Hey daaro,
Hey allemaal Smile
Ik ben nieuw op dit forum en het trekt er mijn interresse vanwege mijn nieuwe draakje die ik 5 dagen geleden gekocht heb.

Mijn naam is Nigel ben nu 20 Smile en heb een terranium van B1x D0,5x H1x.
het draakje samen met mijn vriendin gekocht en beide nog niet veel verstand van maar onze inzet is groot genoeg om het draakje groot te krijgen ^-^

Hij is nu denk ik 1 maand oud ofzo (heb hem bij een dierenwinkel vandaan)
hij is nog niet tam maar we komen wel steeds dichter bij hem in de buurt en kijkt graag toe als we voor hem zitten.

Douchen onder de plantenspuit of in een klein badje vind ie nu al helemaal geweldig.
Hij eet niet erg veel vind ik, ik weet niet of dat zo hoort in het begin ofdat het voer niet goed is ?

Hij krijgt vaak een beetje sla en van die junior brokjes voor leguaanen die een beetje vochtig gemaakt moeten worden en daarnaast vaak nog iets variëerents zoals sinasappel, komkommer, brocolli, tomaat etc. etc. alles ook in kleine stukjes gesneden.

onlasting zie ik wel op de grond liggen nu 2x gezien in 4 dagen (kan meer zijn tot hooguit 5) tenzij ie het graag in zijn holle boom doet waar die graag ff een dutje doet.

Hier een foto:
Zijn is huidige Phoebe (we denken dat het een vrouwtje is) ik weet niet waar je het aan kan zien maar als het een mannetje is zal het smeagul heten ^-^.

[Afbeelding: 29527095.jpg]

Groetjes,
Antwoord
hoi als je leguaan +-1 maand is kan je voorlopig nog niet bepalen hoe oud hij is dit is pas mogelijk naar1.5a2 jaar.(ff geduld dusnog :lol: )kwa voeding is het belangrijk dat je veel variatie geeft .sla bv. is niet echt ideaal voor je leguaan omdat er eigenlijk weinig voedingsstoffen inzitten er zit voornamelijk vocht in.inplaats van sla kan je bv.beter andijvie,paksoy en Chinesekool geven .
veel lees plezier hier en dat je nog maar lang mag genieten van je nieuwen leguaan Wink
ps. het is noormaal dat je leguaan in het begin niet zoveel eet moet nog ff wennen aan nieuwen omgeving en baasjes
Antwoord
thnx dat gaat wel lukken ^-^
Ik heb trouwens nog een vraag ik heb gelezen dat ze ook asperges lusten zijn dat gewoon die asperges uit de winkel ? die groene dingen of kunnen die in blik/pot ook ? die meer tegen de gele/witte kant aan zitten in vocht.
Antwoord
welkom hier op het leerzame forum, je geeft groenten waar niet echt veel inzit voor je leguaan, kijk maar even in deze handige tabel Idea
http://www.sdgl.org/index.php?page=voedingstabel
Je hebt een mooi diertje en de mazzel, dat hij al gelijk eet. Meestal eten dieren die net nieuw zijn de 1e weken niet van wege de stress, omdat hij nog moet wennen Idea Wink veel plezier hier en zo ook met je nieuwe aanwinst.

je zou natuurlijk ook donateur kunnen worden ,http://www.sdgl.org/index.php?page=steunons voor het luttele bedrag van € 7 krijg je 5x per jaar ons blad iguana varia en een hele handige voedingstabel met veel buiten planten, die ze ook mogen hebben en die ook precies zal uitrekenen wat de voedingswaarde is en of je nog calcium bij moet geven Idea Wink Wink
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
Hoi Nigel,

Ik denk dat je maar eens flink op dit forum moet gaan lezen, want dan krijg je heel veel antwoorden op jouw vragen.
Ik denk dat je moet beginnen bij het topic Voeding en dan verder via UVB & verlichting en terrarium.
Veel succes.
Antwoord
hoi nigel en vriendin,

welkom op het forum en zoals iedereen voor mij al heeft gezegd: Begin eerst maar even rustig met het lezen van dit forum. er staat heel erg veel informatie op over voeding, uvb, terrarium en ook een aantal topics over wat een kleine leguaan allemaal doet en niet doet als je hem net hebt. je kan ook het beste altijd verse groenten en fruit halen voor ze. gewoon bij een albert hein, c1000 of je kan aan de groenteman vragen om restanten groente. vaak zitten daar ook nog goede stukken groenten tussen die jij goed kan geven aan het kleine draakje. hij eet toch nog niet veel, want hij is nog erg klein.
misschien is het ook handig om een aantal dingen die je belangrijk vind op te schrijven, dan hoef je niet iedere keer te zoeken naar waar je het had gelezen (ik heb het zo ook gedaan en het is erg handig.)

hoe groot is het kleine draakje nu?? ik heb ook sinds 1 maand een heel klein leguaantje. hij/zij lijkt net zo groot als die van jullie. en zoals peter al zegt, voorlopig kan je nog niet zien wat het is. dus voor ongeveer nog 1,5 jaar moet je nog 2 namen onthouden. haha.

verder is het een mooi diertje!!

groetjes iguandy
Antwoord
Hehe thnx allemaal ik ben al hier een daar aan het lezen over wat beter is en waar ik op moet letten enz. ^-^

Hij is ongeveer met staart erbij 30 a 40 cm denk ik nog niet egt de kans gehad om hem te meten en wegen Smile

Ik zal het overwegen om donateur te worden ^-^.
Antwoord
heb je onze handige zoekfunctie al ontdekt Idea :lol: Wink

https://sdgl.org/forum/search.php
Tessoro  en Bimbo (iguana iguana rhinolopha)
een hond, Philos (X border collie / friese stabij)
http://drakieonline.haaralbums.nl/
Antwoord
welkom en veel plezier hier

gr
Antwoord
Van harte welkom ennee, begin maar vast te graven en je vindt hier een schat aan informatie. 8) Wink
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)