Stichting Doelgroep Groene Leguanen | Forum (Registreren is niet meer mogelijk)

Full Version: iguana kamer
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
dit is het dan, de kamer die ik wil inrichten voor mn toekomstige iguana Smile
ben nog aan het denken hoe ik de muren ga bekleden en hoe ik een scheidingsmuur ga maken. alle raad is welkom!

[Image: DSCN2972.jpg]
Mooie ruimte Smile Misschien kan je wat meer info geven? Wat is precies de bedoeling van de ruimte en hoe wil je dit verder inrichten? Zonder deze informatie is het wat lastig om tips and trics te geven...
mooie ruimte, ik zie wel nog een extra convector staan, is dit omdat het superkoud wordt daar of?
(15-01-2012, 05:06 PM)Erwinenichelle Wrote: [ -> ]Mooie ruimte Smile Misschien kan je wat meer info geven? Wat is precies de bedoeling van de ruimte en hoe wil je dit verder inrichten? Zonder deze informatie is het wat lastig om tips and trics te geven...

ik ben nog aan het denken hoe ik het precies ga doen.
ik slaap in die kamer en dat is ook alles dus daar is het altijd rustig.
ik dacht aan een muur recht onder die grote balk van glas of plastic met een deur natuurlijk. da afm. zijn breedte 3m, diepte 2m20, hoogte 2m20
binnen zou ik willen een vijvertje maken met een afvoer zoals in een bad om gemakkelijk te verversen.
een grote (kunst)boom of takken waarop hij overal kan raken (badje, zonneplek, ...)
en wat kunstplanten en echte die gegeten worden.
schavelingen op de grond want die maak ik met hopen hele dagen Smile
ik zou willen weten welke lampen en andere benodigdheden ik best ga halen en waar?

(15-01-2012, 05:44 PM)leroy Wrote: [ -> ]mooie ruimte, ik zie wel nog een extra convector staan, is dit omdat het superkoud wordt daar of?

dat elektrisch vuurtje? nee da was omdat ik heel het weekend weg was en het raam open stond. nu kwam ik thuis vanmiddag en wou er direct in vliegen en de kou is niet zo mn grootste vriend xp
haha oke dacht al ...dat een behoorlijk koude ruimte was....
Heb je al een idee van hoe je hem gaat indelen?
(15-01-2012, 06:29 PM)leroy Wrote: [ -> ]haha oke dacht al ...dat een behoorlijk koude ruimte was....
Heb je al een idee van hoe je hem gaat indelen?

koud of niet, warmtelampen enzo gaan er toch moeten komen he?
tis allesins niet warm genoeg voor hem.
ik ben al heel de tijd aan het denken hoe ik dat zou indelen.
links zou ik daar een soort kast willen maken met een vijver/badje in die ik dan onderaan kan aflaten. moet er wel natuurlijk uitzien, met tegellijm aflsof het een rots is. aan de rechterkant dan mss zijn zonneplek bovenaan waar hij rechtstreeks naartoe kan lopen via wat takken. ik zou dan hier en daar wat planten zetten die hij graag lust maar ook wat valse zodat ze niet allemaal opgegeten worden.
voor de muren heb ik niet zoveel inspiratie.. ik dacht al aan een grote poster van een oerwoud ofzo maar ben niet zo'n fan van posters. en anders kan het al wat geld gaan kosten als je er een rotsachtige omgeving van wil maken ofzo.
ik zou eens wat voorbeelden van kamer moeten bekijken
heb snel op paint es een idee gezet van de plaatsen dus links dat badje met uv lamp boven, wat takken om naar de zonneplek te gn rechts. voor de rest wat lianen en planten (die hij lust)
als muur met deur ga ik gwn een geraamte maken (redelijk plaat (4x80)) met plexiglas tegen gevezen. en een schuifdeur.
hier en daar mss wat valse hangende planten.
maar kweet nog niet wat ik met de muren ga doen... idee?
zo'n rotswand in schuim kost ook redelijk wat zeker voor heel de kamer?

[Image: DSCN2972-1.jpg]
Heys .gaaf zoon mooie ruimte.ik zou alleen de zonne plek en de uv plek samen voegen.door Zeker2 solar reptors op te hangen dit zijn warmte en zonplek in 1 en zoon ruimte heeft al gouw een paar goede verwarmings bronnen nodig denk ik.ik denk dat he nog wel reacties krijgt over het verwarmen van een kamer er zijn namelijk mensen op het forum die ook zoon kamer hebben.maarzoiezo veel succes en ik blijf kijken hopelijk krijg ik ook zoon mooie ruimte
het makkelijkste is om gebruik te maken van de radiator, sluit hierop een aparte thermostaat op aan.
Tuurlijk moet je gaan (bij) verwarmen dmv lampen maar een radiator scheelt al veel.

Maak niet 1 zonneplek maar meerdere!
Heb je al een idee wat je gaat doen met de vloer, want een lekkage in je vijver wil je niet hebben en ontlasting op kliklaminaat ook niet.
Allemaal van die kleine dingen waar je rekening mee dient te houden.

De ruimte is mooi en groot maar denk ook eens na over de evt kosten van lampen en dergelijke, dit kan nog weleens vies tegenvallen
https://sdgl.org/forum/showthread.php?tid=2249

Let in dit topic van Roland en Simone eens op de kleine dingen waar hun rekening mee gehouden hebben, afwerking vloer bv en ook de randen van het bad en leghok en dergelijke....
(15-01-2012, 09:23 PM)arjankassenberg Wrote: [ -> ]Heys .gaaf zoon mooie ruimte.ik zou alleen de zonne plek en de uv plek samen voegen.door Zeker2 solar reptors op te hangen dit zijn warmte en zonplek in 1 en zoon ruimte heeft al gouw een paar goede verwarmings bronnen nodig denk ik.ik denk dat he nog wel reacties krijgt over het verwarmen van een kamer er zijn namelijk mensen op het forum die ook zoon kamer hebben.maarzoiezo veel succes en ik blijf kijken hopelijk krijg ik ook zoon mooie ruimte

dank je wel ga ik zeker doen. ik zag hier in een kamer op het forum dat het apart hing (dacht bij roland?)
(15-01-2012, 09:39 PM)leroy Wrote: [ -> ]het makkelijkste is om gebruik te maken van de radiator, sluit hierop een aparte thermostaat op aan.
Tuurlijk moet je gaan (bij) verwarmen dmv lampen maar een radiator scheelt al veel.

Maak niet 1 zonneplek maar meerdere!
Heb je al een idee wat je gaat doen met de vloer, want een lekkage in je vijver wil je niet hebben en ontlasting op kliklaminaat ook niet.
Allemaal van die kleine dingen waar je rekening mee dient te houden.

De ruimte is mooi en groot maar denk ook eens na over de evt kosten van lampen en dergelijke, dit kan nog weleens vies tegenvallen

de radiator om die 20-25 graden snacht's te hebben. 2 zonneplekken zoals op de tekening (maar dan 2 in 1) en het is gn laminaat. er ligt osb met vinyl over dus kuist gemakkelijk
Pages: 1 2