Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: leguanen kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
hallo mensen

na een aantal maanden afwezig te zijn geweest en ook afscheid genomen te hebben een half jaar geleden van de hobby ben ik weer terug heb sinds een week weer een leguaan een axanthic dit word een kweekgroep 1man 2 vrouwen of 1 man 1 vrouw ik wil de kamer weer gaan ombouwen 2m lang 1.70 diep en 2.20 hoog.

in deze kamer zit ik met een raam hoe kan ik die kant het beste verwarmen voor de koude tijden ? en weet iemand nog een adres voor mooie grote lianen ?

ook hoor ik graag wat nou een mooie aantal lampen is en welke wattages ? had voorheen er 3x 70watt in hangen en een thermostaat in het water in deze nieuwe ruimte wil ik van zoomed beuken snippers op de grond leggen de grond en wanden gaan eerst bekleed worden met betonplex of multiplex en op de muren ga ik een rots effect tegelen of bamboo hier ben ik nog niet helemaal uit.

hoor graag tips en trics voor alles en eventueel ook een adres voor lianen.
Hoi Michael,

Zou je mischien een foto kunnen toevoegen van de situatie in de kamer, zo kunnen we zien hoe groot de raamkant is. Als je bang bent dat het aan die kant te koud wordt zou je met een infrarood paneel kunnen bij verwarmen. Hier kun je er een stukje over lezen. https://www.kleinveeservice.nl/infrarood...ieren.html 
Het aantal leguanen die je gaat nemen is sowieso belangrijk voor het aantal lampen. Zorg in ieder geval voor elke leguaan in lamp. Dus 3x 70watt uv lamp met voorschakel lijkt me in dit geval goed. 

Denk bij het bouwen er aan dat multiplex last kan krijgen van vocht, betonplex in dat geval beter. Of de multiplex goed behandelen met een vochtwerend middel. 

Beukensnippers kunnen gaan schimmelen en de leguanen kunnen dit per ongeluk opeten wat kan zorgen voor verstopping. Ik zou dan eerder kiezen voor cocopeat of turf. 

Voor lianen zou je het beste eens naar de reptielenbeurs in Houten kunnen gaan. Hoe dik moeten de lianen zijn? voor jonge of volwassen dieren?
hoi eddy lianen voor volwassen

de muren gaan gete
geld worden dus vocht lijk me geen groot probleem de ruimte is hetzelfde als de oude kamer deze zal ik zo linken staat bij een ander topic van me het worden er gewoon weer 3 zal zo is die panelen opzoeken
Is je raam enkel glas? Bij dubbel glas zal het met de intrekkende kou wel meevallen toch?
Maar je zou dan inderdaad gebruik kunnen van van een infraroodpaneel. Wij hebben er ook een boven het raam hangen.
Meer ook zodat de leguaan lekker naar buiten kan kijken en er dan toch warmpjes bij zit als de zon niet naar binnen schijnt.

Wij maken gebruik van een econoheat paneel om de kamer extra te verwarmen. Deze zit (net als het infrarood paneel) aangesloten op een thermostaat van Lucky reptile.
dubbel glas ik had altijd daar 2x 70 watts hangen
Ik zou zoals Eddy al aangeeft voor elke leguaan een lamp hangen.
heey ja elke dier krijg 2 lampen totaal komen er 5 lampen in te hangen aan 1 kant een groot plateau ff goed sparen en we kunnen starten

3 meter lang
1.70 meter diep
2.20 meter hoog

mist systeem aan de kant bij het plateau de waterbak komt in het midden van de wand te staan zodat de luchtvochtigheid goed door de kamer zal gaan
muren ga ik met antraciet tegels of iets in deze richting tegelen de waterbak krijg een soort rotseffect
alles goed en makkelijk schoon te houden 

ik heb aan 1 kant van de kamer 40cm over hier ga ik planken maken waar de vsa's verleng snoer ect komen te liggen dit is aan de buitenkant van het hok aangezien de kamer zo 3.40 is Smile
voor de bodem ga ik voor laminaat met een laag vernis

foto's volgen zodra er een start is gemaakt of ik post alles op het einde voor in de varia

ff goed sparen zodat er in 1 keer voldoende geld is om alles achter elkaar te kunnen kopen

hou jullie op de hoogte en mocht iemand nog een adres weten die axanthics verkoop hoor ik het graag

groetjes michael
Het klinkt allemaal veelbelovend en we zijn dan ook nieuwsgierig naar hoe het gaat worden.
bij deze laat ik even weten ben gestopt met facebook zal actiever zijn op het forum en me meer focussen op de kweek.

veel onzin word er daar gezegd over mij wat alles behalve waar is geen zin in die poppenkast.

dus yoni laat me maar weten waarmee ik je kan helpen dingen opzoeken ofzo.
graag ontvang ik ook mij me bestelling als dit kan 1 lege cites als dat mogelijk is of waar zijn deze te krijgen wat kosten ze ?

de kamer laat ff op zich wachten ik verwacht toch wel zo rond januari klaar te zijn als het allemaal goed verloop. kamer uiteindelijke maat is 3meter lang 1.70 breed en 2.20 hoog met 1m ruimte bij het raam waar de koelkast komt en waar ik de groentes ect zal gaan snijden.

hieronder wat de uiteindelijke materialen worden
betonplex.
kunstgras.
bamboo
tegels
4x 70watt solar raptors
deur
grote glasplaat
waterbak 600L

hoe alles komt zal ik met foto's aantonen stap voor stap Smile
hoe corrigeer je een typfout ? ?
Pages: 1 2