Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Baron boomkip von Frummel.. en zijn baasjes..
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo,

Sinds afgelopen maandag hebben wij onverwachts Baron Boomkip von Frummel in huis. Eigenlijk alleen Frummel, maar ik vind een titel wel op z'n plaats voor deze statige man. Vorige week woensdag kreeg ik van mijn vader een bericht dat een kennis van hem onverwachts was overleden en dat zijn leguaan tot heden geen nieuwe bestemming had. De dochter van deze man had hem met alle liefde willen opvangen echter kon zij hem de verzorging en aandacht niet bieden. Mijn vader had al soort van geopperd dat mochten ze met hem blijven zitten hij een reptielgekke dochter had die hem maar al te graag zou willen verzorgen. Ik heb na het overlijden van mijn vorige leguaan gezegd dat mocht het zou moeten zijn er altijd wel iets op ons pad zou komen. Misschien is dit het lot?

Deze maandag hebben wij hem opgehaald. Hij zit nu in zijn oude terrarium maar deze voldoet qua maat eigenlijk niet meer. For the time being hebben wij zijn ruimtegebrek 'opgelost' door bovenop zijn bak een extra baskinggelegenheid te bieden met warmtelamp. Maar ook dit vinden wij niet ideaal. Dus wij gaan in sneltreinvaart aan de slag om een nieuwe bak te bouwen. Gelukkig zijn volgend weekend de Tilburgse Terraria dagen, want ik heb een boodschappenlijstje vol nodig. (Weet iemand of Frans Tielen de zaterdag aanwezig is op deze beurs?)

Frummel zelf is een bijdehand mannetje. Leeftijd wist de dochter niet zeker, maar we gokken een jaar of drie. Hoofden zijn favoriet om op te zitten, een manicure was dus niet overbodig Tongue. Bij zijn vorige baasje was een een hapje mee-eten niet ongewoon, maar hier krijgt hij uitsluitend groenvoer (buiten het geweekte brokje kattenvoer om). Ik had verwacht dat hij uit stress niet zou willen eten maar dit valt me mee, paksoy doet het erg goed bij hem. Hij heeft ook al elke dag gemest, ik was alweer vergeten wat een 'hoop' daar ooit komt. Dus in een moment van buiten de bak basken maar snel een zeiltje op de plankjes en bodem aangelegd. Aankomende week ook maar even een bezoekje dierenarts voor een check, sowieso een mestonderzoek, ook al ziet hij er prima uit, you never know.

Ik hoop binnenkort een bouwverslag te plaatsen van zijn nieuwe bak, en een uitgebreide fotoshoot van de Baron zelf. Eerst even bijkomen van dit sneltreinavontuur.

In ieder geval een snelle foto van de Baron Boomkip von Frummel. (inmiddels hangt hier een extra warmtelamp.)
[Image: 2mgujb4.jpg]
welkom hier op ons forum. wat fijn dat je frummel onder je hoede hebt genomen, hij ziet er mooi uit hoor.
Frans heeft wel eerder in Tilburg gestaan maar of hij er nu zal zijn weet ik niet , je zou hem even kunnen mailen.
http://www.reptielenlampen.nl/

info@reptielenlampen.nl
Ja, Frans is op zaterdag in Tilburg. Zondag niet!
Wat ziet ie er zeer mooi uit. Vooral veel foto's posten van de bouw van het terra, zien we hier altijd graag
Bedankt voor het welkom! Het is inderaad een knappe man die Frummel
Frummel. Gelukkig is mijn vriend geen jaloers type, haha!

Super Frans! Ik zal je er ook nog een maaltje over sturen maar zou je
je voor mij 3 maal een Solar Raptor UVB 100w apart kunnen houden?
Dan kan ik weer even vooruit Wink
Welkom! Wat leuk voor zowel de leguaan als jijzelf dat het lot jullie heeft samengebracht. Ik heb zo het vermoeden dat deze mooie man een goed huisje zal krijgen. Ik zou niet al te veel kattenbrokken geven, zit een vrij hoog percentage dierlijke eiwitten in. Een mooi alternatief is de sdgl brok klik voor een link
houd ons op de hoogte!