Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: luchtvochtigheid
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Graag had ik wat tips gekregen om de luchtvochtigheid omhoog te krijgen.
Nu zit ik met een digitale luchtvochtigheidsmeter en die heeft 0% aan.
Een analoge meter geeft dan op dezelfde plaats 50% aan.
Had ook graag iets hoger gegaan als de analoge klopt, maar hoe dan?
Onderaan zit al een waterbak met wat stromend water (watervalletje).
als er rooster boven op zit kan je die iets afplakken dat scheelt al gouw een hoop daar door gaat de luchtvochtigheid niet vetloren
vochtige grondbedekking. turf is hier ideaal voor.

daarnaast dagelijks sproeien, of een sproeisysteem installeren...
Is het gebruik van een fogger aan te raden?
Of liever watersproeiers?
Watersproeiers gebruik ik liever niet want dan denk ik dat mn kast met de tijd zal gaan vorten....
de tips die je gekregen hebt hielpen niet?
Wel, ik ben eerst begonnen met een andere meter te kopen.
Is nu ook een digitaal en die geeft toch een luchtvochtigheid aan van +- 50% in het midden van de terra.
Toch had ik die graag iets omhoog gekregen en aangezien de leguaan graag geniet van wat vochtigheid....
Die analoge kun je heel makkelijk eiken, je wikkelt de analoge luchtvochtigheidsmeter in een vochtige theedoek. Daar laat je m voor een half uurtje in zitten. Daarna kun je altijd aan de achterkant er met een schroevendraaiertje de wijzer verplaatsen. Na dat half uur in de vochtige theedoek moet het op 95% geplaatst worden en hij is weer prima.....
(27-07-2013, 05:39 PM)joog Wrote: [ -> ]Die analoge kun je heel makkelijk eiken, je wikkelt de analoge luchtvochtigheidsmeter in een vochtige theedoek. Daar laat je m voor een half uurtje in zitten. Daarna kun je altijd aan de achterkant er met een schroevendraaiertje de wijzer verplaatsen. Na dat half uur in de vochtige theedoek moet het op 95% geplaatst worden en hij is weer prima.....

ok, bedankt voor de tip. hou ik in gedachte.
Ondertussen een fogger gekocht en bereik toch de 85%, en het heeft wel iets, die ochtenddauw ;-)