Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)
Solar raptor Lampen bestellen - Printable Version

+- Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk) (https://sdgl.org/forum)
+-- Forum: Verzorging (NL) (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: UV & Verlichting (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Thread: Solar raptor Lampen bestellen (/showthread.php?tid=2875)

Pages: 1 2

Solar raptor Lampen bestellen - NubCake - 23-01-2012

Hoi,

Zo na 4 maand van soms flikkeren van de lampen gaat het nu per week achteruit, soms blijven ze 10 min uit en gaan dan weer 40 min branden etc etc etc...

Dus sta op punt 3 nieuwe lampen(70Watt) te bestellen.
Nu weet ik alleen niet de welke, neem ik de Spot of de wide beam ?
Heb 2 sockets op een eindje van elkaar. (3de is voor de baardagamen)
Ga ik voor Solar raptor (toch al wat problemen mee gehad =/)
Of kies ik voor Brightsun ?

Mvg,
Glenn.

RE: Solar raptor Lampen bestellen - KleinVuur - 23-01-2012

Ik heb nu al een paar jaar solar raptor en tot nu toe geen problemen... weet je zeker dat je bedrading goed zit?

Spot is volgens mij 24 graden en wide beam 30 graden qua lichtval maakt het dus niet heel veel uit.

RE: Solar raptor Lampen bestellen - leroy - 23-01-2012

welke type lampen heb je nu gebruikt? de 160watt versie?

RE: Solar raptor Lampen bestellen - NubCake - 23-01-2012

Ya de 160 Watt.

RE: Solar raptor Lampen bestellen - AQUALINGEN - 23-01-2012

Ik persoonlijk zou voor de solar raptor 70 watt FLOOD gaan.

Een ander raar iets is als je een 3d tv hebt en je bril op zet en activeer dat je dan bij de 100 en 160 watt de lampen enorm zie flikkeren en bij de externe vsa lampen zijn ze heel stabiel. Zover mijn kennis gaat over het 3d gebeuren houdt dit in dat de frequentie van de HQI lampen hoger ligt dan de gewone kwikdamplampen. in hoeverre de dieren dit zouden kunnen zien zonder bril weet ik natuurlijk niet maar voor mij is er wel weer een deurtje open gegaan.

RE: Solar raptor Lampen bestellen - Brian Hoks - 24-01-2012

Dit is een onderdeel waar ik een keer met Gossé over gesproken heb. Ik kon hem eerlijk gezegd niet goed en duidelijk vertellen wat nou de meerwaarde van een VSA is. Kan jij (Roland) mij dat nog eens mooi en duidelijk vertellen. Zoals je weet gebruik ik al jaren de lampen zonder VSA en heb er veel plezier van. Het scheelt me wel in aanschafkosten maar hoeveel meer verbruiken deze lampen in tegenstelling tot lampen met VSA of is dat geen verschil? Wat is dus nu het grote verschil tussen deze lampen?

Ook hebben we het over de led lampen gehad welke hij nu gaat gebruiken. Ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre leguanen deze lampen kunnen zien flikkeren of zeg ik nu iets raars?

RE: Solar raptor Lampen bestellen - frans - 24-01-2012

Omdat de frequentie van lampen met een electronisch voorschakelapparaat (HQI-lampen, T5 TL buizen en spaar/compactlampen) rond de 10.000 Herz ligt, is dit door mnsen en dieren niet meer waar te nemen.
Lampen met een magnetische ballast (T8 TL-buizen) en gewone lampen worden beïnvloed door de 50 Hertz van het lichtnet en gaan dus 50 keer er seconde aan en uit.
De T8 TL-buizen geven meer hinder voor dieren dan de gewone lampen omdat de laatsten mogelijk meer nagloeien waardoor de flikkering minder hinderlijk is.
Welleuk om te weten dat je met zo'n 100 hertz active shutter bril dat kan zien.

RE: Solar raptor Lampen bestellen - NubCake - 24-01-2012

(23-01-2012, 09:06 PM)AQUALINGEN Wrote: Ik persoonlijk zou voor de solar raptor 70 watt FLOOD gaan.

Een ander raar iets is als je een 3d tv hebt en je bril op zet en activeer dat je dan bij de 100 en 160 watt de lampen enorm zie flikkeren en bij de externe vsa lampen zijn ze heel stabiel. Zover mijn kennis gaat over het 3d gebeuren houdt dit in dat de frequentie van de HQI lampen hoger ligt dan de gewone kwikdamplampen. in hoeverre de dieren dit zouden kunnen zien zonder bril weet ik natuurlijk niet maar voor mij is er wel weer een deurtje open gegaan.

jij bedoel de Vervangingslamp HQI 70 Watt wide-beam ? Flood is de brightsun benaming ? of heb ik het mis.
Ziezo, Opnieuw bij frans bestelt.
Op hoop van zegen dat de "nieuwe" lampen geen problemen meer hebben.
Nu hopen dat ik ze snel in huis, weet iemand de gemiddelde wachttijd naar België ?

RE: Solar raptor Lampen bestellen - rigor mortis - 25-01-2012

(24-01-2012, 09:42 PM)NubCake Wrote: weet iemand de gemiddelde wachttijd naar België ?

bij was dat dit weekend, zo'n 3 uur... maar ben ze dan ook zelf gaan halen. ZEER gezellig.

anders had ik ze meestal op een dag of 3-4 binnen.

greetz rigor

RE: Solar raptor Lampen bestellen - AQUALINGEN - 25-01-2012

(24-01-2012, 09:42 PM)NubCake Wrote:
(23-01-2012, 09:06 PM)AQUALINGEN Wrote: Ik persoonlijk zou voor de solar raptor 70 watt FLOOD gaan.

jij bedoel de Vervangingslamp HQI 70 Watt wide-beam ? Flood is de brightsun benaming ? of heb ik het mis.

Flood is ook de benaming die solar raptor voert maar zou ook wide beam kunnen zijn zoals Frans op zijn website hebt staan.
Let wel op jij hebt geen vervangingslamp nodig maar de gehele set. Je dient eerst een VSA te hebben voordat je een vervangingslamp kan gebruiken.
Zonder VSA gaan deze lampen kapot en zullen niet eesn werken.

inmiddels heb je besteld en ik weet voor 95% zeker dat deze lampen je leguanen bevallen. Je kan ze nu testen door ze 1 voor 1 te verwisselen. Ik denk dat je zelf ook wel happy bent met deze lampen. suc6 en laat maar weten wat je er van vindt.