Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)
Uv lamp flikkert - Printable Version

+- Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk) (https://sdgl.org/forum)
+-- Forum: Verzorging (NL) (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: UV & Verlichting (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Thread: Uv lamp flikkert (/showthread.php?tid=3951)

Pages: 1 2

Uv lamp flikkert - Diederik96 - 07-09-2014

Ik heb een UV lamp van VG products (op Exo terra lampenkap)
Het is een Sunheat UV lamp maar ben niet echt tevreden over deze lamp omdat het al 2de lamp is... nu... en ik vind dat hij vaak flikkert... Het is de enigste lamp die er in de reptielenwinkel te verkrijgen is (Voor dit Wattage 160W=enkel de UV lamp, heb nog andere warmte lampen etc,..)

Heeft iemand ervaring met deze lampen? of weet iemand waar ik betere lampen kan verkrijgen (Liefst in België of verzending)

RE: Uv lamp flikkert - frans - 08-09-2014

Als een lamp flikkert zijn er twee mogelijke problemen. De eerste is dat de lamp slecht contact maakt in de fitting. Schoonmaken dus. De andere is dat de stroomvoorziening niet stabiel is. Daar is weinig aan te doen.
De kwaliteit van de genoemde lamp ken ik niet. Belangrijk is in ieder geval dat hij UVB en warmte afgeeft. De hoeveelheid UVB die de lamp afgeeft zou de fabrikant op de verpakking moeten vermelden. Is dit niet het geval, vertrouw het dan niet.

RE: Uv lamp flikkert - Diederik96 - 08-09-2014

(08-09-2014, 06:53 AM)frans Wrote: Als een lamp flikkert zijn er twee mogelijke problemen. De eerste is dat de lamp slecht contact maakt in de fitting. Schoonmaken dus. De andere is dat de stroomvoorziening niet stabiel is. Daar is weinig aan te doen.
De kwaliteit van de genoemde lamp ken ik niet. Belangrijk is in ieder geval dat hij UVB en warmte afgeeft. De hoeveelheid UVB die de lamp afgeeft zou de fabrikant op de verpakking moeten vermelden. Is dit niet het geval, vertrouw het dan niet.

Oké, en hoe kan ik de UVB testen?

RE: Uv lamp flikkert - Montes - 08-09-2014

lamp zal vermoedelijk kapot zijn, deze is wel mindere kwaliteit. 28 sept is het reptielenbeurs in antwerpen en daar haal ik mijn solar raptor lampen met voorschakelapparaat. Daar heb ik nooit problemen mee gehad en 1x per jaar de lampen vervangen en klaar is kees

RE: Uv lamp flikkert - Diederik96 - 08-09-2014

(08-09-2014, 06:20 PM)Montes Wrote: lamp zal vermoedelijk kapot zijn, deze is wel mindere kwaliteit. 28 sept is het reptielenbeurs in antwerpen en daar haal ik mijn solar raptor lampen met voorschakelapparaat. Daar heb ik nooit problemen mee gehad en 1x per jaar de lampen vervangen en klaar is kees

Ik had op lamp 3maand Garantie en was na 1weekje stuk (Draadje los)
dus pas nieuwe gekregen maar deze flikkert af en toe eens... niet constant maar soms zie ik zo ineens dat hij even flikkert en dan stopt het weer.. (Maar deze kan toch nog niet kapot zijn...?)
En had daarvoor een ook lamp ongv 9maand er inzitten maar op het laatste viel deze uit/flikkeren

RE: Uv lamp flikkert - frans - 09-09-2014

HQI lampen zijn inderdaad veel stabieler.

RE: Uv lamp flikkert - Diederik96 - 09-09-2014

(09-09-2014, 07:21 AM)frans Wrote: HQI lampen zijn inderdaad veel stabieler.

Oké! Smile dan zal ik me er eens zo aanschaffen! Kan je ze ook laten leveren??

RE: Uv lamp flikkert - Montes - 09-09-2014

ja hoor, kun je gewoon online bestellen

RE: Uv lamp flikkert - Diederik96 - 10-09-2014

(09-09-2014, 06:31 PM)Montes Wrote: ja hoor, kun je gewoon online bestellen

Oké dat is goed! En passen ze ook op exo terra lampenkappen of moet je speciale lampenkap erbij kopen? En wat is de site?

RE: Uv lamp flikkert - Yoni van Uden - 10-09-2014

Je hebt PM over bestellen.
Als je lampenkap een porseleinen grote fitting heeft (geen plastic) moet dat gewoon kunnen.