Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: Aruba week 8
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Hallo allemaal,

In week 8 ga ik een bezoekje brengen aan het mooie Aruba!

Ja wat een mazzelaar ben ik he.

Kan ik eindelijk die prachtige dieren in het wild bewonderen. En op de foto zetten natuurlijk.

Heeft er iemand nog tips op welke plaatsen op Aruba er veel leguanen te zien zijn?

Of lopen er zoveel rond daar dat je ze gewoon niet kunt missen?
Zelf ben ik nog nooit op Aruba geweest. Wat ik weet is van Marja Kik. Haar moeder woont daar. De groene leguaan oftewel 'yuana crioyo' tref je vrijwel overal aan. Ze plunderen de tuinen en gaan lekker opportunisch tekeer. Waar mensen en zeker toeristen zijn tref je ze ongetwijfeld aan. Leguanen adapteren en leren snel. Voor echt natuurlijk gedrag weet ik niet waar je op Aruba moet zijn.
Je zal er niet naast kunnen kijken, hahaha!
Ook rond de 'steden' (Oranjestad dacht ik) liggen ze vaak met tientallen samen te zonnen...
Ze komen ook uit je hand eten, zelfs baby'tjes.
Mijn dochter (2 jaar) is er uren mee zoet geweest...

Geniet ervan!
Nou ben erg benieuwd, ben er in ieder geval zeker van dat ik er veel tegen zal komen!! Daar ben ik al blij mee.
Ik las ergens ook over het Arikok National Park, dat is een soort van beschermd natuurgebied, daar zullen ze allicht ook wel veel te vinden zijn..
Leuke vakantie heb je geboekt, wij zitten er ook aan te denken om dit najaar eens een bezoek aan dat gedeelte van de wereld te bezoeken. Ben wel heel benieuwd naar jou ervaring, hou ons dus vooral op de hoogte en de foto's zien we wel verschijnen....
Kijk/ zoek even naar mijn topics, ik ben verscheidene jaren daar geweest (zelfs getrouwd daar).
Ik zal je straks even uitgebreid antwoord geven over waar ze veel te zien zijn en items die je zeker gezien moet hebben....

groeten
ps mijn profiel foto is ook in aruba gemaakt
(16-01-2013, 08:59 PM)arjanheuvel Wrote: [ -> ]Nou ben erg benieuwd, ben er in ieder geval zeker van dat ik er veel tegen zal komen!! Daar ben ik al blij mee.
Ik las ergens ook over het Arikok National Park, dat is een soort van beschermd natuurgebied, daar zullen ze allicht ook wel veel te vinden zijn..

Dat is de enige plaats waar ik er géén gezien heb Smile
@ Brian: Ja ik zal zeker foto's en ervaringen mededelen op het forum, ik ga maar een weekje, we verblijven bij een vriending die daar voor een half jaar woont. Ik weet dus nog niet of we echt veel gaan zien, maarja volgens mij is het eiland nou ook weer niet zoooo groot.

@ Leroy: Ja das waar ook ja, wist ik eigenlijk wel dat jij daar getrouwd was, heb er toen ook wel foto's e.d. van gezien. Ik zal eens wat gaan spitten op het forum naar jouw topics.

@ Karma Creations: LOL Smile
Pages: 1 2 3