Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)
leguaan nk - Printable Version

+- Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk) (https://sdgl.org/forum)
+-- Forum: Algemene subfora (NL) (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Forum: Algemene praat (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: leguaan nk (/showthread.php?tid=4543)

Pages: 1 2 3

leguaan nk - michael-hoogvliet - 24-10-2017

na lang na te hebben gedacht besluit toch genomen weer met leguanen te starten.
merk toch dat ik de omvang en alles erom toch wel mis.
weet of ken je iemand met nk rode leguanen laat het me weten.
plus een adres voor lianen.

veel in de knoop gezeten met mezelf na het overlijden van me opa die er ook gek op was.

hoor graag of iemand wat heeft.

RE: leguaan nk - leroy - 25-10-2017

Beste Michael,

super als er weer wat leguanen liefhebbers zich melden. Moet het een jong dier zien? of is een wat oudere NK ook goed? Ik vraag dit omdat er legio's leguanen opnieuw geplaatst moeten worden.....sommige zitten in een opvang, andere particulier.

Voor Lianen, neem eens contact op met Roland Lingen (hier ook op het forum) destijds kon hij er goedkoop aan komen.

Groet,

RE: leguaan nk - michael-hoogvliet - 25-10-2017

liever een jong dier maximaal 1.5 jaar niet ouder.

zover die mij toen vertelde kan die er niet meer aan komen.

RE: leguaan nk - Eddy - 26-10-2017

Hey Michael,

betreft de leguanen, daar hebben we met elkaar al een gesprek over op facebook dus daar hoef ik hier verder niet meer op te reageren. 

Je moet inderdaad niet bij Roland zijn voor lianen, je kunt hier voor het beste gaan kijken op één van de vele reptielenbeurzen. Het meeste kans maak je op de beurs in Houten. Er is binnenkort ook nog een beurs in Nieuwegein maar die ken ik niet dus weet niet of je daar zou kunnen slagen. Misschien kun je iets vinden bij "avonturia de vogelkelder" "Quolibet" of "Blue Lagoon".

RE: leguaan nk - thilde - 26-10-2017

ik denk dat Nieuwegein geen grote beurs is  Idea

RE: leguaan nk - michael-hoogvliet - 26-10-2017

bleu lagoon heb wel dikke.

avonturia heeft in het magazijn alleen dunne staan wel geschikt voor de soort

ik ga zowiezo eerst de ruimte klaar maken voor ik weer dieren koop en dan sub adults zodat ik ze gelijk in de ruimte kan zetten het word waarschijnlijk de ctenosaurus quinquecaranita 3 stuks twijfelde nog ff met rood maar de ctenosaurus is haast niet te krijgen in nederland als ik daar nk van krijg is dat een mooi iets voor de hobby en soort.

RE: leguaan nk - michael-hoogvliet - 27-10-2017

hallo ik ben kwa lampen er nog niet uit 3x70 watt solar of 6x35watt ?

RE: leguaan nk - Eddy - 27-10-2017

3 x 70 watt met voorschakel zou ik voor gaan.

RE: leguaan nk - leroy - 27-10-2017

michael, ctenosaura is wel degelijk particulier te krijgen alleen. Maar wil je nu groene of zwarte leguanen? de Cteno soort die jij opnoemt is niet zo heel groot (behoeft wel een vrij groot terrarium ivm zijn uitbundig gedrag)

Kwa lampen kan ik je niet adviseren, hier speelt de grote van het terrarium/ soort dieren/ afstand tussen dier en lamp ect etc mee

Groet

RE: leguaan nk - michael-hoogvliet - 27-10-2017

ruimte word 2m lang 2m hoog en 1.60 diep. met een mooie flinke waterbak veel groen en lianen en een deel met 20cm grond/kokos