Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: beginner
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo,

Ik wil graag beginnen met reptielen houden maar, ik kom er zelf niet zo lekker uit. Ik was van plan ten eerste, een bak op marktplaats te kopen en daarmee te kijken of ik het een leuke hobby vindt en na enige tijd mijn eigen bak te bouwen. De maten worden ongeveer: ronde de 1 meter in lengte (dit kan nog veranderen in loop van de tijd maar ik start met 1m) 60cm diep dit omdat het niet dieper kan vanwegen woon ruimte en de hoogte niet hoger dan 1.65.

van waar deze hoogte?? Ik vind klimmende dieren erg leuk om naar te kijken.
welke soorten ik gevonden heb:
Petrosaurus
Basiliscus plumifrons
anolis equestris

veder kwam ik niet maar, ik heb 1 eis het moet niet de hele dag stil zitten op een tak of iets dergelijks. Het moet wel interessant zijn om naar te kijken. Aan klimaat maakt het me niet veel uit als het wat droger is vindt ik het wel makkelijker om te verzorgen.

Gr, MiniMij
Hallo Minimij,

In de voorstel topic gaf je inderdaad al aan dat je graag hagedissen wilde gaan houden.
Je kunt op marktplaats vaak prima terraria vinden.

Je noemt een aantal leuke soorten hagedissen op. De Petrosaurus valt onder onze doelgroep, maar is niet de meest voor de hand liggende soort om mee te beginnen. Daarbij zijn ze in aanschafprijs niet al te goedkoop.

Wat misschien ook nog leuke soorten voor je zijn om te houden in die maten zijn bijvoorbeeld: halsbandleguanen (Crotaptytus Collaris) en krulstaarthagedissen (Leiocephalus sp) Deze leven in een wat woestijnachtig omgeving

De anolis soorten zijn ook erg leuk, en de equestris is er dan eentje van een leuk formaat. Deze soorten kun je het best houden in een rijk beplant terrarium.

De reuzen daggekko (Phelsuma grandis) is een leuke hagedis die in een tropisch beplant terrarium gehuisvest wordt.

Weet niet van waar je bent, maar misschien is het een idee om eens een reptielenhuis te bezoeken, bijvoorbeeld de Oliemeulen in Tilburg.
Je kan ook altijd eens als oriëntatie een reptielenbeurs bezoeken, maar ik druk je op het hart om je daar niet direct te laten verleiden tot de aanschaf van een dier. Beter is om je terrarium en alles goed voorbereid te hebben op de specifieke soort die je gaat houden. Dit voorkomt ellende en stress voor je toekomstige huisdier.
Ik woon in N-H dus dat is een beetje ver.
Ik ben wel al naar 2 beurzen geweest om te oriënteren.
leiocephalus lijken mij wel leuk. Ik ben niet zo gek van gekko's maar, dat zal wel aan mij liggen.
Ik ben ook heel verzorgelijk voor een dier want ik leef op een boerderij en heb al sinds kleins af aan dieren gehad.
Ik zit nog op school en ik ben ook elke dag thuis
maar, als jullie mij de petrosaurus niet adviseren leg ik me hier bij neer. Geld is bij mij niet echt een probleem want ik verdien ook mijn eigen geld.

gr, luc

(07-07-2014, 09:57 PM)MiniMij Wrote: [ -> ]Ik woon in N-H dus dat is een beetje ver.
Ik ben wel al naar 2 beurzen geweest om te oriënteren.
leiocephalus lijken mij wel leuk. Ik ben niet zo gek van gekko's maar, dat zal wel aan mij liggen.
Ik ben ook heel verzorgelijk voor een dier want ik leef op een boerderij en heb al sinds kleins af aan dieren gehad.
Ik zit nog op school en ik ben ook elke dag thuis
maar, als jullie mij de petrosaurus niet adviseren leg ik me hier bij neer. Geld is bij mij niet echt een probleem want ik verdien ook mijn eigen geld.

gr, MiniMij
Het is niet zo dat ik je de Petrosaurus niet zou adviseren. Het is alleen een niet voor de hand liggende soort om mee te beginnen.
Hans en Ted van mooren lizards hebben regelmatig nakweek van deze soort. Je zou natuurlijk altijd eens contact met ze op kunnen nemen om daar eens een kijkje te nemen.