Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: hoi allmaal
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hoi,

Ik zal me even voorstellen, Ik ben Danielle en ben 23 jaar.

Ik heb sinds een paaruurtjes een nieuw maatje, Rode leguaan bijna een jaar.
Helaas heb ik mijn Groene leguaan Skip, afgelopen maandag in moeten laten slapen, zij had ziekte Metabolic bone disease.
En ben van het kastje naar de muur gestuurd door dierenarsten die er geen verstand van hadden, ook had was zij eireren aan t produceren (niet bevrucht) daarom ging zij in 2 dagen in ene keer zo hard achteruit en was ik de eerste verre sypmtonen voorbij gegaan, door onvoldoene info, ook door onvoldoende uv calcium kalk ect had zij een behoorlijke tekort aan calucium. waar ik niet van wist. ja ik kon merken dat ze niet graag klom en dat ze geen kracht in poten had en na mate ze ouder werd groeide haar teen nagels raar naar binnen, mij werd verteld dat ik de nagels bij moest laten knippen ect.. ik kreeg zoveel andere info door elkaar heen.

wel weet ik dat ik me deze fout niet voor een 2e keer laat overkomen.
info, advies ect.. welkom.

Groetjes danielle
Hallo welkom,

Wel jammer van je leguaantje en dan door waarschijnlijk onwetendheid te kort aan alles gehad,hier op het forum staan zeer nuttige en belangrijke info mbt alles over de leguaan lees alles goed door er staan super veel tips in mbt voeding lichtkeuze temp enz enz enz Dan zal je nieuwe leguaantje een leuke vriend voor lang zijn.

ps misschien wat foto's

grtzz Rick
ey ey

spijtig om te horen dat je eerste leguaantje het niet gered heeft, heb je inmiddels wel een betere dierenarts gevonden die er verstand van heeft????
ik zit nog niet zo heel lang op dit forum maar heb hier al heel erg veel goede info vandaan gehaald die mij al goed heeft geholpen...

groetjes
(13-05-2012, 05:52 PM)baco Wrote: [ -> ]ey ey

spijtig om te horen dat je eerste leguaantje het niet gered heeft, heb je inmiddels wel een betere dierenarts gevonden die er verstand van heeft????
ik zit nog niet zo heel lang op dit forum maar heb hier al heel erg veel goede info vandaan gehaald die mij al goed heeft geholpen...

groetjes

Hoi Hoi,

Ja het is puur dingen niet hebben geweten,
ik zal heel veel lezen, en waar ik mijn nieuwe maatje (Rudy) vandaan heb, hebben mij zeer goede info geven, en me ook deze link gegeven, ik kan hun altijd bellen, ook hebben ze mij een goede dierenarts gezegt,

ik ga zal morgen eens kijken of het lukt fotos te plaatsen, van Skip en Rudy.

Groetjes
Hallo en welkom op het leerzame forum van SDGL. Hier kan je alle informatie kunnen vinden die je nodig zult hebben voor de hobby. Mocht je iets niet kunnen vinden of iets willen weten, stel dan gerust vragen. We komen hier samen om elkaar te helpen en om de hobby op een zo leuk en goed mogelijke manier te houden.

Er zijn een paar dingen die erg belangrijk zijn bij het houden van leguanen. Zoals je veel tegen zult komen is dat de ruimte die deze dieren op volwassen leeftijd nodig hebben. Naast de grote ruimte zijn er nog een paar dingen die echt niet kunnen en mogen ontbreken, denk dan aan de juiste voeding en de juiste verlichting (UVB bron). Over deze onderwerpen valt zeer veel te vinden op het forum, maar zoals ik al aangaf stel gerust vragen. Als men dit op orde heeft komt de rest pas kijken. Denk dan aan een goeie inrichten, genoeg schuilmogelijkheden, het handtam maken van een leguaan enz.

Veel leer en leesplezier gewenst,
Hoi hoi Danielle,

Goed om te zien dat je de weg naar het forum hebt gevonden en wil je bij deze welkom heten als donateur en heel veel lees, kijk en schrijf plezier toewensen.

Ik weet dat je een grote bak gaat bouwen voor Rudy en zou het leuk vinden om hier wat van terug te vinden op het forum. Je zal merken door een bouw topic te openen er meerdere mensen gaan meedenken met verschillende inzichten waardoor je de puntjes op de i zal krijgen.

Verders hoop ik dat je zaterdag niet te veel info hebt gekregen waardoor het te verwarrend is geworden. Bij vragen gewoon stellen we zijn er om kennis te delen.

Gr, Roland
Hoi
Welkom op het zeer leerzame forum hier.
Balen van Skip joh.... zijn echt vervelende dingen...sterkte met dat verlies...
Mijn eerste leguaantje Dino heeft het ook niet mogen redden helaas, maar met deze site en veel goed advies van de mensen op het forum hier gaat mijn 2e leguaan Gup echt als een speer!!
Heel veel lees en post plezier.

Gr, Petra
Hallo Danielle,

Welkom hier op het leuke forum..!!
Jammer wat er met je leguaantje is gebeurd, sterkte met dat verlies.
Je bent hier op de goede plaats, en als er vragen zijn stel ze gerust.
Je vragen zulen hier met veel plezier beantwoord worden.
Veel plezier hier op het forum van de SDGL.

Groetjes Gossé.
welkom hier op ons forum, jammer dat je onze site niet eerder hebt ontdekt, zo ook de dierenartsen, grrrrr maar gelukkig heb je ons gevonden en kun je hier veel goede info vinden en vragen mag altijd hoorIdea
Van harte welkom hier op dit forum, veel plezier