenners kan je dat pas veel later zijn aan de bobbeltjes op de achterpoten bij een mannetje.

[Image: 4ykd829.jpg]
Reply
hoi en welkom hier.....
je hebt een zeer mooie jementje....mannetje?
en ik wil graag wat kwijt over de info die je tot heden gegeven hebt...
betreft: het "koppeltje" je kan inderdaad pas na ong 1,5 jaar zien wat voor geslacht het is dus ...........(soms nog later,soms iets eerder)
ten tweede wil ik even zeggen dat een leguaan groot gehuistvest moet zitten aangezien ze toch wel een gemiddelde van 1,5 mtr bereiken(en niet 100cm) laat staan uitschieters naar de 2mtr.
Dus je terr is te klein lees bij het topic terrarium eens goed de minimale maten door.

laat je niet te veel wijsmaken door verkopers (ze vertellen vaak naar eigen portemonee) hier op dit forum zitten veel mensen met kennis......

veel leesplezier en vraag aub waar je niet uit komt of niet weet....

gr leroy

ps vestig aub je leguanen groter...
Reply
ik ben zoiezo van plan om binnen nu en 1 jaar een andere terrarium te halen/kopen. Ik heb alleen begrepen als je ze te vroeg in een groot terrarium doet het moeilijker is om ze tam te maken aangezien ze dan op veel plaatsen kunnen verstoppen.

Wat betreft het feit of het inderdaad een koppeltje is of niet...tsja...only time will tell i guess.
Op diverse forums is me al verteld dat de leguanen gemiddeld zo'n 150cm lang worden en niet de 100cm zoals ik dacht.

zoals ik al zei ik ben hier nieuw in dus alle tips zijn welkom.
Reply
Voor ik het vergeet Leroy....het is inderdaad een mannetjes Jemen. Hij is nu ongeveer 18 maanden oud.
Reply
welkom hier op het forum Wink wat een schitterend "beessie" , je kameleon :roll: Wink
Het is te hopen dat de leguanen een koppel zijn, anders geeft het nog flink wat problemen als het toch 2 mannen blijken te zijn :oops: Wink
We hebben hier een hele goede zoekfunctie Idea Wink
https://sdgl.org/forum/search.php
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Reply
hey, welkom
mooie dieren :roll:
Grtz Reinier.
0.0.2 iguana iguana
Reply
welkom en prachtige diertjes heb je Wink
groetjes van mij en mijn 3 Groene Vrienden Friza, Frits en Sissy van mijn 2 honden Titoo en Toef, mn haan en zijn kippen
http://www.mijnalbum.nl/Album=MKZBBLV3
Reply
Hoi en welkom Big Grin
Reply
hoi
welkom op het forum
2 leguanen binky en bubbles.2 baardjes1 hond en 3 katten en 2 rattenslangen sjors en sjimmie
2 pythons ka en viper
1 boa imp bo
www.baardjesenslangen.nl
Reply
Hoi Welkom. En wat heb je prachtige leguaantjes. Veel plezier met ze en ook veel plezier met inlezen hier Wink
2 kinderen, 1 hond, 4 katten, 2 konijnen, 2 cavia's, 6 sagrei anolissen, 3 langstaart hagedisjes en 2 leguanen Lizzy en Dino
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)