Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Leguanen liefhebster stelt zich voor
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo allemaal!

Ik wilde me graag nog even voorstellen op dit forum, altijd leuk om kennis en informatie uit te wisselen!

Ik ben Daphne, 21 jaar en woon sinds een half jaar nabij Den Bosch.

Ik wil al zo lang als ik me kan herrineren al een leguaan hebben, echt al sinds ik 2-3 jaar oud was haha. Heb het altijd al super mooie facinerende beesten gevonden!

Helaas heb ik nooit de ruimte gehad voor een fatsoenlijk leguanen terrarium Sad tot nu! Eindelijk kan ik zeggen dat ik de ruimte heb om een mooi leguanen hokkie te bouwen Big Grin

Heb een aantal jaar terug al een hoop reptielen (voornamelijk slangen) gehouden, met als top toen een prachtig koppel superdweg netpythons.

Sinds kort ben ik weer met de hobby begonnen en heb momenteel:

1.1 Corallus Hortulanus (Tuinboa's)
1.2 Boa Constrictor morphs
1.0 Paradis Furcifer (Panterkameleon)

Heb al een hoop info gelezen en verzameld om uiteindelijk mijn leguaan een goede verzorging te kunnen bieden. Ik wil echter nog meer leren over leguanen voor ik dan echt mn droom uit ga laten komen!!

Want ik denk/vind dat het aanschaffen van een leguaan echt een weloverwogen keuze zou moeten zijn. Daarom lijkt het me ontzettend leuk om een keer bij iemand te komen kijken die hier in de buurt leguanen houd en misschien zelfs fokt?

Sowieso wil ik mijn leguaan niet gaan aanschaffen ergens op een beurs of bij een dierenwinkel. Ben opzoek naar een fokker die me kan vertellen hoe de ouders waren en een aantal nakomelingen heeft zitten zodat ik kan afwachten welke van hun mij uitkiest ipv andersom Wink . Als iemand nog een goede tip heeft hoor ik het graag!

Verder is auto's en autosport, met name driften een andere hobby van me! Ga graag met mijn BMW E30 van 1986 af en toe naar t circuit om die 322pk uit te laten. Motor zelf gebouwd. Lang verhaal, dat zal ik jullie besparen, het gaat hier om leguanen ♡

Groetjes
Hoi Daphne,

Leuk dat je jezelf aangemeld hebt. Zo te lezen ben je niet iemand die in zeven sloten tegelijk loopt. Goed dat je jezelf uitgebreid voorbereid voor het aanschaffen van een leguaan. Weet je al wat voor soort leguaan je graag zou willen? Een groene of een ander soort? 
Slim van je om eens bij iemand te gaan kijken, ik weet zo gauw alleen even niemand in de buurt van Den Bosch, maar die zullen er vast wel zijn! 

Leuk autootje heb je, naar welk circuit ga je dan? Wij wonen tegenwoordig in Limburg, maar komen uit Assen Smile Gingen regelmatig naar de baan, bijvoorbeeld als er DTM races waren. In ieder geval op dagen dat er geen hond op de tribunes of het talud zat Tongue 
Wij hebben zelf een kevertje uit 73, niet echt geschikt om mee te racen met zijn 1200 motortje met wat zal het zijn, 25-30 pk haha, maar wel leuk.
Welkom!

Ik woon in Zaltbommel (vlakbij Den Bosch) maar ik ken niemand hier echt in de buurt die leguanen heeft.
Wel komt eind augustus hier een koppelt fiji leguanen, maar ik denk dat je meer op zoek bent naar de groene leguaan?

Nick
welkom op ons gezellig forum , leuke hobby heb je  ik mocht ook eens driften op circuit zandvoort waar ik een slipcursus heb gevolgd.  Idea Big Grin
Bedankt voor de leuke reacties! 

Klopt inderdaad, bedoelde de groene leguaan maar had het misschien iets specifieker moeten beschrijven Wink Overigens ben ik echt niet te beroerd om een stukje te rijden hoor! 

Om te driften ga ik meestal naar het driftcircuiit van Weeze (Duitsland), een voormalige militaire vliegbasis. Wil binnekort ook nog een keer naar papenburg, daar ligt ook een driftcircuit. Zandvoort en Assen zijn natuurlijk ook 2 mooie banen maar daar is het vooral circuit rijden, ook wel leuk, maar dan is driften helaas verboden. Mooiste baan vind ik nog wel de nürburgring, prachtig daar ook in de bergen!