Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)
Terra voor brutus - Printable Version

+- Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk) (https://sdgl.org/forum)
+-- Forum: Verzorging (NL) (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Terrarium & Huisvesting (https://sdgl.org/forum/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Terra voor brutus (/showthread.php?tid=2561)

Pages: 1 2

Terra voor brutus - ashes75 - 18-05-2011

Hoi allemaal,
Zoals ik in het voorstel topic opperde moet er een nieuw terrarium komen voor me groene brutus, ik had het idee opgevat om er zelf 1 te gaan bouwen maar heb via marktplaats een groot hardhou/ glas terrarium gevonden die ruim genoeg is voor brutus.

de maten zijn 230 B x100 D x 260H..
denk dat ik hem ga kwijtraken hahahahaha..

Tevens zit de inrichting erbij, zoals takken etc.

Kan ik de takken en het terra gewoon afnemen met dettol? of moet ik er met een stoomcleaner overheen?

Ik kan hem volgende maand ophalen.. en dan gaan we eens her-decoreren ..
Zwembadje erin etc..
Ik hou jullie op de hoogte,

Greetz

Arnold en Brutus

- Ron4you - 18-05-2011

Da's mooi als je zo'n maat terra via marktplaats vind...ik kijk al bijna elke dag maar heb deze zeker gemist :lol:

Twijfel tussen zelfbouw of kopen...
Succes met verhuizen ervan!! :mrgreen:

Grt, Ron

- ashes75 - 18-05-2011

Staan nog wat andere leuke grote terra op MP.. tis ff zoeken maar dan heb je ook wat..

word idd een heule verhuis klus hahahahahaha, maar godzijdank kan het in delen uit elkaar. word een hele stapel hardhout op de platte bak.. en dat naar 3 hoog sjeulen zal ook niet meevallen.. maar met een heerlijk koud pilsje in het vooruitzicht krijg ik vast wel personeel :lol:

- Anonymous - 19-05-2011

ashes75 Wrote:Staan nog wat andere leuke grote terra op MP.. tis ff zoeken maar dan heb je ook wat..

word idd een heule verhuis klus hahahahahaha, maar godzijdank kan het in delen uit elkaar. word een hele stapel hardhout op de platte bak.. en dat naar 3 hoog sjeulen zal ook niet meevallen.. maar met een heerlijk koud pilsje in het vooruitzicht krijg ik vast wel personeel :lol:

dat pilsje zal vast mensen over de streep trekken :lol:

- Brian Hoks - 19-05-2011

Het terrarium zou je kunnen ontsmetten met dettol, dat is geen probleem.
Als je zo'n stoomcleaner heb dan zou ik het gewoon ontsmeten en schoonmaken met zo'n apparaat, dan weet je zeker dat hij 100 clean is Wink.

Anders raad ik je aan om de takken (decoratie) en het terrarium te ontsmetten met kokend water.
De takken en het terrarium daarmee goed afspoelen, maar als je toch een stoomcleaner heb zou ik het zeker daarmee doen.

Groeten, Brian Hoks.

- ashes75 - 19-05-2011

Dan ga ik even bij me broertje bietsen voor zijn stoomcleaner.. takken zijn een mtr of wat lang, dus dat zijn heel veel keteltjes gekookt water.. dan ga ik wel voor de luie oplossing denk ik hahaha..

Mijn dank voor het beantwoorden van mijn vraagstuk Wink

RE: Terra voor brutus - AQUALINGEN - 01-12-2011

(18-05-2011, 03:38 PM)ashes75 Wrote: Hoi allemaal,
Zoals ik in het voorstel topic opperde moet er een nieuw terrarium komen voor me groene brutus, ik had het idee opgevat om er zelf 1 te gaan bouwen maar heb via marktplaats een groot hardhou/ glas terrarium gevonden die ruim genoeg is voor brutus.

de maten zijn 230 B x100 D x 260H..
denk dat ik hem ga kwijtraken hahahahaha..

Tevens zit de inrichting erbij, zoals takken etc.

Kan ik de takken en het terra gewoon afnemen met dettol? of moet ik er met een stoomcleaner overheen?

Ik kan hem volgende maand ophalen.. en dan gaan we eens her-decoreren ..
Zwembadje erin etc..
Ik hou jullie op de hoogte,

Greetz

Arnold en Brutus

Hoi hoi Arnold,

Ik neem aan dat de bak inmiddels staat en Brutus zijn intrek heeft genomen. ik ben benieuwd hoe het er voor staat en of het Brutus bevalt.

gr, Roland

RE: Terra voor brutus - ashes75 - 01-12-2011

Nouuu... Moet eerlijk zeggen dat door onvoorziene omstandigheden de bak er nog niet staat.. Het kozijn staat al wel in elkaar in de woonkamer maar moet misschien deze tijdelijke woning weer uit dus heb besloten die beslissing af te wachten voor ik brutus ziijn paleis helemaal af maak..
wil geen half werk leveren en een tijdelijke bak in elkaar schroeven is gewoon zonde voor mijn schaarse geld.

Wel heb ik in de woonkamer nu een hele hoek voor brutus gemaakt, wat boomstammen en plantjes en meneer de directeur is ziels gelukkig..

Ligt voor een raam onder zijn lamp de hele buurt in de gaten te houden,. wandeld ook graag door het huis heen om alles te bekijken en om zijn vellen zo veel mogenlijk te verspreiden.
Groeit als de spreekwoordelijke kool en vind het heerlijk om met een tandenborstel ontdaan te worden van alles wat maar jeukt,,
Drinken doet meneer alleen vanuit de plantenspuit want zelf water gaan halen is te min en zo 2006.
zal 1 dezer dagen wat foto's van de situatie plaatsen als ik het ~&@#^~& kabeltje voor mijn telefoon kan vinden
Nou, heb wat plaatjes van me hyves af kunnen halen..
wat andere opstellingsfoto's volgen nog tzt.

[Image: 20101111?locked=true#5681158462992623842]
[Image: 20101111?locked=true#5681158461640657682]
[Image: 20101111?locked=true#5681158468344237074]
[Image: 20101111?locked=true#5681158472746948322]

RE: Terra voor brutus - Gosse - 01-12-2011

De foto's zijn zo niet te zien..!!

RE: Terra voor brutus - ashes75 - 01-12-2011

herkansing... de img tags werken niet vanuit het berichten venster..

[Image: 1322754910.jpg]

[Image: 1322755005.jpg]

[Image: 1322755029.jpg]

[Image: 1322755057.jpg]

[Image: 1322755073.jpg]