Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Nieuw terrarium Chefke
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
<p>Chefke gaat een nieuw terrarium krijgen.<br />
Onze dochter is zwanger, relatie van haar over en voorlopig geen kans op een eigen woning, dus Chefke's kamer moet babykamer worden.<br />
Hij gaat naar zolder. Helaas moet hij wel wat ruimte inleveren.<br />
Maten worden 2.5 hoog, 1.30 diep en 2.10 lang.<br />
December moet zijn nieuwe hok klaar zijn dus nu druk bezig met plannen.<br />
Ik ga geen piepschuim wand maken, ik zit te denken aan of kunstgras tegen de wand of betegelen.<br />
Wordt vervolgd! Rolleyes<br />
<br />
groetjes, Michele</p>
oei dat is minder leuk voor je dochter , ik heb hetzelfde gehad met mijn dochter maar zij had gelukkig wel een woning  je gaat het dus nog druk krijgen sterkte en succes met de bouw Idea 4
Soms lopen de dingen zo en moet je even voor tijdelijke oplossingen zorgen. Ik denk dat Chefke het alsnog goed voor elkaar heeft met deze maten Smile Succes!
Ja precies, het is niet anders.
Daarom hou ik de achterwand ook vlak, heeft hij meer ruimte.
<p>We zijn begonnen. De balken waar de platen tegenaan komen zijn nu allemaal bevestigd.<br />
Nieuwe hok heeft nu vorm. Ik stond er alleen even niet bij stil dat de platen niet in zijn geheel naar zolder konden! Big Grin  Die worden vandaag dus in de tuin op maat gezaagd.<br />
Maten zijn veranderd na wat aanpassingen op de zolder.<br />
Het wordt nu 250 lang en hoog. De diepte is tot bijna de helft 2 meter , hier komt ook zijn bad in en loopt daarna af naar 1.30 diepte. Chefke blij, ik blij haha Big Grin  Wordt vervolgd.</p>
Spannend, altijd leuk om weer een project voorbij te zien komen Smile
Heb je nu ook dat je bepaalde dingen anders gaat doen dan dat je bij het vorige terrarium gedaan hebt?
Bijvoorbeeld materiaalgebruik of indeling?
<p>Eigenlijk niet. Het enige wat ik nu meer ga plaatsen zijn planken langs de zijwanden. Lianen heb ik genoeg.<br />
En natuurlijk geen piepschuim wand meer. Die wandafwerking is eigenlijk voor jezelf niet voor het dier.<br />
Misschien houd ik de wanden wel gewoon glad van de betonplex. Kan ik het ook goed reinigen.<br />
Dus nu lekker functioneel voor hem, veel klimmogelijkheden, ruim bad om te zwemmen</p>
Dit is meer dan een mooie maat voor een enkele leguaan denk ik zo.... maar heb je nog foto's?  2

Veel mensen zouden in deze situatie hun dier op marktplaats gooien....

greetz rigor
Ook benieuwd naar vorderingen Smile
Trouwens, misschien nog even nuttig om te melden, toen wij Darwin een poosje op zolder in het noodverblijf (met gladde wanden) hebben gehad en hem daarna weer terug zette op zijn kamer, viel het ons op dat hij vrijwel meteen ging schuren tegen de ruwe wanden (piepschuimen wandafwerking met cement) kregen het idee dat hij dit toch wel lekker vond ivm zijn vervelling.
Foto's komen snel. Het is nu te donker. Maat is nu 140 inplaats 130 op het smalle stuk.
Nee mijn dieren zou ik nooit herplaatsen of op marktplaats zetten.
Wat betreft die vervelling, hij zwemt iedere dag , dus gelukkig heeft hij daar nog nooit last van gehad.
Ik vind altijd complete vervellingen van zijn stekels in het water.
Binnenkant is nu zo goed als dicht. Plafond moet er nog in met de lampen.
Er komen 3 ramen in, kan hij lekker gluren. Big Grin M
Daarna alle planken nog langs de wanden, waar hij op kan wandelen. De lianen zetten we over op de dag dat hij zijn nieuwe hok ingaat. Vijver komt een nieuwe in. Wel dezelfde maat.
Pages: 1 2 3