Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: kamer ontwerpen
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
hallo mede leden van de sdgl

ik ga binnenkort een kamer omtoveren voor me leguanen
ja ja ik heb een 2e erbij ben nog op zoek naar een man
graag zou ik foto's willen zien van kamers voor leguanen ik weet van aqualingen maar zou graag wat meer ontwerpen willen zien
kamer is 170lang 2meter diep en 230 hoog Smile

Mooie grote ruimte heb je voor de dieren. Ik heb helaas geen foto van een leguanen kamer voor je.

Hou ons wel op de hoogte (het liefst met foto's haha) van jou vorderingen van de kamer. Ben heel benieuwe naar je project.
thanks
heb wel iets in gedachte als ontwerp komt goed
ff geld sparen zal pas volgende maand waarschijnlijk gebeuren
hoe kan ik een bad waterdicht maken dacht zelf aan polyester ofzo maar moet toch iets zijn wat makkelijker is ?
en hoe bewerk ik het bad

De mensen die ik ken met grote ruimten als terrarium bewegen zich niet op het internet. Dan heb ik het over kamers ingericht voor grote leguanen, iemand met een hele grote tuinderskas en iemand met een boot als schildpadden terrarium.

Van polyester kan je hele mooi natuurgetrouw gevormde vijvers maken. Het is inderdaad een baggerklus. Daaom ben ikdestijds overgegaan op het gebruik van Impermax. http://impermax.nl/
Goed en simpel te verwerken.
gisteren even wezen kijken bij de bouwmarkt
het worden helaas geen tegels de vloer kan dit niet dragen ivb geen muur eronder vandaar de keuze voor laminaat voor de grond en de muren erg mooi ook
dit word later bewerkt met een laag vernis zodat het watervast is en niet kan gaan schimmelen
ook even een deur voor een 10tje op de kop getikt Tongue
verder nog klein spul nodig zoals planken voor de plateau schroeven en lijm
daarna nog de lampen sets hiervoor ga ik voor de reptech
er komt uiteindelijk 1 man en 1 vrouw in aan 1 kant van de kamer komt een legbak die ik vanuit de buitenkant zonder in het hok te moeten open kan maken door middel van een schuifplank hierin zal een hoge cuverbak in komen zodra er gelegd is kan ik dus zonder verder te storen de bak eruit halen ook zal ik wel aangezien ik al flink heb bespaard nu de planken wel voorzien van tegels hiervoor zal ik gaan voor natuur steen
ook komen er kunstbomen in
al met al word het in mijn ogen een prachtkamer
Het klinkt zeer zeker veelbelovend allemaal! Handig om de legkist van buiten te kunnen uitnemen. Sommige vrouwtjes bewaken hun nest na de eileg en zijn dan niet zo lief Smile
ja vond ik ook hehe na veel info te hebben gelezen
lijk me niet zo fijn om in het hok in de buurt van man en vrouw de eieren eruit te halen! lol zitten ze dalijk in me nek
zojuist is de eerste bestelling geleverd zelf volgend weekend nog even terug voor een ondervloer te kopen voor het laminaat lijm vernis multiplex schroeven en kit en voor de plateaus af te werken misschien toch voor planken maar even bekijken hoe het uitpakt vind het erg jammer dat er niet getegeld kan worden maarja laminaat is ook vet en staat mooi samen met de lianen en kunstplanten Big Grin hou jullie op de hoogte
voor lampen kies ik voor 2x solar raptor die in de hoogte komen en voor bij het raam een 70watt reptech of een 100watt solar
boven het water komt een 80watt warmtelamp en in het midden van het hok een extra fitting voor tijdens de koude periodes zodat er een extra lamp in gedraaid kan worden
heb er super veel zin in er is ook een mannetje voor me gereserveerd zodra de kamer af is gaat deze gehaald worden en zal ik me vrouw en deze samen overzetten in de nacht om ze vervolgens de volgende dag in de gaten te kunnen houden gaat dit goed na een paar dagen dan kan ik het andere hok uit elkaar gaan halen Smile
solar uiteraard de 70watt
klinkt allemaal heel mooi succes  Idea
Pages: 1 2 3 4