Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Bootlak of epoxy
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Het kamertje dat we als leguaan kamer verbouwen neemt toch iets meer tijd in beslag als ik dachtAngel dus heb ik een tijdelijke bak van iemand overkocht.
Hier komt een klein leguaantje in van iemand hier op het forum, en zo kunnen we rustig zonder tijdsdruk de kamer in orde maken:bier:
Maargoed de bak is 104 cm breed en 154cm hoog.Ik wil hier een mini vijvertje in maken van een speciebak.Als ik hier de tegellijm overheen gesmeerd heb kan ik dit dan ook aflakken met bootlak?Of kan ik beter epoxy gebruiken?
Bootlak heb ik hier namelijk nog wel staan.

Groetjes,Michele
epoxy gebruiken....
Ik ben niet bekend met bootlak, maar kun je vertellen waarom ze beter epoxy kan gebruiken?
Bootlak bevat een gif dat boten beschermd tegen eendemosselen en andere schadelijke aanslag. Meestal staat dit ook op de bus waarin de bootlak zit.
Daarop wordt vaak afgeraden deze lak te gebruiken in ruimtes waarin water en dieren samenkomen zoals aquaria en vivariums
Duidelijk Smile
Aah vandaar.Dan wordt het dus epoxy.
Als het trouwens gaat over een voorgevormde vijver.
Tegellijm hecht hier slecht op en kan snel gaan scheuren.
Epoxy moet je zien als een heel dun laagje glas als de ondergrond scheurt gaat de epoxy ook scheuren en gaan er na een tijd stukken loslaten
Nee het gaat nu om een kleine rechthoekige speciebak , maar die voorgevormde vijver wil ik wel in de kamer hebben.
Wat smeer je dan op die vijver zodat hij niet meer zo glad is?
Gosse had er in het begin 1 en die heeft flink na gevraagd en er kwam uit dat niks langdurig bleef zitten .
Meschien dat er andere zijn die het wel eens geprobeert hebben.
Ik heb er wel eens over nagedacht de bak met foam te beplakken en dan vervolgens tegel lijm en epoxy te gebruiken.
Maar het feit is dat de voorgevormde vijvers niet stevig genoeg zijn en als er een leguaan ingaat de wanden gaan bewegen door het flink aantal kilo's aan water dat erin zit.het is natuurlijk gewoon plastic(is de speciebak ook toch?) ij zou even niks weten .dus hoop op andere forum leden met een oplossing
Als je een groot zwemgedeelte voor je leguanen wilt gaan maken zou ik adviseren om een bad te gebruiken. Voorgevormde vijvers zijn absoluut niet stevig genoeg als ze niet ingegraven worden (of je moet een hele constructie er omheen gaan bouwen)
Heb hier in de woonkamer een iets andere bak gehad voor mijn schildpad en die zette ook uit door de druk van het water. Dit krimpte weer in met verversen en zette vervolgens weer uit. Zo kwam er een scheurtje in de naad met alle gevolgen van dien.
Ik heb nu een bak gemaakt door een polyester bedrijf met wanden van 5 cm dik met een honingraat structuur in de wanden. Deze staat vrij en zet niet uit. Zoiets zou mogelijk kunnen zijn, maar om het te laten maken zal wel aardig wat kosten. Deze heb ik gekregen.

Roland van Aqualingen heeft in zijn kamer een bad en Bram en alex en patricia ook.

kamer aqualingen bad

alex en patricia

iguana bram

Misschien dat je hier wat idee├źn uit kan halen.
Op marktplaats staan regelmatig baden te koop voor een prikkie.
Pages: 1 2