Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: onze voorlopig nieuwe terrarium
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Bij deze een foto van onze twee schatten en hun tijdelijke huisje, die we dit weekend beetje hebben aangepast na de verhuizing.

Alle tips en ideeén zijn welkom, en de meningen natuurlijk ook.
Het terrarium is 2x2x85 en in de bodem zit een vijvertje van 60x45x50 maar op de foto is dat niet precies duidelijk Smile

[Image: 20120623210801.jpg]
mooi gedaan seg! leuk loopbrugje ^^

Ik vroeg me af, waar haal je dit soort touw? En is dit erg duur?
Ziet er mooi uit .
Een vraagje kan de leguaan niet op de lamp klimmen of springen via de wand .
Anders brand hij zich zelf zo.
(27-06-2012, 07:05 PM)DrPepper Wrote: [ -> ]mooi gedaan seg! leuk loopbrugje ^^

Ik vroeg me af, waar haal je dit soort touw? En is dit erg duur?

merci Smile
ja da touw geen idee eigenlijk want heb het ook gekregen
en ook aant zoeken waar ik da vinden kan Smile

(27-06-2012, 07:21 PM)alexpatricia Wrote: [ -> ]Ziet er mooi uit .
Een vraagje kan de leguaan niet op de lamp klimmen of springen via de wand .
Anders brand hij zich zelf zo.

nee normaal niet en die in de hoek is maar tijdelijk en geeft niet echt warmte, heb een lamp besteld maar die moet nog toekomen vandaar de voorlopige oplossing

@Yoni,
allé heb dan toch een fout gemaakt Smile
alvast bedankt voor de hulp en de foto nu sta er toch al iets op Smile
die touwen kun je vinden bij een schepenbouwer... of gelijk welke winkel die met schepen te maken heeft. ook vind je ze in die dikte bij LE ROI MERLIN in roncq (frankrijk).

greetz rigor
Dat hebben jullie leuk gedaan dat is een mooi terrarium geworden en dat in 1 weekend..!!
Heb zojuist even het topic opgeschoond om het overzichtelijk te houden. De foto is ook bovenaan bij de tekst toegevoegd. Yoni had de foto al groter gemaakt.

Mooi terrarium, wat zijn de temperaturen (dit omdat je geen warmtelamp gebruikt)? Zelf ook altijd touwen in het terrarium gehad en het geeft wel een leuk gezicht. Past goed bij de bak en de dieren....

Die touwen zijn inderdaad bij scheepswerven te vinden. Hou er alleen wel rekening mee dat deze vaak gebruikt zijn en dus goed schoongemaakt (uitgekookt) dienen te worden. Dit omdat ze vaak jaren in het water gelegen hebben. Ook zijn er van die dikke touwen te vinden die vaak in oude huizen als trapleuning gebruikt worden, het is maar net geluk hebben om ze te vinden. Anders eens bij een oude gymzaal kijken waar ze van die lange klimtouwen hebben, maar ja…. moet je maar net een oude gymzaal weten te vinden hahah.....

(28-06-2012, 11:43 AM)Brian Hoks Wrote: [ -> ]Heb zojuist even het topic opgeschoond om het overzichtelijk te houden. De foto is ook bovenaan bij de tekst toegevoegd. Yoni had de foto al groter gemaakt.

Mooi terrarium, wat zijn de temperaturen (dit omdat je geen warmtelamp gebruikt)? Zelf ook altijd touwen in het terrarium gehad en het geeft wel een leuk gezicht. Past goed bij de bak en de dieren....

Die touwen zijn inderdaad bij scheepswerven te vinden. Hou er alleen wel rekening mee dat deze vaak gebruikt zijn en dus goed schoongemaakt (uitgekookt) dienen te worden. Dit omdat ze vaak jaren in het water gelegen hebben. Ook zijn er van die dikke touwen te vinden die vaak in oude huizen als trapleuning gebruikt worden, het is maar net geluk hebben om ze te vinden. Anders eens bij een oude gymzaal kijken waar ze van die lange klimtouwen hebben, maar ja…. moet je maar net een oude gymzaal weten te vinden hahah.....

hey ja mercikes voor de opschoning Smile
ik gebruik drie warmte lampen en de voorlopige zijn van en voor de uvb die worden vervangen door de lamp die ik heb besteld en precies haar weg kwijt is Smile
de temperaturen zijn links bovenaan onder lamp 35a40 in midden rond de 30
en rechts onder lamp ook zoiets
en onderaan draait het rond de 25 a30 varieert ook beetje zoals de rechter zijde

groetjes
dimi
Als je scheeptouw intikt op marktplaats krijg je meerdere advertenties. Zowel nieuw als gebruikt in verschillende diktes Smile
(28-06-2012, 01:12 PM)Yoni van Uden Wrote: [ -> ]Als je scheeptouw intikt op marktplaats krijg je meerdere advertenties. Zowel nieuw als gebruikt in verschillende diktes Smile

wel we game da es proberen zie Smile thanks
Pages: 1 2